Yıkık köprü altında, küçük eski baraka Hasat bugün iyiydi, tam tamına üç okka Derinlerden duyuldu tembel cırcırın sesi Belki de ihtiyarın tek müzikli neş’esi Çarpıyordu yüzüne sıcak ekmek buğusu Yayıldı hemencecik taze taze kokusu Karın doyduktan sonra deliksiz bir de uyku Var olana şükretmiş arzu etmemiş yoku. Yıldızlara bakardı delikli çatısından Gıy gıy sesler çıkardı gevşemiş kapısından Bu seslerle uyurdu birdenbire apansız Bir başına yaşardı çevresi de pek ıssız. Öyle ki uykusunda göçüverdi aniden. Haberi olmayacak kimsenin, ölümünden Tan vaktinde bir gemi yanaşmıştı kıyıya Yama yama ceketi asılıydı kapıya Keskin ağır bir koku dağılmıştı her yana Pek acıklı bir tablo, can dayanmazdı buna. Gazeteye sarılı küflü bir parça ekmek Zavallıcık ihtiyar çoktan ölmüştü demek. Gözleri açık kalmış, yıldızlara bakarken Öleceğ’ni anlamış uzaklara dalarken Rengi kaçmış yüzünde tatlı bir gülümseme Ölüme selam etmiş ibret olsun aleme Sen gibi göçenlere tüm samimi dualar Sessiz yürüyüşünde yalnız değilsin ihtiyar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İHTİYAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İHTİYAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ömrü olan her insan o YAŞLILIK NOKTASINA gelecek, bu kaçınılmaz ama kötü olan tek başına kalınmasıdır... Halbu ki etrafına ne emekler ve umutlar ekmiştir alınteri ile o... Ne güzellikleri aşılamıştır, ışkına dursun diye... Ve tek başına bırakılmıştır, hatta kaderine terk edilmiştir, eski evler misali... Çok acı. tebrik ve saygılar...
kıymetli ve çok sevdiğim genç şairim işte son falımız ve de halimiz... Bir yolculuk var, insanoğlu rahimden, beşiğe, beşikten hayata, hayattan, mezara, oradan da berzah alemi ve ahiret diyarına... ders verici, öğüt dağıtıcı çok anlamlı bir şiir ve resim... yazan yüreğin ve kalemin var olsun... tebrikler... sevgiler ve selamlar...
CemalettinGÜRPINAR tarafından 6/14/2011 1:08:17 PM zamanında düzenlenmiştir.