-İnsanlara ne kadar çok yalan söyledik dimi İbrahim?
-Hayır. Bizim doğrularımıza herkes yalan diye hitap etti.
-Yalan yada gerçek, göreceli olamaz.
-Asıl görece, varlık değil mi şair? O zaman yaşamak için varlık insan değil mi? İnsanın en sağlam dalı yalan değil mi? Yanlış mı söylüyorum?
-Bu kadar net doğrular zedeledi beni İbrahim. Ya sen üslubundan cay, yada ben bu kadından...
İbrahim’i 2007’de tanımıştım. Gözleri biraz alevliydi, ve ben dahil tüm insanlara gergin bakardı. Ona neden böylesin diye çok geveledim... Hep aynı cevabı verdi, "benim derdim insanlar" dedi. Çok dertlisin anlaşılan dedim. Sonra çok anlattı İbrahim... Öyle çok anlattı ki tüm edebi makamları önünde ağlattı...
Geçen gün varoşun en ucuz meyhanesindeydik yine, rakı içmeye paramız yine yetmemişti ve üç beş liralık bir şarabın yanında elma kabuklarını kemiriyorduk. Ama dertli değildik, en azından para yönünden... Ve aramızdaki diyalog tamamen böyleydi... Burasının Ayvalık olduğunu unutup, Libya’daki çocuklara kadar uzadık sabah karşıya doğru... Aşktan yola çıkıp, faşizan liberal politikalara kadar birbirine bağladık olayları...
İbrahim Sen değimli idin bana aşkın bir karaltı olarak ömrümüzde durduğunu söyleyen Peki neden aklımdaki bu çelişkiler? Karaltı dediklerin neden yıldızlar gibi Gözümü alan bu ışık da ne? Tanrıyla bağımı kuran melek hangi dinden? Peygamberler neden en çok aşkı anlattı İbrahim? Yaradanın armağanı mı yoksa bana bu kader? Damarıma basıldıkça daha çok mu tutuluyorum/tutunuyorum... "Aşkın içinde acı elbet olacak." demiştin ya... Ben acıyı çok seviyorum.
Bileklerime talan ettikçe bu aşk... Her şeyimi bir şeye... Yani kadının ağız kenarlarında ki ufacık açıya... Onun kocaman kocaman gülümsemelerine neden bağlıyorum?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İbrahim I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İbrahim I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.