ağarmamıştı gün, çeyrek vardı şafağa, açıldı demir kapı ağır ağır, dürttüler yatağında tazeyi, çıplak omuzları terli, üzerinde incecik geceliği, açıldı iri kara gözler şaşkın şaşkın, aralandı çatlamış dudaklar,
...........................yoksa, gelmişmiydi vakit yoksa, ...........şimdi, hemen mi? ..............erken değil mi?
attılar üstüne basma elbiseyi, giyindi korkaraktan. tutular kollarından, sıcacık tenine dokunmadan geçti nazlı, dar koridorlardan, kara kara gölgeler arasından...
son kapı avluya açıldı. serin bir rüzgar, başka bir dünyadan gelip, dolaşırdı bu avlunun dört bir yanını, çiçek kokusu getirdi rüzgar, taze ekmek kokusu, çekti genzine nazlı, baktı göyüzüne, yıldızlar, mehtap silindi silinecek, ne çok istiyor yaşamayı, kim bilecek? iri iri damlalar sıyrıldı gözlerinden, kavuşup birer birer düştüler çenesinden.
mırıldanaraktan dua okundu, baş aşağı indi emir verildi, lakin biri "ben karı asmam" dedi sonra öteki, "korkarım günahtan, yapamam" dedi başka bir emir kulu geçirdi ilmeği, o narin boyna son bir nefes ödünç aldı kadersiz, ve tekmelendi tahta iskemle, sus pus oldu ortalık... sus pus oldu yarın...
birazdan güneş doğdu yine, her günkü gibi... güvercinler kondu pencerelere. ve yine mahkumlar dolaştı bu avluda, taşlar soğuk suyla yıkandıktan sonra.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
bir darağacı hikayesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
bir darağacı hikayesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
darağacı bazılarının temizliğini gölgelemez.bir erdal erenin asılması onun suçlu olduğunu göstermez. burada darağacı bir puştluktan gayri başka birşey değildir. lakin darağacının dahi pisliğini temizleyemeyeceği idamlıklar vardır.sebepsiz yere can alanlar mesela... askerimi öldürenler mesela... ülkemi soyanlar mesela...
herşeye rağmen darağacının karşısında durmak hoş olmasa gerek.