(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Adını Biliyorsunuz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Adını Biliyorsunuz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sizinki de derin uykuymuş. Bizimkine bir rakun geldi, hemen ayaklandık. Ama ben de çadırın etrafını dolaşan ve bir süre çadırı seyreden adamın ayak seslerini duymadım.
Bir anımda benim var.Ailemle çeşme civarında yıllarrr yıllarrr önce çadır kurup bir güzel de güven içinde uyuduyduk.Sabah olduğunda tüm güneş ışığı içerdeydi,gözümüze gözümüze geliyordu.Gece ,hırsızlar çadırın heryerini kesip bişiler aramışlar,ve biz de hiç uyanmamışız.O gün bugündür asla çadırda kalmak istememişimdir.
Sanırım bu sizin camuz ile camış aynı hayvanlar (Bu arada bir de camız versiyonuna rastladım). O zaman sorun yok; ağaç ya da araba üstü gayet güvenli mekanlar (Köpek saldırdığı zaman yanınızda siz kaçarken durarak köpeği savuşturacağını sanan birisi yoksa arabaların üstlerini öneririm. Henüz çıkabilen köpeğe denk gelmedim: İlhan Kemal! Köpeklere karşı kırk yıldır sizinle.
camuz öküz gibi fakat boynuzları olmayan o büyüklükte geceleyin çıkar ıssız yolları sever korkutur insanları bir kez otobüsle yolculuk yaparken gedceleyin yolun kenarında bizi izlerken görmüştüm kocaman gözleri vardı ama sevimlide gelmedi değil hani...
köpek duranı ısırdığını öğrendiğim iyi oldu gördüğümde tabanları yağlar kaçarım bende:) tam tersini biliyordum da ... saygılarmla..
Ayıların sorunu (Halbuki sorunsuz olmaları gerekir; yiyip içip göbek yapıyorlar) sizin peşinizden ağaca çıkabiliyorlar (Buradaki kara ayılar gayet güzel bunu yapıyor). Bu da onlardan önce ağaca çıkmış kişilerde can sıkıntısı yaratabiliyor.
Köpekler için de kaçarsanız kovalar derler, her zaman doğru değildir. Eğer bir kişi kaçıyor, diğeri duruyorsa köpek kendini yormayıp durana musallat oluyor. Kaçan kişi olarak bunu gayet iyi biliyorum.
Camuz söz konusu olduğunda ağaca çıkmayı aklımda tutarım. Tabi öncelikle hayvanın kendisini camuz olarak tanıtması gerek (Yaban domuzu gibi bir şey mi bu?)
:) hiç kampta bulunmadım ama dağları ovaları bilirim yörük köylü kızı olmamdan belkide kokusunu bilirim ayı değil ama camuz gördüm. mesele yanınzdakinden hızlı koşma yem olmama zeka işi bir anlamda ağaca çıkmakmı koşmak mı derseniz ağaca çıkardım dalların arasında olmak daha güzel gelir bana çaresizlikten çare üretmek güzeldi yorumunuz...
Duygusuz hayat, dinazorsuz kamp ıssız çöl gibi, haklısınız. Bu arada kamplarda öğrendiğim bir gerçeği de anmak isterim: Dinazordan (ya da ayıdan) hızlı koşup koşmamanız önemli değil. Yanınızdakinden hızlı koşun, yeter.
Bir dinazoru çadırımdan içeri sokacak kadar süprizlerle doluysa hayat, ben de o dinazora yem olmaya hazırım (Genelde hep etçil olanları kafalarını içeri sokarlar).
Benimki dağ eteğinde ve göl kenarındaydı. Macera kadrosunu ise çadır civarlarında gezinen ayılarla ile doldurabiliyorduk. Olsun, fena değildi. Ben Jurassic Park taki gibi kafasını çadırdan içeri sokan bir dinazoru tercih ederdim ama kısmet değilmiş. Saygılarımla.
sizi onu bırakın küçükken köyde dam başında yatardık kuzenlerimle bir an hatırıma geldi.. bir yanda yıldızları sayarken ayın pırıl pırıl şavkıyla fısıltı bile koca ses olur gecenin karanlığında ürker ve kıkırdardık yorgan altında yayla ya soğuk tabiki.. gecenin bir yarısın da eğer uyandı iseniz ufak bir çıtırdı bile sizi korkutur Allah tan yalnız olmadığınız için sabah olur. güneşin üzerine doğmasıyla yeni güne başlarsınız.. cadırsa kaldım ben en çok yılan ve böceklerden korkmşudur. ama bir macera düşünecek olursak ki süper olurdu valla hele bir dağ eteklerinde hele bide deniz varsa değme gitsin:)... saygılarımla..
Çok doğru söylüyorsunuz, çadır hepten savunmasızdır. Ama daha kötüsü çadır kendi ayağınızla düştüğünüz bir tuzaktır. Girersiniz içine, çekersiniz fermuarı, sonra bir panik anında çık çıkabilirsen dışarı.
Yattığınız yerden hışırtıları, ayak seslerini duyarsınız ve hayal gücünüz çalışmaya başlar. Yattığınız yerden macera başka nerede?
Böcek girerse dışarı atıyorsunuz ya da siz dışarı çıkıyorsunuz. Bazen keşke böcek olsaydı diyeceğiniz konuklarınız da oluyor. Çadır bezinin bir duvar olduğunu ve sizi her şeyden koruyacağını hayal edip avunmaya çalışıyorsunuz. Teşekkür ederim. Sevgilerimle.