Tekbirnâme / Tekdirnâme
...................İ........................
..............B..... R................... ..T..E..K..... *.......N..Â..M..E ..............D..... R................... ...................İ........................ ............................................ * Muhakkak; Söz’ lerin bazı larında Sihir, ................................................Şiir’ lerin bazı larında da Hikmet vardır. ................................................(Hz. Muhammed)............... (Buhari’den) .............................................* Şüphesiz ki Allah’ ın; Şair’ lerin Dil lerinde ................................................gizli nice Hazine’ leri vardır. ............................................... (Hz. Muhammed) ....................{ 01 }.................... Bakıp, bakıp; şu hâlime... Kendim yazdım ben kendime... Güzelce bi’ { Tekdir’name }... İlim Öğren, - İlim Öğren..! İlim, İrfân, Kur’ân öğren... Kendine ver; çeki düzen... ....................{ 02 }.................... Nerden geldin ve Sen Kim’sin... Sana denmiş’ ki; şu < ism’in > < ism’in > Öte’sinde ne’sin..? İlim Öğren, - İlim Öğren..! İnsân öte; Et, Kemik’ten... Görünen Ten, nerdesin Sen... ....................{ 03 }.................... Her şey Hayâl; Her şey Serâp... Bir gün olur; Cism’in Türâp... Dünya dahi; Bir gün Harâp... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Hakk’la kaim, dâim Evren... Târâc olur; “O”nsuz düzen... ....................{ 04 }.................... { Esma } lar la Hayat bulan... Herkes fâni, her şey yalan... Ancak { ALLAH } bâki kalan... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Âlem’ler geldi; Adem’den... Âdem’ler geçti; Âlem’den... ....................{ 05 }.................... Er’geç Göçüp’te giderken... Yayılır...kalır Tereken... Kim ne götürmüş giderken..? İlim Öğren, - İlim Öğren..! Götürdüğün tek bi’(?) Kefen... Ne bir Pantol, ne bir Cepken... ....................{ 06 }.................... Çıplak geldin; ne’ yin vardı..? Aç Gözünü; Tamah sardı... { ALLAH } verdi { ALLAH } aldı... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Ne’yin vardı; Senin Zâten... Bu ettiğin; Figân neden... ....................{ 07 }.................... Kibir, Gurur, Benlik, Haset... Riyâ, Hile, Yalan, Gıybet... Hepsi birer Çirkin Haslet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Güzel Huylar Takın, Süslen... Hoşnut Olsun Âlem Sen’den... ....................{ 08 }.................... { İnsân Refîk’in den azar } Hâlis Asliyyet’in bozar... Âlicenâp iken yoz’ar... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Engîn, derin; Edep öğren... Edep bir Tâç; tak Ebeden... ....................{ 09 }.................... Seven’ler ve Sevilen’ler... Övünen’ler, Yerinen’ler... O Servet’ler; Nerede’ler... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Hâk’le Yek-sân nice düzen... İbret almak; Sana düşen... ....................{ 10 }.................... Gelenek’ler, Görenek’ler... Ayıp olur; Alem ne der... Varsın olsun, (K) Ayıp yeter... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Kurtul; El’in Güdü’sünden... Ayrıl; Koyun Sürüsü’nden... ....................{ 11 }.................... Namaz, Niyâz, dâim Zikr’et... Hakk’ın: Rıza’sını Gözet... Hamd’et, Şükr’et İlel’ebet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Kur’ân OKU, Nurla bezen... Necât bulur; Tesbih eden... ....................{ 12 }.................... Sırlar, Yollar: İnce İnce... Cennet; Derece Derece... Herkes pişman Öğrenin’ce... İlim Öğren, - İlim Öğren..! İbâdet et; ziyâde’den... Yaklaşılır; Nâfile’den... ....................{ 13 }.................... Ecel gelir; Biter Dem’in... Ayrışır’lar Hücre’ lerin... Nerde Senin; Bi-z-zât Kendin... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Yok’mu olur; Ölüp Giden..? Ruhlar Ölmez, Ölen Beden... ....................{ 14 }.................... Günah, Sevap, birer birer... { Melek-Sayar } hesap eder... Bir -eksi- bir +artı+’yı yer... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Neler gider Defter’inden... Takas olur; Amel’ler den... ....................{ 15 }.................... Aç Ellerin, Yüzün’ yönelt... Yaradan’a; Sözün’ yönelt... Senden Sana; Öz’ün yönelt... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Dile; dile ne dilersen... Lûtf’un dan ve Kerem’inden... ....................