Anne bana oyuncak değil sıcak kucak ver Sakın bırakma beni beşiğe dedim her gün Sevgiye hasretçocuk sadace şefkat sever İçinden gelerek hiç öpmedin beni birgün
Sevginle büyütseydin, bu yuvasız çocuğu Kadınların koynunda bir maskara olmazdı Özlemlerle ararken, yumuşak bir mucuğu Kuru göz kapakları, ağlamaktan dolmazdı
Hiçbir kadın öpmedi beni arzuyla anne Kuru dudaklarını ıslatan bendim gülün Gözyaşları duygumu emen zehirli kene Damarlarına dahi, girdiler bu bülbülün
Nefret ediyorum ben kadından ve aşkından Hepsi aynı mayadan, hepsi duyguda bencil Bîhaber imiş Leylâʼm kalbimin amakından Gözlere perde olmuş, nakışlı birkaç mendil
Bûse için önünde köpek gibi yalvar dur Sizin olsun gözünüz, kaşınız, dudağınız Ol cemâle secdeye engel bendeki gurur Dokunmasın bir daha elime parmağınız
Gönülden bir ,,aşkˮ için âhiretimi yıktım Değer miydi aceba, değer miydi Leylâlar Günâhımın altında, ezilmekten de bıktım Şu sevda yüzündendir başa gelen belâlar
Ya Rabbi bâb-ı kalbi, kadınlara sürgüle! Defolsunlar içimden, istemiyorum artık Bülbülü kurban etme, gazel olacak güle Avreti örten yaprak ,,tırtılˮ dişiyle yırtık
S / ÂYE (01:57) 16 Nisan 2012 / Wuppertal / Almanya
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖPMEDİLER BENİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖPMEDİLER BENİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok anlamlı ,ibretlik bir şiir oımuş.Şekil önünden de mükemmel,seslendirmedeki ses tonu temayı vermede etkili olmuş.Biz insanlar evimizi,bedenimizi süslemek için özen gösteriyoruz.Midemizi doyurmada üstümüze yok ama ruhumuzu,yüreğimiizi,beynimizi doyurmada sınıfta kalıyoruz.Veli okula geliyor,çocuğun odası,bilgisayarı var,markalı giysileri var,özel ders de alıyor niye başarısız,niye sorunlu diye hesap soruyor.Bugüne kadar niye gelmediniz diyorum,cevap aynen şöyle:''Benim on tane günüm var çok doluyum,kermeslere,çaylara gidiyorum,babası de çok yoğun ancak farkına vardık.Acaba onca varlığın içinde okuldan gelince güler yüzle karşılanıyor mu,sabah öperek uyandırıyor mu onu sormak lazım.En acısı da babası olmayan ,baba sevgisi görmeyen kız öğrenciler,Değmeyecek,cins adamlara takılıp kalıyorlar.Kötü niyetli kişiler onun bu yarasını kullanıyor.Çok uğraştık okul olarak,polisi,doktoru,idarecisi ama ailelerin ilgisizliği,sevgisizliği yüzünden o kızlar derin acılarla tanışmak zorunda kaldı küçücülk yaşlarında.Ödkeyi,nefreti kuşmakta üstümüze yok ama sevgimizi göstermede çok cimriyiz,sevgisizlik kadar ruhu öldüren bir şey yok hayatta bence.Çiçek bile sevgiule güzelleşiyor.Sevlek dokunmaktır,anne,baba sevgisiyle içten bir öpücük,dokunuş kadar güzel bir şey yok.Ben sevgi doku nir ailede büyüdüm,çok yoksulduk,önkümüzü,kiyaplarımızı sağdan soldan topşardık ama sevgi zenginiydik.Şimdi ben bu mirası oğluma ve öğrencilereme vermeye çalışıyorum.
DENİZCANDAN tarafından 4/24/2012 4:13:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Böyle emek mahsulü ve içerik dolu yorumunuıza çok teşekkür ediyorum. Okul ziyareti denince, kendi öğrenciliğim geldi aklıma. Bu yolda yalnız yürüdüm. Çok isterdim okulda alimi görmeyi. Bu ben de bir eziklik olarak kalmıştır. Toplum olarak sevgi duygusunu bastıran veya dolaylı anlatan özelliğe sahibiz. Halbuki sevgi direk gösterilmeli. Bilhassa çocuklara. Başarının arkasında aile çok önemli faktör.
Öğretmen olmak, bir çok rülü içine alıyor: Anne, baba, arkadaş, dost, sırdaş, ve bilgi veren. Bu yüzden zor bir iş; ama çok tatlı. Bir çok insanın kaderini belirlemede aktör olmak, mucize yaratmak gibi bir şey. Böyle öğretmenlere ve size teşekkür ediyorum.
duyguları zirveye çıkaran bir şiir..çağ çalışan anneleri çoğaltdı..nesil sevgisiz ve merhametsiz yetişiyor..Şairi kutluyor.selam ve saygılar gönderiyorum.
Nefret ediyorum ben kadın'dan ve aşk'ından Hepsi aynı mayadan, hepsi duyguda bencil Bi-haber imiş Leylâʼm kalbimin amakından Gözlere perde olmuş, nakışlı birkaç mendil
Ya Rabbi bâb-ı kalbi, kadınlara sürgüle! Defolsunlar içimden, istemiyorum artık Bülbülü kurban etme, gazel olacak güle Avreti örten yaprak ,,tırtılˮ dişiyle yırtık
Heer yönüyle mükemmel şiirlerin usta kalemine en kalbi sevgilerimle.İçerik,fon,yorum,yerli yerinde düündürücü bir o kdara etkili bir şiir..Gerçekten ayırması çok zor
Gönülden bir ,,aşkˮ için âhiretimi yıktım Değer miydi aceba, değer miydi Leylâlar Günâhımın altında, ezilmekten de bıktım Şu sevda yüzündendir başa gelen belâlar............................
Çocukluk döneminde boş bırakılan yerler birgün volkan gibi patlıyor. Mizacı besleyen gıdalar tam vaktinde alınmazsa, ilerde büyük sorunlar çıkarıyor; öyle kişinin dünyasını harap ettiği gibi ahiretini de yıkıyor. Açlık bazen insanı farklı arayışlara itebiliyor. Şiirin bütünlüğünde bunu da anlatmak istedim.
Bir örnek: İstanbul'da misafirliğe gitmiştim. Küçük bir kız vardı ,,Buse'' adında. Başlangıçta bana yabancı davrandı. Daha sonra kaynaştık ve beni çok sevdi. Hayatımda bana öyle sarılan biri daha olmadı. Daha sonra araştırdım çocuğu. Meğer çocuk babadan hiç sevgi görmüyormuş. Baba kurmar oynayan biriymiş. Çocuk aylarca baba sevgisine muhtaç. Bunu gidermek için bana sarılıyor. Bir gün bu çocuk büyüdüğünde kötü niyetli erkeklerin tuzağına çabuk düşer. Bu da onun dünyasını ve ahiretini yıkar. Camide hafta sonu çocuklara ders veriyorum. Bilgiden çok Allah sevgisini vermeye çalışıyorum. Allahın onları sevdiğini anlatıyorum. Seven sevdiğini araştırır ve tanır. Baba - anne sevgisi yoksa bile Alahın sevgisiyle ruhlarını duyursun düşüncesinde bir eğitim sunuyorum.
DENİZCANDAN tarafından 4/24/2012 4:13:38 PM zamanında düzenlenmiştir.