(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERDİNE DERMAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERDİNE DERMAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey derdine derman diyen, Derdindir dermanın sana, Çileye hep rahat diyen, Kurban olsun bu can sana.
Tembel olan yol alamaz, Gidip ummana dalamaz, Bencil olan dost bulamaz, Kurban olsun bu can sana,
Dünya sevdan kenara koy, Temiz olsun kabilen soy, İbadette huşuyla doy, Kurban olsun bu can sana.
Helâlından lokma yiyen, Libasın güzelce giyen, Yürekten çok Allah diyen, Kurban olsun bu can sana,
Gel kulluğa belin bağla, Seherlerde yan da ağla, Sular gibi ak ta çağla, Kurban olsun bu can sana,
Candan talep eyle yâri, Gizlice sen çek te zarı, Varlığın ver gör didarı, Kurban olsun bu can sana,
Sıdk ile Allah’a dayan, Aşkla Hakk’a güzel boyan, Cemal sen günleri sayan, Kurban olsun bu can sana,
Cemalettin GÜRPINAR
NE DENİR Kİ HOCAM, DİYECEK SÖZ MÜ BIRAKTINIZ ! MÜKEMMEL BİR ŞİİR DAHA USTA KALEMDEN. DİNİMİZİ, YOLUMUZU BİR OLAN RABB'İMİZİ ANCAK BU KADAR ANLATABİLİR BİR İNSAN. SİZİ CANI GÖNÜLDEN KUTLAR, SAYGI VE SEVGİLERİMİ SUNARIM ABİCİĞİM....
ilk defa siirinizi okuyorum. ilk belirlemem hece ağırlıklı yazdığınız. ilahi gibi, özdeyiş gibi sözleriniz var. çok da yorum yazıldığına göre şairler şiirlerinizi seviyor. ben yeni bir şair sayılırım. şiir yazıyorum fakat teçribem az. bana yardımcı olursanız belki ben ed sizin gibi yezabilirim. bir de ben uzun yazmıyorum. genellikle 5-6 mısra yazıyorum fakat sonra yazamıyorum. sizi bir usta olarak görüyor iyi ve güzel şir yazabilmem için ne lazım olduğunun söylemenizi, bana yardımcı olmanızı diliyorum. cevabınızı bekliyorum. saygılarıım iletiyor, sizi abim olarak bildiğimi de bildiriyorum.
şiir biraz uğraşı ister. önce konu belirle ve o konu üzerinde dşüncelerini şiirle belirtmeye çalış zman ilerledikçe şiir yazma kabiliyetinde gelişecek. aynı zaman şaiirlerin şiirlerini çok oku ve nasıl yazdılarına çok dikkat et... elimizden geidiğince yardımcı oluruz. 5-6 mısralık şiirler güzel. fazi,a uzn şiirler yazılsada okuyuıcular fazla okumazlar bu da bir gerçek... başarılar dişlerim selamlar saygılar...
değerli ozan, siteminizi okudum. hem ev içi hem ev dışı bütün yükün ve sorumluluğun sırtımda olduğunu, hece yazdığını bildiğim herkesi listeme eklediğimi, bir problem olmazsa hepsini okuduğu bilmenizi isterim. gerçekten vaktim çok dar, yetişemiyorum. okuduğum şiirlerde genellikle uyarı amaçlı yazıyorum. şiirinizi okudum, Orfeonun hatırlatmaları düşünmenizi ve dikkate almanızı öneririm. genel olarak güzel bir çalışmaydı, başarılar dilerim.
Sayfanıza Afet ablamızın sayfasındaki sitemli davetiniz üzere geldim.
O bugün çok mutlu, ne şiir ne şair umurunda . Bırakalım yaşasın sevincini.
Şiiriniz "Aşık tarzı" Halk Edebiyatı geleneğinde "SEMAİ"
Aslında çoğunlukla irticalen ve saz eşliğinde söylenen bu tarz sözlü edebiyat olduğu için, yazıya geçirilişinde pek de fazla yazım ve noktalama hataları üzerinde durmamak lazım. Buna rağmen kabul ederseniz ve tüm iyi niyetimle bir kaç yazım hatası üzerinde durmak istiyorum:
1. kıta 1. mısra "derman" yazılacak (klavye hatası ama kontrol etseydiniz : bana ne :)) 3. kıta 3. mısra "ibadete" olabilirdi: İbadet kulluğun somut göstergesi olan bir yöneliştir. "e" yönelme ekidir. "de" eki ise bulunma hal eki. 5. ve 6. kıtalarda kullandığınız "çek de" "ak da" yazdığım gibi ayrı olmalı. Hal eki değil bu kullanımınızda bağlaçtır. Son kıta "Allah'a " yazılmalı.
Bunlar dediğim gibi halk şiirinde pek önemsenmese de yine de dikkat edilmesi gerekenler diye düşünüyorum.
Zemin renk seçimi de çok yanlış. Zeminin bir iki ton açığı olursa yazı daha estetik durur. Bu konuda zemin ve yazı rengini iyi kullanan bir çok şair var.
Yazım yanlışları inanın ki göze batar, dikkati dağıtır; okuyucu da şiirin asıl duygusuna girmekten, o duyguyu yaşamaktan uzaklaşmamış olur.
Ey derdine derman diyen,
Derdindir dermanın sana,
Çileye hep rahat diyen,
Kurban olsun bu can sana.
Tembel olan yol alamaz,
Gidip ummana dalamaz,
Bencil olan dost bulamaz,
Kurban olsun bu can sana,
Dünya sevdan kenara koy,
Temiz olsun kabilen soy,
İbadette huşuyla doy,
Kurban olsun bu can sana.
Helâlından lokma yiyen,
Libasın güzelce giyen,
Yürekten çok Allah diyen,
Kurban olsun bu can sana,
Gel kulluğa belin bağla,
Seherlerde yan da ağla,
Sular gibi ak ta çağla,
Kurban olsun bu can sana,
Candan talep eyle yâri,
Gizlice sen çek te zarı,
Varlığın ver gör didarı,
Kurban olsun bu can sana,
Sıdk ile Allah’a dayan,
Aşkla Hakk’a güzel boyan,
Cemal sen günleri sayan,
Kurban olsun bu can sana,
Cemalettin GÜRPINAR
NE DENİR Kİ HOCAM, DİYECEK SÖZ MÜ BIRAKTINIZ !
MÜKEMMEL BİR ŞİİR DAHA USTA KALEMDEN.
DİNİMİZİ, YOLUMUZU BİR OLAN RABB'İMİZİ ANCAK BU KADAR ANLATABİLİR BİR İNSAN.
SİZİ CANI GÖNÜLDEN KUTLAR, SAYGI VE SEVGİLERİMİ SUNARIM ABİCİĞİM....