(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖLÜMDEN ÖLÜME! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖLÜMDEN ÖLÜME! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Birisi ölür; yıllar geçse andıkça gözden yaş dökülür... ******* birisi ölümü şah damarnda yaşatır ateşi kül eyleyen ibrahim bir geçmiş olsun bile demez hayat böyle kimine eğri kimine doğru saygılar
can dostum ne de güzel anlatmışsınız kısa ve öz çok güzel dizeler okuudm.. yazan o güzel yüreğinize ve kaleminize sağlık... kutluyorum sevgı ve saygılaırmla...
İşin aslı: İnsan oğlu hilebazdır, kimse bilmez fendini... Her kime iyilike ettinse, ondan koruyacaksın kendini. Gerisi teferruat.. Kimseye yaranılmaz bu Dünyada. Herkes nalıncı keseri gibi, hep bana, hep bana.. Buna can, nasıl dayana?!.. Kutluyorum usta kalemi.. Sağolun!...
Yaşamın içindeki insanoğlu.. İnsanın içindeki insansızlık. Değer/değersizlikler. Eğri/doğrular. Kime göre iyi/kötü olmalar! Ve ne getirip götüreceğini bilmediğimiz hayatın tek gerçeği olan ölüm. Az satırlara koca bir öykü sığdırılmış. Evet ölür biri, gelir ölüm denilen beklenmedik anda.. Alır götürür en sevdiğin/sevmediğini. Geriye ölümün bir tek kötü yanı kalır.. O da sevdiklerimizden ayrılmak. Belki anılarında yaşayacağız, belki soludukları havada olacağız, belki bir yerlerde bir şekilde yine karşılaşacağız... ama yine de düşününce insanın içinde bir şeyler kopuyor sanki. Bunun acısını belki biraz olsun hafifletmek için Yahya Kemal’in “sessiz gemi”sini hatırlayabiliriz. Bir varmış bir yokmuş misali işte ömür denilen ve birini son yolculuğa uğurluyoruz, yeri ve zamanı geldiğinde bu yolculuğa hepimiz çıkmak zorundayız, kaçışı yok, kaçınılmaz yere gidilecek işte. Götürdüğümüz sadece yapıp/yapamadıklarımız sevap/günahlar geride kalansa varsa o da hatır gönül..
Daim olsun yüreğiniz/kaleminiz Şair. Saygımla..
sera. tarafından 3/15/2011 3:08:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Allah sağlıklı yararlı uzun ömürler versin değerli hocam iyi ki varsınız şanssınız.. teşekkürlerim hayata kattğınız erdemli eşsiz güzelliklere..:) sevgim saygımla hep selamlar..
Birisi ölür; yıllar geçse andıkça gözden yaş dökülür...
Birisi ölür; ülkelerde bayraklar yarıya çekilir...
Birisi ölür; belki oh, belki of çekilir...
Birisi ölür; bir mikrop daha eksilir, ölsem ne denir kim bilir?!
Belli mi olur insanoğlu kimine eğrisin kimine doğru?!
...SANKİ BİR YAŞAM DERSİ GİBİ ANLAMLI DİZELERDİ SEVGİLİ HOCAM. ŞUNU ANLIYORUM Kİ; YAŞARKEN İNSANİ İLİŞKİLERİMİZDEKİ TAVIR VE DAVRANIŞLARIMIZ, ÖLDÜKTEN SONRA ARKAMIZDAN SÖYLENECEKLERE BİRAZ YÖN VERECEK GİBİ GELİYOR. ...SİZE SAĞLIKLI VE GÜZEL ŞİİRLER ÜRETEN UZUN ÖMÜRLER DİLİYORUM. ...SAYGILARIMLA VE ESENLİKLE KALIN.
ALLAH GECİNDEN VERSİN...İNSANA GEREKEN DEĞERİ HAYATTAYKEN VERMEYEN BİR TOPLUMUZ..TÜMÜYLE DEĞİL BELKİ AMA GENELLİKLE ÖLÜNÜN ARKASINDAN DA İYİ KONUŞURUZ... DERS GİBİYDİ.İLGİNÇTİ VE ÇOK ÖZGÜN BİR ŞİİRDİ. TEBRİKLER VE SAYGILAR SUNUYORUM...HŞT
yıllar geçse andıkça
gözden yaş dökülür...
*******
birisi ölümü şah damarnda yaşatır
ateşi kül eyleyen ibrahim
bir geçmiş olsun bile demez
hayat böyle kimine eğri kimine doğru
saygılar