(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OLSUN MU? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OLSUN MU? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Günün anlam ve önemine binaen yazılmış şiir gerçekleri anlatmış..Hani herkesce bilinen... Tebrikler gerçekten söylenecek söz kalmamış... Slm ve dua ile..ESRA
Hangi birini yazalım ki kırsal kesimlerde özellikle gelenek, töre, kurallarının hâlâ en ağır haliyle işlerliğini koruduğu yerlerde kadın hâlâ en ağır tarım işçisi.Emeğinin karşılığını alamayan... çalışan , çocuk dünyaya getiren.Sorsanız kendisine halinden memnundur.Çünkü öyle görmüştür anasından, atasından... çalışmalı...Sabah kalktımı teknede hamurunu yoğurup ekmeğini yapmalı.Sonra tarlaya, bağa, bostana gitmeli...E eee nedir bu halin hiç dinlenme bilmez misin dersen güler sana...Yaşamak budur onun için.Tam tersi çalışmayan kadın onun için hor görülmeye değerdir... böyle öğrenmiştir böyle bilmiştir. Bekardır babasına, evlidir kocasına aynı şekilde davranır.Hep çalışır , hep çalışır.Bununla da gurur duyar.
Yine kent kadını ; eğitimli, kültürlü belli bir düzeye gelmiş kadın hâlâ iş çevrelerinde yükselişi çekilememekte.Bir şekilde erkek hegemonyası baskın gelmekte.Bir şekilde üstünlük görerek yükselenlerse yaptıkları işlerde istenilen verimliliği sağlayamamakta.Sürekli ayağına takılan bir cins ayırımı tutumuyla karşı karşıya çünkü. Yine ekonomik özgürlüğünü kazanmış pek çok bayanın maaş kartının eşinin elinde olduğunu bilmeyen yoktur herhalde. Yani bir nebze özgürlüğü olsa da sonuçda köyde tarlada çalışan kadından hiçbir farkı yoktur özünde.
Yazılı ve görsel medyada alınıp, satılan eşya gibi gösterilmeye devam eden kadın, cinayetlere kurban giden kadın, adım atsa suç olan kadın.... hep kadın...
Bence de kutlanmasın sayın Şair ben ced kutlanmasın.Bunun kutlanmasına sebebiyet veren etkenlerin kaldırılmasına uğraşılsın önce...!
Değerli dizelerinizi kalben kutlarım.Selam ve saygılarımla.
konukluğunuza ve değerli yorumuza sonsuz teşekkürler... çok fazla ekleyecek bir şey yok yorumunuza...
kadına toplum içinde yüklenen yüklerin sayılması bile münkün değil...her yerinde hayatın ve hep bir hor görülmüşlük... bunun dışında kırsal ve kentsel bir çok kadın gizli tecavüzle karşı karşıya... Vucudu ile ticarete konu olmalarıı... her türlü darba maruz kalmaları... evlenirken bile mal gibi satılmaları... ve gözünü kaldıracak olsa namusuzlukla suçlanmaları ve ezildikçe ezilen kişilikleri... neresinden tutulsa elimizde kalan bir çözümsüzlük... bir şeylerin değişmesi için herkesin mücadele etmesi gereken bir konu...
maalesef sadece varlık ve eşitlik yaşanılır hale getirilse böyle bir güne de ihtiyaç duyulmaz bir haykırışı anımsatmak için... köle mantığıyla bir yaşam verebildik satılık mal gibi sattık... parayla et satın aldık... dayaktan öldürmeye kadar her zülmü yaptık .... utanıyorum 21 nci yüzyılın medeniyetine çarpık bakış acılarımızdan...
Tebrikler gerçekten söylenecek söz kalmamış...
Slm ve dua ile..ESRA