(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Marazi Mırıldanmalar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Marazi Mırıldanmalar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
artık! sulu sepken kırılışlara tarafsız siperlerdir sek sek oynayan düşlerim
Merhaba dostum yüek dolu güzel şiirin zevkle okudum, kalemin güçlü yüreğin daim olsun ,etkili bir anlatım güzel bir eserdi okurken haz aldım, başarılar Saygılarımla
Sevgili Kardeşim, değerli edebiyatdefteri.com şairi Sayın: Mehtap Altan,
Kurgu tekniği, duygu yükü ve akıcılığı ile muhteşem bir şiir olmuş. Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinize Tekirdağ'dan tam puan geliyor. Tebrik ediyor; başarınızın daim, kaleminiz her dem kudretli olması ve ilham perinizin başınızdan eksik olmaması dileklerimi sayfanıza bırakıyorum.
Sevgi ve saygılarımla. Yorum + Favori + Tam puan.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun efendim.
İmge, şiirde anlama ulaşma yolunu daha etkili ve canlı hale getiren, anlamla başka şeyler arasında ilinti kuran bir zihinde canlandırma biçimidir. Bir bakıma bir hayal yaratmadır. Hayal söz konusu olduğu için seçilen şeyler dünyada var olan bildik cisimler ya da olaylar olmak zorundadır. Şiirin de kullandığı asıl madde insan yaşantısı olduğu için bu yaşantıyı şiirleştirmek işi imgeye düşer. O zaman şair kullandığı sözcüklerle algıların zihindeki bazı resimlerle eşleşmesini sağlar. Bunu başarabilen bir imgeye de biz iyi imge diyebiliriz. İmgenin şiirde nasıl ve ne kadar kullanılması gerektiği tartışma nedeni olmuştur. Örneğin Garip akımına karşı bir tepki olarak gelişen İkinci Yeni direkt olarak anlatılan günlük yaşantının yerine imgeyi koymuşlardır. İmge bir bakıma anlam yolculuğunun bizde bıraktığı güzel manzaradır.
Sizin şiirlerinizde bu güzellikleri dozunda ve başarıyla görmek mümkün... Zamanımın darlığı nedeniyle çok fazla siteye katılamasamda elimden geldiğince şiirlerinizi takip etmeye calışıyorum... Güzel imgeleri bulma ve kullanma tavrınızda aynen devam ediyor. Örneğin “Lisanımın bağrına yaslanır korkularım..Göverir yüreğimde karınca azmi...tutunurum toprağının Yusuf kuyusuna...dudağında ıslanan türkümün elife dokunan haresindeyim...göğsümdeki kefensiz ağıtlara...sek sek oynayan düşler..."gibi özgün ve size has imgeler şiiri zenginleştirmiş. Tanımda söylediğim gibi siz hayal gücünüzle okuyanda oluşan resmi tam anlamıyla eşleştirmiş oluyorsunuz. Elbette böyle imge mi olur diye tartışmalar olacaktır yıllardır olduğu gibi. Ama aslolan sizin ne düşündüğünüzdür. Şiirlerinizin genelinde bu üretkenlik var. Şiir yolculuğunuzda yolunuzu çok açık görüyorum ve başarılı olduğunuzu düşünüyorum...… Şiirle kalınız... Kutluyorum....
kavuşma ayinidir bekleyişin telvesinde dökülen tortular murâdım kırağımdaki son ateş iken uğultundaki semâzende kaldı aklım râzıyım kutsalındaki gölgenin kovuğuna ey nâr!...
Nasıl bir meşakat ve bekleyiş,özdeyiş, yaşayış,çok güzel...
artık! sulu sepken kırılışlara tarafsız siperlerdir sek sek oynayan düşlerim
vebâlin üryan bakışından koptu hüzünle körebe oynayan salıncağım anlat bana yaşam! kumdan kalelerimiz işgal edilirken mi yittik biz…
Doyamadım iki defa okudum evet itiraf edebilirim, Mehtap hanımın okuduğum en iyi şiirlerinden biri idi, kalem Muhteşem olmuş tebrik ve saygılarımı iletiyorum...
Yaşam ve ölüm..Şiir ve şair...ne çok benzer.Hiç bir şair rahat yatağında ölmemiştir.Çoğunun gözleri olmasada yüreği açık gitmiştir. Şairler yaşamı, aşkı ve sevdayı sorgular iken ellerinde ki buket çiçekler isyan kokar. Adaletsizliğe, bencilliğe duygusuzluğa isyan Hep güzel bir dünya isterler.Daha güzelini.. Nafile.. Dünyayı yaradan böyle yaratmış. ......... İmgeleri zengin bir şiirdi ve akıcı ve güzellikleri bol olan bir şiir kocaman tebrikler...
