(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
6-7 yıldır yakinen tanıdığım, şiirlerine kıymet verdiğim, şiirlerini nadiren ve titizlikle asan şairin aşağıdaki şiirini kendi anladığım tarzda bir yorumlayayım dedim.
"senin kadar büyük bir hayalim olmadı ve senin benden büyük hayallerin vardı"
Bu iki dize zaten başlı başına bir şiir. Şairin aşkı/sevgisinin karşılığı hiçe sayılıyor burada ama şair yine de kararlı sevmekte. Aşağıdakiler olmasaydı bile bununya yetinebilirdim şiir olarak
"göğsümün duvarına işlemiş adın bir ömür kavgasını verdiğim unutulmuş bir acının kederi belki de dilimin suyunda tutuşmuş zaman ve edepsizliğimi saklayan açık seçik cümlelerin ...sonrası s/aklımda"
Üst dizelerle ilişkin olarak devam eden bu kıtanın ilk dizesinden başlayayım... Gerçi böyle durumlarda şair şiirini asar ve okuyucuya bırakır artık yorumları, şiir çoğu zaman kendinden çıkar. Şöyle; göğsümün duvarına işlemin adın derken o kadar çok sevmiş, o kadar çok çaba sarf edilmiş ki, şair sevdiğinin ismini ruhunun derinliklerine kazımış. Özetle bu kıta şairin vermiş olduğu mücadelenin yetersizliğini, aşkının hiçe sayıldığını ifade ediyor.
"bütün dualarınla yorgun düştü kalbim sövesim var bağışla"
Tek kelime; isyan.
"sualsiz bir hayatın başlangıcıydık biz tozu toprağı kırmızı kadar renksiz ucu kanlı mermiler birikmiş yatağımızda duvar diplerinde sıralanmış aşklar kadar gözlerimizin sırrına adanmış ömürler ve pişmanlıklar"
Tedirgin bir aşkın hikayesi anlatılmış burada da…
"bir kaç ömürlük hikayen var bilirim"
Sevgiliye ağır bir itham ve serzeniş
"bulutsuz geceler düşerdi üstümüze satır satır kanardık penceresinden hayatın yağmalanmış bir aşk’ ın öyküsüydük belki de yağmurun çocukluğuna sığınırken gözlerin uzaklığının kokusuna alışamadı yorgunluğum"
Bir bütünlük içinde devam eden şiir yavaş yavaş son noktayı koymaya hazırlanıyor, umut azalıyor, çaresizlik baş gösteriyor, sevgilinin aşkı hafife alışı imleniyor burada da...
"yokluğunun her an’ ı avuçlarımda terlemiş bahar tadı bakışlarında suya hasret düşlerimiz göğsünde gün ışığı siyaha çalan renginden utanan kadın saklanma hayatın beyaz örtüsüyle ve dağ evi düşleri bir nefes uğruna"
Ne olursa olsun aşk, ama ya yâr, karamsar ve kararsız bir yâr.
"ulu orta sevişirdik herkesin gözlerinde ve diyorum ki gül yaprağına sustur beni dilinde"
Ve aşkın bitişi. Belki de bitmesin istenişi... Ve medet gül yaprağından…
…Değerli arkadaşlarım; çocukluk yıllarımdan buyana Halk ozanı vari bir uslûpla şiirler yazarım. Bu tür şiir sitelerine 1-1,5 yıldır üyeyim. “DOĞRU SÖYLEYENİ DOKUZ KÖYDEN KOVARLAR” bunu çok iyi biliyorum.
…kıymetli şiir dostları tüm herkesin “KÖRLER, SAĞIRLAR BİRBİRLERİNİ AĞIRLAR” durumda olmasını içime sindiremiyorum. Ve günün şiirlerinede yorum yapasım gelmiyor.
…hemen herkes “aman ne güzel, çok çok güzel, kaleme sağlık, yazan yüreğe sağlık, keyifle okudum, güne güzel düşmüş, çok harika dizeler v.b” sözler sarfetmekte hiç ama hiç yapıcı bir eleştiri yapılmamakta. Allah aşkına bu şiirlerin hemen hiç mi kusuru, hatası, eksiği vb. yoktur. Yoktur çünkü o kişilerde (şiirini övdüğüm kişilerde) benimkine eksik, kusur bulmasınlar ve çok güzel olmuş desinler.