{ 16 }.................... { ALLAH } İndinde Din İslâm... Din’-i Tevhid; Ûlvi Nizam... Zü’-l Celâl’den; O bir İkram... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Aziz olur; Tevhid eden... Dünya, Ukbâ Ebediyyen... ....................{ 17 }.................... Etrafına Göz’ün’ döndür... Yaradan’a Yüz’ün’ döndür... Senden Sana; Öz’ün’ döndür... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Öz’de Bir’iz; Öz’ün’ Öğren... Bilmiyen’le Bir’mi bilen... ....................{ 18 }.................... Masiva‘yı; Sil Öz’ünden... Vecd’ ile gör; Dîl Göz’ünden... Muhammed’in Bil Söz’ünden... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Rabbin’ bilir; Kendin’ bilen... Ölmek gerek; Ten Ölmeden... ....................{ 19 }.................... İsim’den geç, Resim’den geç... Vehm’ ettiğin Cisim’den geç... Şehevât-ı Nefs’in den geç... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Başka; Ne’yin kalır Senden... Nûr’un Âlâ Nûr bir Beden... ....................{ 20 }.................... Âlicenâp bir Münevver... Engîn düşünür’se eğer; Asliyyet’e, Öz’e erer... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Ol Âlâ’-i Refîk’in den... Dost’ların en Yüce’sin den... ....................{ 21 }.................... Onu Fikr’et, Onu zikr’et... Ondan gayrı’sını terk’et... Sırr’ı İnsân nedir fark’et... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Dedi: Nebî’nin Dil’inden... Nerde bulsan; Al Onu Sen... ....................{ 22 }.................... İlim’ mi; Malûm’a Tâbi..? Malûm’ mu; İlim’e Tâbi..? Tabiî Malûm İlm’e Tâbi..(!) İlim Öğren, - İlim Öğren..! { ALLAH } Gani Âlem’ler den... Münezzeh’tir her Şey’ler den... ....................{ 23 }.................... Âlî - Cenâb’-ı Nebî ’den... Asliyyet’-i Nesl’-i Pâk’ den... Refîk’-i Hakk bir Velî ’den... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Engîn’ler den, Öte’ler den... O Manâ’lar Âlem’in den... ....................{ 24 }.................... Mûhyiddîn’-i Arâbi’den... Abdülkerim’-el Ciyli’den... Abdülkâdir Geylâni’den... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Seyyîd Ahmed Hulûsi’den... OKU, dinle’de; Feyiz’len... ....................{ 25 }.................... Komut gelir; Gizli “El” den... Kukla oynar; Bilmez Ne’den... Bir { Senaryo } var Önce’den... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Gözler görmez Perde varken... Ağlatan kim; Kim Güldüren... ....................{ 26 }.................... Bilim - Kur’gu, Fantezi’den... Kurulu bir; Düzen Evren... { Evren’de Hayat } Film’in den... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Rôl’ler belli; Çok Önce’den... { Senarist } in; Takdir’inden... ....................{ 27 }.................... { Deme Şu; Niçin Şöyle } ’dir... Gereğince, Yerince dir... Her şey Hakk’ın Hükm’ünce dir... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Suâl Ol’(n) maz Hikmet’ inden... Var mı..? Hükm’e karşı gelen... ....................{ 28 }.................... Her şey kendi Şâkül’ünce... Yaradılış Gaye’since... { ESMÂ } ları Terkib’ince... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Kusursuz’dur sonsuz Evren... Vecd’e gelir Keşf’eyleyen... ....................{ 29 }.................... Kâinat ’ın; Müsebbib’i... Mutasarrıf, Musavvir’i... Ne Muazzam { TEK’İN SEYRİ } İlim Öğren, - İlim Öğren..! Bakar görmez; İnkâr Eden... Kâlp’leri var; Bir Döndüren... ....................{ 30 }.................... Niçin; Yaradılmış Nefs’in... Şâki’ mi; Sâid’ mi Ne’sin... Hikmetini bilemez’sin... İlim Öğren, - İlim Öğren..! { Kader } A’yân-ı Sâbiten... Takdir; Rabbül-Âlemin’den... ....................{ 31 }.................... İlm’-el Yakîn; Bilmek gerek... Âyn’-el Yakîn; Görmek gerek... Hâkk’-el Yakîn; Olmak gerek... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Dedi: Resûl’ün Dilinden... { Atan *ALLAH * atmadın Sen } ....................{ 32 }.................... Robot değilsin Sen elbet..(!) Cüz’-i İrâden var; Sarfet..(!) Metabolizma’na Hükm’et :)) İlim Öğren, - İlim Öğren..! Kalem; Kurumuş Ezel’den... Be’hey Gafil kurtul Şirk’ten... ....................{ 33 }..................... Halk’tan gelmez, Hakk’tan gelir... Falan, Filân yaptı de’nir... İlm’-i Ledûn bilen bilir... