Ardına bakmadan yollara düştün Gitme uzaklara ağlatma beni Sen gençsin, yetişmek sana mümkün Al yerine kara bağlatma beni
Seviyor sevmiyor, papatya falı Falı bırak kâlbim sana sevdalı Boyun ince uzun bir servi dalı Algın çaylar gibi çağlatma beni
Geçtiğin yollara seni yazmışlar Sevdanın S’sini bensiz yazmışlar Hasreti vuslatsız derin kazmışlar Sönmez ateşlerde dağlatma beni
Şaban Aktaş 03.12. 2017
AY AYNASI
İnsan aynaya baka baka tanır yüzünü Ve aya baka baka İşler yüreğine sevda ile hüzünü, Hem ay, hem aynaydın bir zamanlar Güllüdere Vadisi’nde Kızılçukur’da Ay doğarken gün batardı yüreğime Yanar tutuşurdu dağlar...
Dağlar günbatımında kıpkızıl küldü Ay aynasıydın Yıldız kaymasıydın Ve sen kaybolup gittin Yıldız tozlarıyla Aynaların sırrı Tül tül mağriplere döküldü Kuyrukluyıldız Halley seni götürdü...
Ne zaman dönersin bir daha kim bilir Aynalar sırsız saydam Ve dünya sensiz Cam kavanozda yüzen düşler Rengarenk bir akvaryum sanki hüzün İnci mercan resiflerde yüzün Bir damla su okyanusu dolaşır Anla işte halim, derviş hali mealim...
Şaban Aktaş 04.12.2017
TARZAN
Yılkı atları gibi Vahşi doğaya Bırakmalıyım kendimi, O kadar yüklendim ki Hızla çarpsa da yürek Taşıyamaz oldu Düşlerimi bedenim; Beynime reset gerek!..
Ne siyaset gürültüsü Ne tarikat hırıltısı, Kaçalım bu diyardan Bu kent çok kalabalık Çekilmiyor zırıltısı, Bir olta takımı, bir kayık Issız bir adada Yeter günde iki balık!
Otlanırız doğadan; Adaçayı, kekik, zeytin Yaban üzümü, ahlat Keçiboynuzu, mersin, Buluruz nevalemizi Bana yeni bir hayat Yeni düşler gerekli; Yepyeni masallar anlat!
İsteyen uçuk İsteyen kaçık Kim ne derse desin Umrumda değil hiç, Ne akıl kaldı ne beyin; Yaşanmaz bu kentte; Ben Tarzan olayım Sen ise Ceyn, Semiramis...
Şaban Aktaş 04.12. 2017
GÜLÜMSEYEN ESİNTİLER :)
AYAĞIMI BİR TAŞ ÇELDİ
Ayağımı bir taş çeldi Düşecektim az kalsın yâr Nereden aklıma geldi Bakmasam olmazdı bunlar?!
Hep senin durduğun yöne Bakıyordum döne döne Taş takıldı birden öne Düşe/yazdım ya nazlı yâr?!
Dönüp dönüp sana baktım Ayağımı taşa taktım Sönmez bir ateşe attın Bakmasan olmaz mıydı yâr?!
Yol üstünde kaldırımda Dağ başında yıldırımda Her hâlükâr her durumda Aşk başa belâ nazlı yâr?!
Bir sana bir yola baktı Aşk akıla çengel attı Taş ayağa çelme taktı Sevmesem olmazdı bunlar?!
Gönüldür bu bakar durur İşler bazen sakar durur Taşlar çelme takar durur Bakmasan olmazdı bunlar?!
Ayağı çelen taş olsun Gözümden akan yaş olsun Yanımda bir yoldaş olsun Olmasan olmaz nazlı yâr
Şaban Aktaş 04. 12.2017
DÜŞÜNMÜYORLAR?!
Kar ayaz birden bastırdı Dalda kuşlar üşüyorlar Bedenleri buz kestirdi Kuşları düşünmüyorlar
Karda kışta ne yiyecek Tok açlığı ne bilecek Kuşlar acından ölecek Kışları düşünmüyorlar
Petrol doğal gaz taş derken Un edilip elenirken Toz dumana belenirken Doğayı düşünmüyorlar
Kışın soğuk, yazın sıcak Dünyanın sonu olacak Kim nasıl soluk alacak İnsanı düşünmüyorlar
Fabrikalarda duman çok Bacalarda din iman yok Patronlarda hiç vicdan yok Sonunu düşünmüyorlar
Fosil yakıt fosil eder Tüm doğayı sefil eder İnsanlık nereye gider Yönünü düşünmüyorlar
Nedir savaş bombardıman Or’da yangın or’da duman Parayla onlarda iman Elitler düşünmüyorlar
Hiç önemsenmedi konu Yavaş yavaş geldi sonu Savaşlarla yedik onu Dünyayı düşünmüyorlar
Din adına çocuk düzen Gerçekten çok bozuk düzen Ahlâksızlar bizi üzen Hiçbir şey düşünmüyorlar
Atatürk’üm ışık olur Yobazlar yılışık olur Soymaya alışık olur Hırsızlar düşünmüyorlar!...
Sonra yeni düşler, İlkbaharda çiçekler Suda renk ve zaman Gün batar; Sularda kaybolur insan! Şaban AKTAŞ
1998 - Fethiye Limanı
HAZIM/SIZLAR?!
Kör mü sandınız beni Açıkgöz değilim fakat Her şeyi görür gözüm Haksızlığı görünce Açarım ağzımı Yumarım gözümü Karşımda dağ olsa Esirgemem sözümü, Gözüm gönlüm tok Başka sözüm yok Önce insan olmalısınız Son diyeceğimi En başta derim Olduğunuzdan büyük gösteren sizi O çukur dev aynanız Hep onunla Karşı karşıyasınız Aşamadığınız yükseklik Hep kendinizsiniz Sizdeki hazım Bana hiç lâzım değil(!)
Alın büyük kibirinizi Yiyin birbirinizi; Ancak doyarsınız!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PEMBE BEGONVİL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PEMBE BEGONVİL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.