Canım keklik istedi ava gideyim dedim Hava sisli mi sisli, yağmış elli metre kar Daha yolun yarısı bütün azığı yedim Çağlamış bizim dere yokuş yukarı akar. Dokuz tane ördeği düşürdüm ilk atışta Av dedin mi hiç kimse rakip olmaz yarışta.
Az gidince öteye gördüm bir alageyik Tüfek dilini yuttu elime bir taş aldım Uzunca boylu idi üç yüz kilo üstelik Tam isabet ettirdim hemen yanına daldım. Bir çığ indi ki dağdan yönümü bulamadım Zor kurtardım canımı geyiği alamadım.
Az öteye varınca baktım etrafa şöyle Orada bir solukta ördekleri pişirdim Besbelli acıkmışım dokuzu gitti öyle İçince bir tuluk su, yolu bile şaşırdım. Uzanmışım öylece biraz güneş çıkınca Elbet dönerim eve avlamaktan bıkınca.
Baktım ki yedi aslan biraz da korktu gözüm Kaptım yerden odunu üstlerine yürüdüm Atladılar üstüme sandım kırıldı dizim Kimini tekmeledim kimini de sürüdüm. Diğerleri de zaten haşmetimden kaçtılar Kefeni iyi yırttım hepsi çok da açtılar.
Tam yola çıkmıştım ki eve gideyim diye Bir hışırtı işittim çalıdan öte yanda Evdeki çocuklara olsun diye hediye İki dağ keçisini yakaladım son anda. Kısmet bu kadar deyip yükü sırtıma sardım Üç günlük yürümeyle köyüme ancak vardım.
Yürü Mustafa Doğan! Keklik senin neyine? Şairden avcı olmaz kalem oynat sen yine.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AVCI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AVCI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
valla bencede yürü mustafa sen av işinden tamamen vaz geç sen erbabı plduğun işe bak yani şiirlere devam bu güzel şiiri yazan güzel yüreğini yürekten kutlarım
Yürü Mustafa Doğan! Keklik senin neyine? Şairden avcı olmaz kalem oynat sen yine. *********************** Okuduk güldük neşelendik stres attırdı bize kar gibi
bu hikaye beni hep etkilemiştir tekrar bana dinlettiğiniz için teşekkürlerimi bir borç bilerek tebrik ediyor,saygılar sunuyorum ya hocam çok güzel ama ne yapayım
Şen olasın gardaşım , attığınla hakiki bir avcı gibisin valla.... ancak bir avcı böylesine atabilir.....eeeeee ne de olsa attığını vurmak gerek değil mi........... bizi güldürdün yaratan da seni güldürsün.. ufaklıkların verdiği baharat lezzeti de bir başka..... selam ve dua ile....
Güzel kardeşim benim..insanın gülmeye,mizaha da ihtiyacı var değil mi ? Kızların babalarından aşağı kalmamış hani.. o ne yetenek öyle..rollerinin hakkını vermişler..avcının yer yer yüksekten sallamalarını müstehzi gülüş ve ifadelerle ne de güzel yansıtmışlar...
Eeee babaları şiirin pirlerinden..serbest şiirde hakikaten tadından yenmeyecek şiirlere imza atıyorsun hep..ama son bir yıldır artık iyi bir hececi olduğunu da kanıtladın..hem de içerk yönüyle birçok güzel şiire imza atarak...
Ben bu avcı hikayelerini fıkralarını bilirim de şiire bürünmüş halini heralde ilk defa okuyorum.. ne kadar çok gülümsediğimi tahmin edemezsin(hadi edersin,edersin).. gönlümüze tatlı esintiler bırakan güzel şiirin için sağolasın dostum...
Kızlarının yanaklarından öp benim için de.. baki selam ve dualarımla kardeşim...
öhö öhö :)) hele o kuzuların isteğe bak yaa.. bu yaşıma geldim bir gün avcı hikayesi dinlemek akıl edemedim :)) farklı ve yakışır olmuş mustafa.. vokallere kocaman tebrik :)
Tam yola çıkmıştım ki eve gideyim diye Bir hışırtı işittim çalıdan öte yanda Evdeki çocuklara olsun diye hediye İki dağ keçisini yakaladım son anda. Kısmet bu kadar deyip yükü sırtıma sardım Üç günlük yürümeyle köyüme ancak vardım.
Yürü Mustafa Doğan! Keklik senin neyine? Şairden avcı olmaz kalem oynat sen yine.
gerçekten güzel bir mizahi şiir..teprikler değerli dosta...selamlarımla...
not:mersinde ne dağ var..nede depe pozantı olsa neyse ...ama ben gerçekten geyiği gördüm ...ve çok lezzetli oluyor..onun etide tavsiye ederim..ama bulmak her yiğide nasip olmuyor.......
değerli dosta hasretim pozantı şiirimi arz ediyorum....
geyikler nerede imiş bakalım ...selamlar...
Adana’ya giden kervan Senin yoldan geçer Suların soğuktur Kervanlar suyundan içer
Pozantı bir handır Konanlar gelir göçer Ilgıt ılgıt Çam konusuna hasretim
Benim güzel pozantım Ağustos ayında Dağında karın var Bol kar dağın gelin
Karanfil gibi yarin var Ladin köknar’dan atan Ardıçtan torunun var Benim güzel pozantım
Geçmişin tarihe sığmaz Hayattır şeker pınarın İçinden akar senin Yüksek dağlarında keklikler öter
Eteğinde binbir nebat çicekler biter Bir damla suyuna Hasretim Benim güzel pozantım
Pozantı’da meşhurdur Ekmek ayvası Yanında çicek balı ile nardır meyvesi Mis gibi çam kokusu ile Tekir Yaylası
Cıvıl cıvıl öten kuşlarına Hasretim Güzel pozantım Gece karanlığında gecer
Geyik sürüsü Sesizce izleyen Avcıdır birisi Saat 00:02 tam gece yarısı
Kalk borusu çalınca Avına hasretim Güzel pozantım
M.Ali Ünsal..
mehmet ali unsal tarafından 1/10/2012 1:56:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
sen erbabı plduğun işe bak yani şiirlere devam
bu güzel şiiri yazan güzel yüreğini yürekten kutlarım