(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEHENNEME SAVURURUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEHENNEME SAVURURUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ulubatlı Hasanʼa, çamur atma, çatarım! Bu ince kalemimle, mızrak gibi batarım
Bayrak diktiği sura tüküren onu yalar Ecdâdın bedduası boynuna bâki yular
Tarihi çiğnetmedim, çiğnetmem arsızlara Bir sayfa dahi vermem hayasız hırsızlara
Ben dilde değil ruhen, fikren hakîki Türkʼüm Ben koca bir çınarım; tâ Mekkeʼdedir köküm
Zemzemiyle sulandı, dalımla her yaprağım Kıpırdayan yapraklar sancak ile bayrağım
Köke balta vuranın kellesini vururum Leşini cehenneme kaldırıp savururum
Döneği alkışlamam, işini şaşaklamam Cehaletimle onu tasdikleyip aklamam
Bu satırlarım ise keskin birer satırdır Kestiği ülkemdeki ,,eşşek ile katırdırˮ
Değerli bilge yüreğine emeğine sağlık. Geçmişine değer verip sahip çıkan çok güzel bir şiirdi kutlarım filozof. Onlar gurur duyduğumuz cengaver atalarımız. Allah onlardan razı olsun. Selamlar Saygılar.
Şiir çok anlamlı ve derin ama şiire asıl anlam ve ruh kazandıran seslendirmedeki ruh olmuş.Milli ve manevi değerlerin yüceliğini adeta haykırıyor,müziğin ritmi,üstteki fon resmi çok şeyler katmış,Milli tarih şuurunu yansıtmada sesteki tını,vurgu ve tonlama çok etkili olnuş bence.Mehmet Akif'in''Zalimi alkışlayamam/zulmü sevmem''dizelerini hatırlattı bana.Elinize sağlık.
Bu ve daha önceki yorumlarınıza baktığımda şiirlerimi dikkatle okuyan bir kişi olduğunuz aşikar. Yorumlarda kullandığınız referanslar şiirle iştigal eden birisi olduğunuza işaret ediyor. Şiirlerimin böyle bir kişi tarafından okunması, tahlil edilmesi benim için çok önemli; zira şiirin başında birisi olarak tenkid ve takdir bana terazinin iki kefesi gibidir. Bu açıdan siz, şiirlerimi çok iyi tartıp irdeliyorsunuz.
Şiirle ilgili önerilere her zaman açığım. Değişik ifade, anlam ve kelime önerilerinde herkes bulunabilir. Bu benim için büyük bir kazançtır.
Şiirlerimi zaman ayırıp okuduğunuz ve yorumladığınız için teşekkür ederim.
Esasında çoğu yorumda da geçtiği üzere, filmde bahsi açılan ve insanların irritade durumunda bırakan aşk mecazlığına ait sahneler, fethi gölgede bırakan bir unsur. Ulu Avrupa (?) biz ne kadar onlara benzemeye çalışsak da çalışalım, yine de bizi 'Osmanlı' olarak biliyor ve bilecek! Ancak filmden de anlaşılacağı üzre, filmde batı cenahının ve yorumcularının, bizi sevmeleri için, bizi hoş görmelerini sağlamak için argumanlar var. Velakin beyhude bu çare, bu emek! Değil on yedi milyon dolar, yüz on yedi milyon harcasa Türkiye, yine filmlerle, çeşitli araçlarla kendi tarihi ile oynayaran ve makyajlıyarak kendini değiştiremez! Kendinden vazgeçemez!
''Döneği alkışlamam, işini şaşaklamam Cehaletimle onu tasdikleyip aklamam''
Maal'esef ki, umumen biz kendi kökümüzden el çekmekle, kendimizi farklı göstererek bir yerlere geleceğimizi zannediyoruz. Yahu Ulubatlı Hasan ise, Ulubatlı destanına denk bir sahne yaz da, oynat kardeşim! Hababam sınıfındaki 'padişah 4. kel mahmut benzeri' yeni bir oyuncu türetiyormuş gibi, insanların gerçeğini modernize edip, değiştirmek ve bunu da çağın gereksinimleri olarak insanlara aşılamaya çalışmak, bedbaht bir uğraştan başka bir şey değildir.
Hepimiz yolun yarısında kalmış bedeviler gibi, aç ve susuz kalmışız. Vallahi de, Billahi de; adam gibi araştırsa bir insan ve okumaya gayret etse kendini, kendi tarihini; yani şuurunu, kaynak bulmakla değil, kaynaklar bulmakla Rab dahi onu besleyecek ve o araştırmacı abd de, kadere müteşekkir kalacaktır.
Belki bu şiirler, yazılanlar abartı bir hiciv ve istemeyük tavrını yansıtıyormuş gibi de olabilir. Böyle olsa ne ala, en azından deriz ki sevmedik, olmadı! Fakat böyle önemlilik içeren ve payesi halkın her kesimine yayılmış 'İstanbul Fethi' gibi bir meseleyi, çocuk oyunu gibi basit indirgemeler ile yavanlaştırmak, sinemaseverlerin de düşünen kesmine 'yazık' dedirtecektir.
Hürmetle abicim güzel kalemine...
HakkınSesi tarafından 2/29/2012 6:00:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirimdeki duygu ve düşünceye katkı sağlayan yorumuna çok teşekkür ederim.
İnsanlar bazı konuları ciddiye alması gerekir. Namusu için canını feda ediyorsa bir insan, ecdadı için de aynı şeyleri yapmalıdır. Emeğe teşekkür ve emeği takdir için gereken bir şeydir bu.
YÜREĞİNE VE EMEĞİNE BİN TEŞEKKÜR ŞAİRİM.İŞTE SÖZDE TÜRKÜM DİYENEN ÖVÜNEN ARKASINDAN DURMADAN SÖVÜNEN SÖZDE MİLİTARİST KALLEŞLERE GÜZEL BİR CEVAP.SENDE BENİM EN HASSAS YERİM DOKUNUYORSUN HEP
ama kızdınmı şiirlerin bir başka tat veriyor insan
yine her zamanki harika
Tebrikler ...