(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Burası Dünya’nın tam orta yeri Kardeşiz hep birlik Adem’den beri Unutup dilinden yanlış ezberi Türküce şakırsan duyan görürsün *** Kuyular kazınca kime ne fayda Dayılar azınca hep kötü huyda Deliler kızınca hep aynı boyda Akıllı fakirsen sayan görürsün *** Aykıri söylerim sözüm ballıdır Dostlarım hep benden iyi hallidir Doğrusu bu işler zaten bellidir Dilinde şekersen yiyen görürsün
Yüreğinize kaleminize sağlık mana yüklü güzel şiirinizi keyifle okudum. Selamlar............
Bu hiciv neymiş yâ hu:) Ben hiciv yazarken yazma diyenler, ben bıraktıktan sonra kendileri yazar oldular:) Tek sizin için söylemiyorum, var bir kaç kişi daha. Ele verir talkımı, kendi yutar salkımı misâli:) Hayırlı uğurlu olsun. Selam ve saygımla.
ne bileyim valal işte öğreniyoruz ama ben bunu öğütsel olarak düşündüm ben hiciv yazadığımda öyle ince falan değil kalın kalın odunları kafaya geçirirm ama hak eden halk düşmanlarına öyle bir şair arkadaşa asla benim yazmak istediğim toplıma mesaj olsun diyeydi
zatan ben halka oynuyorum burada yorum falan beklediğim yok senin kafadayım benim şiirlerimin bazıları günde 300 kez tıklandığı oluyor ben ona bakarım daha öğrenecek çok şey var çoook :))
benim hicivlerimden bir tane var -bu garip cüppesiz- bir bak istarsen :))
Ben diyeceğimi dedim ama siz bana inanmayıp hocanıza danışmışsınız kendisi de söylemiş zaten hiciv olan bölümleri:) Sanırım tam olarak ne yazdığınızın siz de farkında değilsiniz. Ama bence bir mahsuru yok bu şiirin, içinde küfür ve hakâret barındırmayan hiç bir şiir türüne karşı değilim. Saygıyla.
Bu şiirde sadece öğüt verme yok, yergi ve iğneleme de var, ki bu da hicve girer Örnek: "Eksiğim yok dersen biraz ağır gel"
Ben de öğüt vermeye çalıştım, yalandan dost görünüp yorumlaşmayın, şiirin gelişimine engel oluyorsunuz dedim ama şakşaklayan ve şakşaklananların zoruna gitti sonuçta karşılıkı hicivleşmeye döndürdüler işi. Onlar yazdı ben cevap verdim:)
Hiciv belli bir şahsa yada zümreye yapılan eleştiridir sonuçta. Özellikle ilk dörtlüğün bir ve üçüncü dizeleri hiciv bence. Yer yer hicivde bulunmuşsun, ama şiirin çoğunluğu nasihat ve tavsiye üzerine kurulmuş. Fikrim budur.
antolojide ilk dersleri senden aldım ben kafşye falan bilmezdim bilirdimde öylesine :)) kimsenin de şiirlerini örnek almadım ta ki MİHTİLAL in İHTİLALİ oluncaya kadar yaaaa:))
Kardeşiz hep birlik Adem’den beri
Unutup dilinden yanlış ezberi
Türküce şakırsan duyan görürsün
***
Kuyular kazınca kime ne fayda
Dayılar azınca hep kötü huyda
Deliler kızınca hep aynı boyda
Akıllı fakirsen sayan görürsün
***
Aykıri söylerim sözüm ballıdır
Dostlarım hep benden iyi hallidir
Doğrusu bu işler zaten bellidir
Dilinde şekersen yiyen görürsün
Yüreğinize kaleminize sağlık mana yüklü güzel şiirinizi keyifle okudum.
Selamlar............