(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÖRE ADIN BATSIN SENİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÖRE ADIN BATSIN SENİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Toplumsal konuya değinmişsin hocam çokta güzel dile getirmişsin,yüregine sağlık,ama o töre toplumda kadınların ellerinde can buluyor bu unutulmasın,çünkü çocugu yetiştiren ve intikamı aşılayan o bölgede hep kadınlar. Saygılarımla.
......Erkek egemen bir toplumda daha farklı bir şey beklemek mümkün mü? O aynı kadın bazen kendini bir berdele feda, bazen ütüne gelen bir kumaya razı veya başka bir kadın üzerine de kuma gitmeye razı oluyor. .....İçinde yaşadığı toplum onu nasıl yönlendirmişse öyle davranıyor. Kula kul olmaya daha küçük yaşlarda iken, belkide ana rahminde iken koşullanıyor. ......Olaya o pencereden bakarsak, bütün kötülüklerin başı olarak insanları doğup büyüten kadınları görmemiz gerekir. .....Şiirimi okumaya ve yoruma değer görmeniz gönül sayfama onur kattı. .....Teşekkür ediyor ve saygılarımla selamlıyorum.
Sen günahı sevap bildin, Harama da helal dedin. Kadınları sen mal bildin, Töre adın batsın senin.
Merhaba veciz ve anlamlı bir şiirle kanayan bir yaraya parmak basmışsınız...Fakat eli kolu bağlı ağlamalarla bu sorunlar çözülmez...Uzmanlar,toplum bilimciler,sosyologlar,psikologlar vb. hep aaynı şeyi söylemekte...Ne zaman bu sosyal devlet işlevini yerine getirecek? Yöre insanı için çözüm programları ve yasal düzenlemeler ile yaptırımlar konmalı...Artık medeni devletler alınan akılcı önlemler hususunda taviz vermiyor, bunu görüyoruz...Gereği bir an yapılmalıdır en etkin şekilde...Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğiniz için...
.....ŞİİRİMİ OKUYAN VE YORUMLAYAN DUYARLI YÜREĞİNZE SAĞLIK. BU TÜR ACILARIN SONLANMASI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİZİN TÜMÜNE KATILIYORUM. .....YORUMUNUZDA ADI GEÇEN TÜM KİŞİ VE BİRİMLER TOPYEKÜN OLAYI ELE ALIP ÇÖZÜM ÜRETMELİLER. BUGÜNE KADAR HEP AĞLADIK VE MAZERET ÜRETTİK. SONUÇ YİE AYNI. ....GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYOR VE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.
üzerinde ciltler dolusu yazılar yazılabilecek bir konu ama okadar güzel işlenmiş ki tema...o ciltleri okumadan,kısa yoldan törenin ne menem birşey olduğunu usta kalem ustaca anlatıvermiş,ne güzel yapmış bilmeyenler öğrensin. tebrikler ve saygılar sunuyorum...HŞT
Törenin gerçek yüzünü gösteren ve kökenini farkettiren; karşı duruş için güç veren sosyal içerikli usta elden çıkmış şiiriniz için yüreğinize sağlık... Şaiirin içinde yaşadığı topluma güzel bir hediyesi olmuş... Teşekkürler ve saygılar...
Evet yine sosyal bir konuya değinmiş siniz ahhhhhhh söyliyecek neler var neler hani bir dokun bin ah işit ,lakin insanllar,insanlık bizler neresindeyiz hayatın ne yapıyoruz nerelerde başkaldırıyor nerelerde davamızın ardında duruyoruz,yok herkezin evi ,bacası ayrı kapımız kitli yan komşuda neler oluyor ,evlerinde et mi kaynıyor dert mi yeri geliyor bi haberiz hep ben ci olup çıkmışız yaaaaaaaaa sahi gerçek anlamda töre nedir kim yaygınlaştırmıştır bunu kahrolası töre affedersiniz b... işleyene değilde illada niye kadına kesiyor öbür dünya biletini günahı işleyenlerde erkek değil mi ?töreyi icat edenler Atalar cetler soyları sopları kimdi ya erkek güçlülüğü nü niye hep kadın üzerinde deniyor bize bizden başka sahip çıkacak yok aslında var ya kadınlar oklavaları alsalar ellerine en kalınını her erkekten şikayeti olan kadın erkeğini katsa önüne ayaklansalar devrim yapsalar Ahmet Kayanın şarkısı dudaklarında Ezdirmem sana kendimi,,,
TŞKLER sayın dost aslında söylemek istediğim hiçbir şeyi doğru dürüst ifade edemedim sabah işe giderken anca o kadarına değinebildim valla ben elimden geleni yapıyorum beladan korkmam sokakta bir erkek kadına saldırırken falan görsem yada haklı haksız kavgasında herkezin yanındayım hop noluyoruz diyebiliyorum yeterki kadınlar kaypak olmasın sanane kocamdır döverde severde demesin. SAYGILARIMLA
.....DEĞİNDİĞİNİZ GİBİ BU KONUDA O KADAR SÖYLENECEK VE YAPILACAK ŞEY VAR Kİ. VE MAALESEF BİZ TOPLUM OLARAK HEP SÖYLEMLERDE KALDIK. EYLEME HİÇ GEÇMEDİK. .....DÜNYA ÜZERİNDE HİÇ BİR EGEMEN GÜÇ BU GÜCÜNÜ KAYBETMEK İSTEMEZ. TIPKI ATAERKİL SİSTEMDE ERKEKLERİN KADIN TOPLUMU ÜZERİNDEKİ GÜCÜ GİBİ. BU YIKMANIN YOLU ÖNCELİKLE BU KONUNU MAĞDURLARI OLAN KADINLARIN BİLİNÇLENİP TOPYKÜN HAREKETE GEÇMESİ VE EVRENSEL ANLAMDA İNSAN HAKLARINA SAYGISI OLAN TÜM KESİMLERİN DE BU HAREKETE DESTEK VERMESİYLE MÜMKÜN OLACAĞINA İNANIYORUM. ......YOKSA, BENİM BURADAN YAZDIĞIM BİR ŞİİR KIRINTISI VEYA BİR BAŞKASININ YAZDIĞI YAZILARLA BİR YERE VARILAMAYACAĞI BİLİNMEKTEDİR. ......BU ANLAMLI YORUMUNUZ İÇİN DUYARLI YÜREĞİNİZE SAĞLIK DİYOR VE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM DEĞERLİ DOST. ....HOŞÇAKALIN.
Saygılarımla.