…yine diğer bir konuda şudur. SİTE YÖNETİMİNE (sadece burayı değil TÜM ŞİİR SİTELERİNİ kastediyorum) yapılan YAĞCILIKLAR. Bakması bedava editörlerin şiirlerine yapılan yorumlar, yorum demeye dilim varmaz. Yağcılığa bakın yüzlerle ifade ediliyor. Şimdi herkes olduğu yerden fırlayacak, zıplayacak ve hatta hatta bana köpürecek esip gürleyecek. Varsın gürlesinler ben doğruları yazmaya ve her platformda dillendirmeye devam edeceğim.
...örneğin günün bu şiirinin
“göğsümün duvarına işlemiş adın” mısraı hatalı. Yüzde yüz hatalı değil. Böylede olması mümkündür amma varın biraz düşünün daha anlamlı halde nasıl olması gerektiğini.
ben size dizlerimi göndereyim de siz onlarla tartışın..ne de olsa çok kitap koymuşluğum vardır...tartışmak mı..tart- tan gelir tartışmak ki kimi tartacağım ki sizleri mi.bu şiirin günün şiiri olmasına ben de katılmıyorum ama sizinkilerden de iyidir yani..
Size bütün ruhum ve fikrimle katiliyorum. Her dilin bir mantigi ve anlam duzlemi var. Cümle kuruşunu mantığın mikyasından çıkarmak ilk önce bu dile hakarettir, dilin ağzını dikmektir. Tespitinize aynen katılıyorum. Beni de köyden kovsunlar umrumda değil. Ama isyanınızda haklısınız ve haklıyız.
Şiir dili farlı olacak ama; dili yozlaştırarak değil.
…sayın “Renbo” sen daha adını-soyadını dahi koyamamış,kadım mı erkek mi olduğu belli olmayan zaten KAYIP bir kimliksin. Anlamak anlamlı olanların işi.
…işte bak zaten kendinizde itiraf etmişsiniz.
Tek derdinin bir bilye daha fazlası olsun isteyenler Sevmezdi beni, istemezdi yanında
…işte bir diğer eser diyemem karalamanızdan alınan bir paragrafı tekrar okuyun.
aradığın kişiye şu an ulaşılamıyorsa zorlamanın mantığıyla bacak arası sendromundan çıkamamış yaşlı kurt motorları gencecik biraz da sütliman kuzu sarması yedirmeleriyle saygınlık boyutlarında ebatsız bir kişilk ve haddimce pervasızlık boyutunda birtakım dokundurmalar yaptımsa işçi sermaye işveren dükalığı arasında ezilen bir cingözün maceralarını dinlemek sıktı artık,ondandır..
...sayın Turaç; biz kovulmayı göze almış ve gemileri yakmış, doğruluğu yüreğe perçinlemiş bir volkanız. hiç önemli değil. vız gelir tırıs gider.
...işte sizin bir eserinizi ortaya atalım bakalım.
Kartonadam
geçen kuş bir kordan odam kapmıştık pembe yaz közleri kora zayi tümden ağzı uçuk gülün ser
kün eş oğmadan hey bet lili sabi ah geridikçe kasıldı yüz ü
el inde bir kıra çalı süper ge kaldı
hav ucunu sin ek yedi lili yâr
al ah zahmet eylesin
**Turaç**
…bu şiirinize düşülen yorumlar;
hımm (sadece bukadar. Yorum yapanın ismini almam uygundeğil)
Muamma:)) Eğlenceliydi.Ama her zaman yapılmamalı diye düşünüyorum. Kutluyorum. (işte böyle. Size aynayla kendinizi seyrettirmişler. Doya doya seyret).
…işte benim eleştirilerimi haklı kılan bir şiiriniz. Hiçbir hakkınız yok bizlerin zamanını çalmaya. Diyeceksin ki “arkadaş okuma sana illa oku diyem mi var” diyeceksin amma işte iş öyle değil. Eleştirilerim karşısında neden zıpladığınız belli oldu.
…bu şiirinizin altına düşülen yorumları görünce azda olsa yalnız olmadığımı anladım amma yinede yetersiz. Şiirinizin altına düşülen bu yorumların benim üzüntülerimi ve eleştirilerimi kısmende olsa paylaşıldığını gösteriyor.
bizede kutlamak düşüyor
tebrik ediyorum
sağlıcakla