Ben o dağları iyi bilirim Gezdim izinde Sarı Kız’ın Kaz Dağları’nın eteğinde Yankılanırken çoban kavalı Sesi mi çıkar lirin?!
Ey Frigya Kralı Midas Bu kez de beni dinle Duy sesini şairin; Zeus’un yerinde olsaydım Aynısını yapardım senin için, Kulaklarını eşeğe çevirir Başına altın taç giydirirdim!
Sen ne anlarsın güzellikten Öyle değil mi; Dokunduğun altın olsun istedin Yenik düştün ihtirasına Aç kaldın be adam, Doğanın insana sunduğu Bunca güzel Sayısız nimetin arasında!
”Dokunduğum aşk olsun!” deseydin Börtü böcek cümle âlem Beslenirdi kral sofrasında…
Boş ver de sen altın gümüş tası Kaz çobanı (!) Sarı Kız’dan ibret al; Karın doyuruyor eti yumurtası! Gerisi boş, hepsi hayâl; ”Baki kalan bu kubbede hoş bir seda imiş ” Başka ne söylesen maval
Şimdi iyi dinle; İster Pan flüt çalsın İster çoban kaval Çık doruklarına İda’nın Edremit Körfezi’ni seyre dal Ay gerdanında göğün Beşibiryerde, Sular bir gümüş tepsi Ne kadar yıldız varsa pırlanta Suya düşmüş hepsi
… Yoksa aç ve susuz Altın gümüş servetinle Sevemeden kızını bile Krallığından memnun isen Bomboş hayâllere dal, Tanrılar kadar Sonsuza dek Hem eşek ol hem kral!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MİDAS’IN SOFRASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MİDAS’IN SOFRASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin konuları hiç eksik olmayacaktır; çünkü dünya o kadar büyük, o kadar zengin, yaşam o kadar değişik manzaralı ki… Hiçbir gerçek konu yoktur ki şair onu gereği gibi işlemesini bildiği andan itibaren şiirden yoksun olsun. (goethe)
ben edremit körfezinin cocuguyum ama kendimi olymposlu hissediyorum...
Çık doruklarına İda’nın Edremit Körfezi’ni seyre dal Ay gerdanında göğün Beşibiryerde, Sular bir gümüş tepsi Ne kadar yıldız varsa pırlanta Suya düşmüş hepsi
sevgili Saban ; hani orda olmak vardi ..
sularin dansidir ida'da ask bir perinin hayaliyle dalarsin derinlere ...
ben edremit körfezinin cocuguyum ama kendimi olymposlu hissediyorum...