Sen; Kara kıtanın Yüzü gibi bahtı kara Yüreği yara Daha dünyada iken Atılan nâra İnsan bile denmeyen Bir pul kadar Değer verilmeyen Köle diye satılan Ele düşünce atılan İnci dişli Eli işli çocuk.
Ben; Yenidünyanın Aydınlık yüzlü Güneş gözlü Ailenin gözbebeği Mutluluğun direği Değerine paha biçilemeyen Candan geçilip Benden geçilemeyen Al bebek, gülbebek büyütülmüş Kuş tüyü yataklarda uyutulmuş Bir dediği iki olmayan Yanağındaki gülü solmayan çocuk.
Seni de doğuran anne Beni de doğuran anne Sorarım o zaman Aramızdaki bu fark ne?
Kim batırdı seni kara boyaya? Kim gönderdi kara kıtaya? Sen mi istedin böyle olmayı; Kara kıtada kara anneden doğmayı? Sen mi istedin doğmadan daha Kara yüzün gibi bahtı kara olmayı?
__Ben istemedim annemin kim olacağını Rengimi de ben seçmedim. Kim nerden bilebilir nerde doğacağını Dilimi de ben seçmedim.
Desene seni de beni de yaratan Seni kara kıtaya beni yenidünyaya atan Biri var mutlak Yüce yaratıcımız ortak Bir yönümüz eşit nasıl olsa İkimizde doğduk çıplak
Uzattım ellerimi hadi sende uzat Kaybolsun aramızdaki inanılmaz tezat Kardeşiz artık tanısın dünya bizi Ya Rab! Duy feryat eden sesimizi Şeytana uydurma nefsimizi Kardeş kalarak al nefesimizi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İkimizde Çocuğuz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İkimizde Çocuğuz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Desene seni de beni de yaratan Seni kara kıtaya beni yenidünyaya atan Biri var mutlak Yüce yaratıcımız ortak Bir yönümüz eşit nasıl olsa İkimizde doğduk çıplak
Uzattım ellerimi hadi sende uzat Kaybolsun aramızdaki inanılmaz tezat Kardeşiz artık tanısın dünya bizi Ya Rab! Duy feryat eden sesimizi Şeytana uydurma nefsimizi Kardeş kalarak al nefesimizi…
yüreğine sağlık hocam anlam yüklü düşündürücü güzel bir eser olmuş kaleminiz daim yüreğiniz var olsun
Güzel umutlar, bu güne kadar paranın gölgesinde çaresiz kaldı. Yarınlarda kardeşce bir dünya dilegimle... Çocuk saflıgında temiz duygular için teşekkürler, kutlarım. Selam ve saygılar
dünyada var olan Irk ayrımcılığına yürekten sesleniş. duyarlı bir yüreğin haykırışları. güzel bir serbest çalışma. anlam dolu mısralar. Şayet sihaylar zengin olsalardı, beyazlar köle olacaktı. nefsin vazgeçilmez arzuları.
Ne yazık ki ırk ayrımının en kötüsünü yapanlar bugün biz gibi ülkelere akıl vermeye kalkıyorlar. Güzide yorumunuz adına en kalbi teşekkürlerimi sunarım...
Ta başından düşünürsek eğer ki Adem ile Havva dan varolduğumuza inanıyorsak kara da beyaz da kardeştir. Aramızda ki farkı yaratan da bizleriz. Kardeşlik ve güzellikler dolu bir dünya dileklerimle Yüreğine kalemine sağlık.Saygılar.
Desene seni de beni de yaratan
Seni kara kıtaya beni yenidünyaya atan
Biri var mutlak
Yüce yaratıcımız ortak
Bir yönümüz eşit nasıl olsa
İkimizde doğduk çıplak
Uzattım ellerimi hadi sende uzat
Kaybolsun aramızdaki inanılmaz tezat
Kardeşiz artık tanısın dünya bizi
Ya Rab! Duy feryat eden sesimizi
Şeytana uydurma nefsimizi
Kardeş kalarak al nefesimizi…
yüreğine sağlık hocam anlam yüklü düşündürücü güzel bir eser olmuş kaleminiz daim yüreğiniz var olsun