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Senden Sana Hükm’eyleyen... Hükm ediyor Her Birim’den... ....................{ 34 }.................... Her Olay’a; Seyir gerek... Her Belâ’ya; Sabır gerek... { DUA ZİKİR } Şükür gerek... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Huzur bulur; Seyir Eden... Takdir’dendir baş’a gelen... ....................{ 35 }.................... İster İsen; Engîn Huzur... Refîk’in le Ünsiyyet Kur... Asliyyet’in Cevher’-i Nûr... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Âlicenâp Bir Âlim’den... Birlemek; Ne de’mek Öğren... ....................{ 36 }.................... { AKIL ve İMÂN } Pür’ Nûr’dur... Kâlb’e: İmân Nûr’u Doldur... Nurlu Yolu; Akl’a Sor’dur... İlim Öğren, - İlim Öğren..! İlim: Elinde Meş’alen... Akl’a bazen olmaz Güven... ....................{ 37 }.................... Tefekkür’e dalıp gayet... { NE’Yİ OKU’DU MUHAMMED } Bilmek; İster İsen şâyet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Ol Şefî’ûl Müznibin’den... Rahmeten’- lil Âlemin’den... ....................{ 38 }.................... Nedir { İNSÂN ve SIRLARI } Belle { TEMEL ESASLAR } ’ı Öğren { EVRENSEL SIRLAR } ’ı İlim Öğren, - İlim Öğren..! { RUH-İNSAN-CİN } Gizemin den... { SİSTEMİN SESLENİŞİ } n’den... ....................{ 39 }.................... { KENDİN’ TANI } ben’i Terk’et... Basiret’le Tek’i Seyr’et... { ALLAH } deyip, duyup Haşyet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Haşyet duyar; İlim bilen... Bilen görür; Her Zerre’den... ....................{ 40 }.................... { ALLAH } Ahâd { ALLAH } Samed... { ALLAH } Gerçek; Her şey Sûret... { ALLAH } Nasip etsin Rü’yet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Dedi: Yûnûs’ un Dil’in den... Ben “O” yum; Et’e Bürünen... ....................{ 41 }.................... Her Ân; Şen-i { TECELLİYÂT } İlm’-î Sûret’ler de; Hayat... Gölge’lerde; Tebeddülât... İlim Öğren, - İlim Öğren..! { ALLAH } sadece “O” halen... Zaman, Mekân Öte’siden... ....................{ 42 }.................... { DOST’TAN-DOSTA } İnci’ler den... { İBÂDETLER-REHBERİ } ’nden! { AKIL & İMÂN } Sahibi’nden... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Menba-ından; Mebde-i’nden... Gece, Gündüz, Sabah, Öğlen... ....................{ 43 }.................... Nesliyyet’i; Seyyîdiyyet... Asliyyet’i; Ahmed’iyyet... Vasfiyyet’i; Hulûsi’yyet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Seyyîd Ahmed Hulûsi’den... O Ne Güzel; Yol Gösteren... ....................{ 44 }.................... { Aç Gözünü, İbret’le bak... Görünen; Değil’mi dir Hakk } { ALLAH } ’de: Ötesin’ bırak... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Her Birim’den “O” Görünen... Hep Görünür; Cilve’ler den... ....................{ 45 }.................... Yâ Rabbî Sen; Hidâyet Et... Yâ Muhammed; Şefâ’at Et... Evliyâ’ dan; Gelsin Himmet... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Yerden, Gökten, Çin’den, Fin’den... { OKYANUS’ lar ÖTESİNDEN } ....................{ 46 }.................... İbâdet’ler; birer Araç... Mir’âç etmek; Asıl Amaç... { TAKLİT’TEN kaç TAHKİKE } geç... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Sen Bir Mürşid’ i Kâmil’den... Dünyâ, Ukbâ; Her Cihet’ten... ....................{ 47 }.................... Seyyîd’iyyet Nesl’inden dir... Ahmed’iyyet Asl’ından dır... Hulûsi’yyet Vasf’ından dır... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Seyyîd Ahmed Hulûsi’den... O Ne Güzel; Bir Öğretmen... ....................{ 48 }.................... Refîk yeter; etme Kelâm... Üstâd’ ıma; olsun Selâm... İlim gibi; yok Vesselâm... İlim Öğren, - İlim Öğren..! Sen değilsin...O...Söyleyen... Söyleyen...“O” = “O”...Söyleten... ....................{ 49 }.................... İmân ettik; “B” Sırriyle... Üstâd’ımız; Himmet’iyle... Rabbim Ona Rahmet eyle... İlim Öğret, - İlim Öğret..! Medet Üstâd, Üstâd medet... Makam’ı Tevhid’i Öğret... ....................{ 50 }.................... Kelâm Oldu; Elli Beyit... Selâm Olsun; Ey Ehl’i Beyt... Selâm Olsun; Elit Seyyîd... İlim Öğret, - İlim Öğret..! Aman Himmet, aman Himmet... Daha Öğret..! daha Öğret..! {Ahretahû} 15.04.1999 {01.01} {AH}met{RE}fik{TA}vşanlı{HÛ} |
Beğendim...
Kutlarım...
................................................ Selam ve saygılarımla..