Düşlerimde sek sek oynayarak yorumlara gittim, Hepsini tek tek okudum, benimde bir kumdan kalem vardı, yıllar önceydi, birde salıncağım, tabii yıkıldı gitti.
Şiirinde her bir dize mükemmel yer almış, kendi aralarında bir bayram çocuğunun elbisesine bürünmüş ve şiiri Bayram yerine dönüştürmüş.Anlamı-ahengi ile şiir olmuş. Yüreğine sağlık arkadaşım. Başarılar dilerim.
pamuk şekerimi yerlere düşürdüğümde anladım hayatın hep tatlı gitmeyeceğini içim acımıştı yerde kalan şekerime bakarken sevinçlerin yarım kalacağını işte o gün anlamıştım....
sevgilerimle birtanem...hep biraz buruktu çayımız:((
hüzün şiirin mayasıdır Mehtap...ben hüzünlü şiirleri ayrı sevdiğim gibi kendimden bir şeyler de bulurum mutlaka...insan hüzünü alıp seve seve kucaklar mı hiç...ama ben yapıyorum işte...demek istediğim bu bağlılık hüzünlere meraklı olduğumuzdan ya da sevdiğimizden değil de; hani kendini görürsün ya şiirde ve çırpınırsın ya sesi boşluğa düşmesin, duvarlardan dönüp yüzüne çarpmasın diye kendimizi yer bitiririz...o çığlıklar ayak altında ezilmesin ve çiğnenmesin diye avuç avuç düşenleri toplamanın telaşına düşeriz farkına varmadan...
işte şimdi telaşlıyım Mehtap...sesin ağıtlı bir türkünün ezgisi gibi nağme nağme öyle güzel yalayıp geçiyor ki yüzümü alıp kucaklamamak mümkün değil...hani iki çığlık yan yana gelmeye korkar ya ben de korkuyorum şimdi çarpışırsa yüreğimiz (ki çarpıştı aslında) ortalık toz duman olur mazallah...)))
Birini tercih edeceksin Şiirim. Ünlem ve üç nokta aynı anda kullanılmaz. "Ey" diye başlayan cümlelerin sonunda ünlem olur. Araya kaynak yaptığım için kusura bakmayın. İlgi alanıma girdiği için:)
kumdan kale azmidir anın rahmine düşen gülüşler o lisan ki minicik elleriyle bağrında ısıtır seni ne vakit dudağın bir türküye ıslansa sür göğsünü ana/dolu toprağa ki fışkırsın filizlerin!
semazenin elifi tavafıdır düşlerin kelamın göğerirken başını eğer o ve muradının yanık çığlığında neylenir sesi…
düşlerin göğermiş şiire yine Mehtap Şair/im... gönül dolusu tebrikler...
Her şiirini heyecanla beklerim ben. Sayfana girdiğim vakit yürek atışlarım hızlanır. Çünkü bilirim senin şiir sevdanı, senin heyecanını bilirim. Bir de yazım sonrası mutluluğunu. Kapılmamak mümkün mü bu heyecana? O yüzden yürek sıkışmasıyla okurum şiirini ilk defasında. Sonra çıkarım sayfadan derin bir nefes alırım. İsterim ki; sevgim şiire subjektij gözlerle bakmama neden olmasın. Adını kapatırım ikinci okuyuşumda. Hiç tanımadığım bir şairi okuduğumu farz ederim. Görürüm ki; iki okuyuşum arasında hiç bir tat farkı yok. Gözlerime ve yüreğime güvenirim. Onlar senin geleceğin için son derece umutlu...
Bütün eleştiriler yazara ya da şaire bir şeyler katacak formda olmalı diye düşünüyorum. Motive etmek de elbette çok önemli. Sana ne kadar başarılı olduğunu teknik bir şekilde anlatmayı da çok isterdim. Ama ne yazık ki buna benim teknik bilgim yeterli değil. Ama pek az okurun teknik bilgisi vardır zaten. Önemli olan birinin yüreğinde bir köşeyi sızlatabiliyor musun? Sıradan okur senin dizelerine girince kendi düş aleminden bir şeyler bulabiliyor mu? Evet, sen bunu yapıyorsun Mehtap...Hayatında kalem alıp şiir yazmayan arkadaşlarıma şiirlerini okuttuğum zaman yüzlerindeki ifadeden anlıyorum bunu. (Lojistik Hizmetlerde hayranın çok bilesin:)
kanı çekilmiş suslar
parsellenmiş sorgular sarar saçlarıma
eşkalsiz bir sevinin gölgesini sürüyorum
göğsümdeki kefensiz ağıtlara
artık!
sulu sepken kırılışlara
tarafsız siperlerdir
sek sek oynayan düşlerim
Merhaba dostum yüek dolu güzel şiirin zevkle okudum, kalemin güçlü yüreğin daim olsun ,etkili bir anlatım güzel bir eserdi okurken haz aldım, başarılar
Saygılarımla