Ondört asır evvel, yine böyle bir geceydi, Kumdan, ayın ondördü, bir öksüz çıkıverdi! Lakin, o ne hüsrandı ki: Hissetmedi gözler, Kaç bin senedir halbuki bekleşmedelerdi! Neden görecekler, göremezlerdi tabii; Bir kere, zuhur ettiği çöl en sapa yerdi, Bir kerede, mamure-I dünya, o zamanlar, Buhranlar içindeydi, bu günden de beterdi Sırtlanları geçmişti beşer yırtıcılıkta; Dişsiz mi bir insan, onu kardeşleri yerdi! Fevza bütün afakını sarmıştı zeminin Salgındı, bugün şarkı yıkan, tefrika derdi Derken, büyümüş kırkına gelmişti ki öksüz, Başlarda gezen kanlı ayaklar suya erdi! Bir nefhada insanlığı kurtardı o ma’sum, Bir hamlede kayserleri, kisraları serdi! Aczin ki, ezilmekti bütün hakkı dirildi; Zulmün ki, zeval aklına gelmezdi geberdi! Alemlere rahmetti evet şer-i mübini, Şehbalini adl isteyenin yurduna gerdi Dünya neye sahipse, O’nun vergisidir hep; Medyun ona cemiyyet-i, medyun O’na ferdi Medyundur o masuma bütün bir beşeriyet Ya Rab, bizi mahşerde bu ikrar ile haşret
Mehmet Akif Ersoy
GURBAN OLSUN BU CAN YOLUNA HZ MUHAMMED (SAV)
Kutlu olsun doğum günün yüreğimin baş tacı sultanım Gönüllerin ilacı ruhların huzura erdiği güzeller güzeli Sevdaların en sevdalısı aşıkların en güzel aşkı Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Kutlu olsun varlığın rabimin en sevgili peyğamberi Senin için yaratılmış alem senin için var insan Yüzüne bakmaya yüzümüz mü var gül kukulu yar Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Ömrümce ağlasam yinede ödeyemem günahlarımı Kuran’dan söylersin ayetle hadislerinde var Doğru yolu gösterdin nurunla nurlandırdın alemi Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Umutsuzluk kuyusundan çıkarırsın sevdiğin ümetini Günah çölerinde kalanlar seninle bulur doğru yolu Kör olan günahkarlar senin nurunla görür gerçeği Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Seni göremez biliyorum bu günahkar beden Ümüdimi kesmiyorum bilirim ümitsizlik günaha gider Sen varsan huzur var sen yoksan heryer zindan Gurban olasun bu can senin yoluna hz Muhamed (sav)
Gaflet içinde geçmiş ömrümüz uyku yemek bol bol Sarhoş etmiş dünyaaşkı süründürmüş bedenleri Gerçek aşkı senden bulur bu fani insan oğlu Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhamed (sav)
Gül kokularında buluruz senin kokunu en güzel yar Senin güzel yüzünün nurunyla nurlandırmış alemi ALLAH Yer gök canlılar senin selavatınla inler ağlar Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Adı güzel şanı güzel Ahmed Muhammed (sav) Anarım her zaman ismini ağlar gözlerim Bütün aşklar fani senin aşkınla eririm Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
MAVİ GÖZYAŞLARI 15 NİSAN 2011
’’’Bildirdiğin ve gizlediğin tüm isimlerini ve Kur’an-ı Kerim’i, kalbimizin baharı, gönlümüzün nuru, sıkıntımızın ilacı yap. Hayırlı Cumalar ’’’’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GURBAN OLSUN BU CAN YOLUNA HZ MUHAMMED (SAV) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GURBAN OLSUN BU CAN YOLUNA HZ MUHAMMED (SAV) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seni göremez biliyorum bu günahkar beden Ümüdimi kesmiyorum bilirim ümitsizlik günaha gider Sen varsan huzur var sen yoksan heryer zindan Gurban olasun bu can senin yoluna hz Muhamed (sav)
Gaflet içinde geçmiş ömrümüz uyku yemek bol bol Sarhoş etmiş dünya aşkı süründürmüş bedenleri Gerçek aşkı senden bulur bu fani insan oğlu Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhamed (sav)
Gül kokularında buluruz senin kokunu en güzel yar Senin güzel yüzünün nurunyla nurlandırmış alemi ALLAH Yer gök canlılar senin selavatınla inler ağlar Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)
Adı güzel şanı güzel Ahmed Muhammed (sav) Anarım her zaman ismini ağlar gözlerim Bütün aşklar fani senin aşkınla eririm Gurban olsun bu can senin yoluna hz Muhammed (sav)