Ey kalpten geçenleri okuyan mahir miskin! Kurtul kaypak zeminden; edebe gel, edebe! Güzel haslet genleri ne gıybettir, ne de kin Haberin yok mu sin’den? Edebe gel, edebe!
Meziyetken hoş sözle bülbül gibi şakımak Neyine gerek bühtan, niyetleri okumak? Gâyem ne kuyu kazmak, ne de kefen dokumak Sanma mezarlar yünden; edebe gel, edebe!
Kâh hakimsin, gâh cellat; her daim muhacimsin Kâh mucize gösteren, sır çözen müneccimsin Sordun mu hiç kendine? Hakikatte sen kimsin? Öğren birşeyler dinden; edebe gel, edebe!
Fer kaybolup gözünden, kepenkleri inmeden Kaynar kazan içinde hırçın sesin dinmeden İmansız gittin diye şeytanın sevinmeden Kork mahşer denen günden; Edebe gel, edebe!
Toplayıp kulakları çıkarsan her gün tura Âkıbet meçhul değil; ya yalan, ya iftira! Neden koşarsın beyim peşimden ardım sıra? Ekin olmaz dikenden; edebe gel, edebe!
Nâcizane tavsiyem; kalbine sevgi doldur! Lazım değil diyorsan; buyur, nefretle dol dur Lâkin, sakın unutma! Ahlak en güzel yoldur. İlaç olmaz irinden; edebe gel, edebe!
Neden nem kapıyorsun kalemimin yelinden? Kurtar artık paçanı zalim nefsin elinden Bir kez de bal damlasın o sazının telinden Kibir çıkar hodbinden; edebe gel, edebe!
Öfken seni mum gibi eritip bitirmeden İnsanı insan yapan hasleti yitirmeden Takvimin son yaprağı eceli getirmeden Ayrıl şerli mahzenden; edebe gel, edebe!
Bize düşen uyarmak; dostane bir nasihat Sana "Dostum" diyorum; bu mu hâlâ kabahat? "Lâ havle" çek, "yeter" de, şeytanı içinden at! Kâr der biraz yekûnden; EDEBE GEL, EDEBE!
Işık tuttum önüne faydasını umarak Gezme öyle âvâre gözlerini yumarak? Ben farklı zannetmiştim; sende beş duyu merak Can ayrılmadan tenden; edebe gel, edebe!
Maksat ne övgü almak, ne kendimi aklamak Çözüm ne küs yaşamak, ne seni yasaklamak Eminim farkındasın; istesen de saklamak Kol görünüyor yenden; Edebe gel, edebe!
Söyle o yamağına ortalığı katmasın Bahçeme gizli girip anteni kabartmasın Ki, o güzel pabucu çamurlara batmasın Tut elinden, çek inden; Edebe gel edebe!
Bazen sabrım taşsa da, kem söz gelse de dile Yaradan şahidimdir; kalp kırmam bile bile Benim ile uğraşma! Tüm gayretin nafile Son söz; selam Berlin’den; Edebe gel edebe.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* DAVET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* DAVET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.