Asrısaadet denir Hak Resulün çağına Ayetlerin nuruyla Kuran’ım yaşanırdı, Rahmet yağıyor her an Medine toprağına Zulmetten nura çıkan gönüller okşanırdı.
Bölük bölük İslam’a koşuyordu müşrikler Resulün çevresinde sevgiyle yaşayanlar, Güllerin kokusunda Tekbir ile teşrikler Saadeti yaşıyor İslam’la tanışanlar.
Hicretten on yıl sonra hac için yola çıktı Yirmi beş Zilkade de kafilenin başında, Hüccac yüz bini aştı, binler sel gibi aktı Mutluluk katresi var Resulün gözyaşında.
Umre Haccı yapıldı, Mina’dan Müzdelife Arife günündeydi Arafat sanki Mahşer, Tüm yürekler dosdoğru, iman benzer elife Lebbeyk Allah’ım Lebbeyk, buyur demekte beşer.
Devesinin üstünde Kâinatın hatibi: “Belki bir daha olmam, buluşamam sizlerle Beni iyi dinleyin!” Veda ediyor gibi Başladı hutbesine, göz yaşartan sözlerle.
“Rabbiniz bir tek Allah, Âdem’in çocukları Kimse üstün değildir, renklere bakmayınız, Soyla öğünmek olmaz, budur insan hakları Üstünlük takvadadır, hiç gönül yıkmayınız.”
Emaneti ödeyin, faiz haram olmuştur Kaldırdığım ilk faiz Amcam Abbas’ın olur Kan davası yok dinde, davalar son bulmuştur İslam’a uyarsanız toplum huzuru bulur.
Kadınlar birer güldür onları koklayınız Aile saygısıyla karşılıklı anlaşın, Emanettir sizlere, kırmadan saklayınız Hayatınız müşterek, beraberce paylaşın.
Sizden beni sorarlar, siz ne diyeceksiniz? “Ya Resul! Tebliğ ettin, bizler şahidiz sana” Parmağı havadaydı bir kez görecektiniz “Buna Şahit ol Ya Rab! Şahit ol Ya Rab buna.
Yüz binler Arafat’ta vakfe duası yaptı Yüzler Kâbe’ye dönük, şirkten arınmış canlar Uzza, Latsız Menatsız bir tek Allah’a taptı Tevhidin kucağında nurla dolan insanlar.
Müzdelife’de vakfe hüccac erdi sabaha Mübarek bayram günü ulaşıldı Mina’ya, Kurbanlıklar kesildi takdim oldu Allah’a Saçlarını keserek hamdettiler Mevla’ya.
Gönüllerde sürur var Beytullah’a elveda Resulün arkasında yüz binler gözü yaşlı, Mebrur eylerdi Rabbi, kabul buyurdu Hüda Döndüler Medine’ye vakarlı, ağırbaşlı.
İki ay sonrasında Muhammet hastalandı Ayşe’nin odasından mescide gelemedi, Ashabın gözü yaşlı, ashap yüreği yandı Ebubekir imamdı, Resul düzelemedi.
Muhammet yaratılmış yücelerden bir kuldu Rabbine kavuşuyor tebessüm var yüzünde, Ayşe’nin dizlerinde fani hayat son buldu Ruh Mevla’ya kavuştu, ümmeti var izinde.
“Ümmetim vah ümmetim!” Bizi senden isterdi Ya Rab bizi haşreyle sancağının altında, Hatemül Enbiyaydı, Hakk yolunu gösterdi Cümlemizi cem eyle Firdevs’inin tahtında.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VEDA HACCI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VEDA HACCI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiri ikiye bölseydiniz. Veda Haccının en önemli nirengilerinden biri olan "ehlibeyt" hakkında da yazsaydınız... NAAT kısmını ise ayrı bir şiir yapsaydınız . Diye içimden geçirdim.
ÜSTADIM; O KADAR GÜZEL VE HİS DOLU İŞLEMİŞSİNİZ Kİ NE DİYECEĞİMİ BİLEMEDİM. VEDA HACCINDA VERDİĞİ EDA HUTBESİNDE HER ŞEY VAR AMMA BİZİM BAZI AKLIEVVLLERİMİZ İSLAMIN KADININA BAKIŞINI O KADAR YANLIŞ YORUMLUYORKİ SORMAYIN GİTSİN... BU AKLI EVVELLER BİR O VEDA HUTEBİSİNİ OKUSALAR HER HALDE NE DEMEK İSTEDİĞİNİ ANLARLAR. AMA O İŞLERİNE GELMEZ BENCE. SAYGILARIMLA...
Yazılan o olunca kelimeler değer kazanıyor her harfi cevherdi var olasınız mevla şefaatina nail eylesin havzı kevserde de burada olduğu gibi cem eylesin...
Amiin abim.İnanki yazdıkça coşuyor sanki duygularınız.Bizlere hem ders hem huzur veriyor.Maneviyatımız aydınlanıyor.Hem şiiriniz hem bize kattıklarınız için çok teşekkür ederim.Selam ve sevgilerimşe kalın.
Muhammet yaratılmış yücelerden bir kuldu Rabbine kavuşuyor tebessüm var yüzünde, Ayşe’nin dizlerinde fani hayat son buldu Ruh Mevla’ya kavuştu, ümmeti var izinde.
O güçlü ve mübarek kaleminiz hiç durmasın.Çok güzeldi çoook.Adeta tiryakisi oldum sayfanızın. Allah cümlemize bu dünyada kabrini ziyareti nasip etsin.Öbür dünyada da Allah O'nun şefaatinden bizleri mahrum bırakmasın.Allah sizden de razı olsun.Huşu içinde gözlerim yaşlı okudum. Selam saygılar hocam.
Bu şiri ikiye bölseydiniz. Veda Haccının en önemli nirengilerinden biri olan "ehlibeyt" hakkında da yazsaydınız...
NAAT kısmını ise ayrı bir şiir yapsaydınız . Diye içimden geçirdim.