Uyuttum yalnızlığı yalnız ayın koynunda Neden bitti derseniz anlatayım hâkim bey. Çilelerin vebali erkeğimin boynunda Evliliğin şartı mı anlamadım nasıl şey? Gökte dilek tuttuğum yıldızımdan kıskandı Okşadığım sevdiğim üç kızımdan kıskandı.
Eliyle tatlandırıp sundu ömrüme zehir Ağzımdan zorla alıp ekmeğimi bandırdı. Kapattı bir odaya gözümde tüttü şehir Hapsederek yıllarca hayattan usandırdı. Sobadan uzak tuttu ateşinden kıskandı Saygıyla seslendiğim kardeşinden kıskandı.
Gönlü oldu götürdü ıssız bir araziye Mutlu etmekmiş beni vicdansızın amacı. Anılara saklandım yasak koydu maziye Öfkelendi kopardı başımdan tel tel saçı. Ayağıma su değdi derelerden kıskandı Ah edip sarıldığım çarelerden kıskandı.
Yol gösteren parmağı yüreğime sapladı Engel koydu ağlattı dudakta gülüşüme. Ondan önce olmazmış vademi hesapladı Yanında uyutmadı dalamadım düşüme. Rüyama girer diye Cebrail’den kıskandı Ölmemi yasakladı Azrail’den kıskandı.
Afet İnce Kırat
Aslında eşi tarafından kıskanılmak hoş bir duygu, ama aşırıya kaçınca durum işkenceye dönüyor. Anlattığım ben değilim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KISKANDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KISKANDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yol gösteren parmağı yüreğime sapladı Engel koydu ağlattı dudakta gülüşüme. Ondan önce olmazmış vademi hesapladı Yanında uyutmadı dalamadım düşüme. Rüyama girer diye Cebrail’den kıskandı Ölmemi yasakladı Azrail’den kıskandı.
BU ŞİİR AYNA KENDİMİ GÖRDÜM .TEBRİKLER.SEVGİLER...
ol gösteren parmağı yüreğime sapladı Engel koydu ağlattı dudakta gülüşüme. Ondan önce olmazmış vademi hesapladı Yanında uyutmadı dalamadım düşüme. Rüyama girer diye Cebrail’den kıskandı Ölmemi yasakladı Azrail’den kıskandı.
Seven insan sevdiğini herkesten herşeyden kıskanır. Kıskançlık duygusu final harika bir imgeyle anlatmış. Şiirin içeriğindeki duygular tekniği ve kurgusuyla harikaydı. Gönlünüz dert görmesinSelam saygılar.
Yol gösteren parmağı yüreğime sapladı Engel koydu ağlattı dudakta gülüşüme. Ondan önce olmazmış vademi hesapladı Yanında uyutmadı dalamadım düşüme. Rüyama girer diye Cebrail’den kıskandı Ölmemi yasakladı Azrail’den kıskandı.
Bazen aşırı sevgi, ilgi ve bağlılık muhattabını rahatsız edebilir. Bunu hayatımızın her evresinde yaşayabiliriz.
Şahsınız için kalemine saygı duyduğum, takibe aldığım, şiirlerini okumaktan zevk duyduğum şair bir büyüğümsünüz. Şiire gelince "kıskandı" mısralarında haddim olmayarak "keşke ayak kullansaydınız" diye içimden geçirdim.
Hecenin her türünü yazan arkadaşımın kalemi kskançlığı da ne güzel anlatmış. Kadın veya erkek, her kim aşırıya kaçarsa bu izdivaç cehenneme döner sayesinde. Azı karar, çoğu zarar.
Mübalağa kısmını geçersek eğer her sevilen, değer verilen, hayat paylaşılan ve yol arkadaşı olan eş kıskanılmayı, korunmayı, muhafaza edilmeyi, olabildiğince özeni hak eden eştir.
- Efendim, ben kendimi korur ve muhafaza ederim. ( Böyle diyenleri çok duyduk, edemediklerini de çok gördük)
Edemezsiniz efendim! Müsaade edin, göremediklerinizi görenler yanıbaşınızda olsun. Ve bundan gurur duyarak değer verilmesinin hazzını ve onurunu yaşayın...
başkalarının koruması altında da korunamadıklarını gördük...
bu öyle bir terazi ki dengeyi kurmak çok zor...eşinin baskıları karşısında " bana böyle yapma, kendimi kafese kapatılmış yabani hayvan gibi hissediyorum " diyen bir kadına eşi beyefendi aynı tavırlara devam etti...çünkü seviyordu ve kıskanıyordu...sevmek sevdiğini mutsuz etmek miydi üzerinde düşünmedi bile...sonucunu burada söylemeyim...ve ne gariptir kadınların namusunu korumakla görevli ! erkekler kendi namuslarını koruyabiliyorlar mı acaba ?
ne yapayım kardeşim ne yazsam kendimi anlatmışım gibi değerlendiriliyor. Afet Kırat'ın kendi ağzından yazsa da kendisini anlatmadığına alışana kadar böyle açıklama yapmak zorunda kalacağım bazen.
Şiirlerinizi okumak ayrı bir haz veriyor. Hece şiirinin yaşayan en usta kalemisiniz bence. Emeğe değer güzellikte bir şaheser. Tebrikler usta kaleme ve şaheserine. Saygımla,
Hoş bulduk Afet Hanım. Teveccühte bulunmuşsunuz. Güzel bakanlar güzel görürler. O sizin güzelliğinizin aynasıdır efendim. Burada eskimeyen dostlarla karşılaştıkça daha da mutlu oluyorum. İyi ki varsınız. Sevgiyle kalın.
Rabbim insanları böyle kıskançlıklardan korusun.kıskançlık tek taraflı değildir.bazen kadınlarda insana hayatı zehir etmekte. çok güzel yazılmış.kutlarım