Türettiğim kelimeleri yakıyorum bu gece Eskici bile almaz küf kokan mısralarımı Son sözlerini üflerken yangının Geçici heveslerinin ışığında tüttüreceğim birazdan Son sigaramı.. Ve bir daha asla sevmeyeceğim Yalana çalan mavilikleri Bırak kalsın ellerimin karası
Evsiz çocuklar gibi duvar diplerinde Diz üstü çökerken açlığa üç öğünsüz Anne eli değmemiş sıcak aşın da içinde Sulu sepken yağdım da Tuz olmadım
/ Kaç mezar eşili kaldı, ramak kala kaçtığım /
Bin bir defa hançerlendim Göğsümde yamalı ayrılık hüzünleri Üstüne alınmasa da martılar Arzın ışıkları eşlik ediyor bu son dansa Gökler şahit olsun andıma Kendi sağlığıma kaldırırken Son kadehimi!
Onca anı Yaşamadan yazılmaz mıydılar? Bin kere öldüm, hani, Neden gözümden inmiyorlar? Yemin ediyorum, bir daha asla ölmeyeceğim Yazılsın diye acılar..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kendi Sağlığıma Kaldırıyorum Kadehimi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kendi Sağlığıma Kaldırıyorum Kadehimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bin bir defa hançerlendim Göğsümde yamalı ayrılık hüzünleri Üstüne alınmasa da martılar Arzın ışıkları eşlik ediyor bu son dansa Gökler şahit olsun andıma Kendi sağlığıma kaldırırken Son kadehimi!
Onca anı Yaşamadan yazılmaz mıydılar? Bin kere öldüm, hani, Neden gözümden inmiyorlar? Yemin ediyorum, bir daha asla ölmeyeceğim Yazılsın diye acılar..
Harika yürekten harika duygular dökülmüş yüreğini yürekten kutladım selam ve dua ile.
Bu arada Şaban Beyin eleştirisine katılmıyroum. Satırbaşlarında büyük harf kulanımı her mısranın bağımızslığını şart koşarsa anlatım uyaklı ssöylemlere benzer, devrik cümle şiirin genelindeki humarlığa daha uygun durmuş anlatımda... Ki şiirse mesele, anlatım özgün üslup şaire has olmak zorunda zaten. Biçimsel olarak mısralardaki hece saysının az çok yakın tutulması elbette sunumu derli toplu gösterecektir ama serbest formda bu çok da eksiklik ya da genelgeçer bir kaide ihlali gibi düşünülemez kanısındayım. Şairin öz ya da biçim tercihini bilinçli yaptığını varsaymak daha doğru geliyor bana.
Neşe Hanımın hassasiyetini bildiğimden, farklı bir görüş olduğunu da bilsin istedim... O yüzdendir fikir paylaşımım.
İlk yorumunuz da anladım sizi Hocam. Sadece katılmadığımı belirtmek istemiştim ki yine katılmıyorum.
Aksi halde, her mısra büyük harf ile başlatılamaz gibi bir kurala gidecek söz ki bence o bile şairin kendi tercihidir. Şekle takılmaz, o üç mısrayı bir bütün , tek cümle olarak okursanız, önerdiğiniz kurallın şu halinden farkının anlamca değil, sadece devrik cümle olmasıyla ayrıldığını görceksiniz ki bence aşırıya kaçılmadığı sürece devrik cümleler serbest formada ezgiyi destekler. Fikir başka başka işte. Fikri antışta Üslup da...... Aksi zaten çok sıkıcı olurdu şiirler.
Ayırdığınız zaman için teşekkür ederim. Ama söz konusu o üç mısranın şu anki şekliyle, önerinizden çok daha güzel durduğunu düşünüyorum. Müsade ederseniz...
Aynur hanım katılmayabilirsiniz ama karşı tezinizi sağlam koymalısınız; şiir sözcükler ile ve şiir cümlesi (dize) egemenliğ) esasında yazılır
Geçici heveslerinin ışığında tüttüreceğim birazdan Son sigaramı..
Bakınız yukarıdaki iki dizeyi büyük harf ile yazıldığı için iki ayrı dize gibi kabul etmek gerekir. Oysa ilk dizedeki ''tüttüreceğim birazdan'' sözcükleri ile alttaki dizedeki ''son sigaramı'' birbiriyle anlam ifade eden bütünlük içindedir, şiirdeki konuma göre. Ayırdığınız zaman dizeyi yanlış yerden kırmış olursunuz. Şiir matematiktir aynı zamanda ve tek bir harf bile tökezletir şiiri. Genelde bu tip hataları şiiri sıcak yazar yazmaz duygu yoğunluğu içinde yaparız farkında olmadan.
Ben muhalefet yapmak için yazmadım. Neşe hanımın da iyi yazdığını ayrıca bilen birisiyim, bu bağlamda bu bir tenkit değil, anımsatma daha çok...
Acılardan ders çıkaran bir şiir, kurgu nefis. Dil ve anlatım harikulâde. Tebrikler.
Dipnot: Şiire uzaktan bakınca en uzun dize neden dışa doğru çıkmış? Bu tip biçimsel farklılıkları hep düşünürüm.
A) Son sözlerini üflerken yangının Geçici heveslerinin ışığında tüttüreceğim birazdan Son sigaramı..
B) Son sözlerini üflerken yangının Geçici heveslerinin ışığında Son sigaramı tüttüreceğim birazdan
Şiirde teknik olarak dize başlarında büyük harf kullanmış iseniz, Şekil A'da dizeyi kırmış oldunuz. Şekil B'de ki gibi yazınca hem dize kırılmaktan kurtulacak, hem de uzamaktan dolayı göze batan uzun dize kısalmış olacak; ben buna ''şekil disiplini'' adını verdim şiirde.