(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DERTSİZ EDÎB VE ŞÂİRLER (6) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DERTSİZ EDÎB VE ŞÂİRLER (6) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfama hoş geldiniz. Benim makasadım köylü insanları küçümsemek değil. Ben de Sivasın Gemerek ilçesine bağlı Kartalkaya köyündenim. Ekin ektim biçtim, tarla suladım. Hayvan otlattım. Burda onlardan bahsetmemdeki temel unsur: Edebiyat bilgi ve dil işi. Çiftçiler benden daha iyi anlar tarımdan. Fakat Türkiye'ki köşe yazarları ve bu sayfada şair geçinenler maalesef edebiyat bilgileri olmadığı halde baş köşe yazarı oluyor veya edebiyatyçı. Geçen birinin sayfasına uğradım davet üzerine. Hatalarını gösterdim; fakat adam düzeltmedi. Bir insan bilmeyebilir, ama sana biri yanlışını gösterdiyse düzelt. Benden daima alkış bekleme. Samimi söylüyorum. Bana biri deseki, kardeşim edebiyata ruh ve dil bakımından zarar veriyorsun, inanın bırakırım şiiri. Önemli olan bitr şey öğrenmek ve öğretmektir. Dün kendini otuz yıllık şairim diyen birinin sayfasına uğradım. Bir satır da aynı anlama gelen üç kelimeyi ,, yolsul, fakir ve fukara'' kelimesini kullanmış. Ben de elinsaf dedim. Sen nasıl otuz yıllık şairim diyerek gururlanıyorsun ve de hatanı gidermiyorsun. Demekki edebiyatta dil bakımından bilgin yok. Bırak bu edebiyatı çifçilik yap. Biz şunu başaramıyoruz: Bir konuya şahsilik yönünden yaklaşıyoruz. Önemli olan kişiyi alkışlamak veya yermek değil, bu edebiyat için olsun. Alınmak ve gücenmek yok. Bu şiir hem didaktik ve hiciv tarzındadır. Ben Almanya'da yaşıyorum ve akademik bir insanım. Yatağa yattığımda tarlada geçen günlerimi hayel edip uyurum. Türkiye'de özel bir okulda öğretmenlik bulursam döneceğim.
Yabanî otlar çıkmış ve kaplamış tarlayı Ayılar da çekermiş bir şemmame halayı... çooook uzun zaman olmuştur bu kadar içten gülmeyeli.Öncelikle bunun için teşekkür ederim.Mevla da sizi güldürsün. ****Sadece dil değilki kısır olan.Fikir,feraset,etik değerler hemen herşey;Dildeki erezyon sebebi ile bitap haldeler.Bu çokta genel bir durum.Tazelenmeyen bilgiler literatürden göç ediyor Allah yar ve yardımcımız olsun.Olabildiğince güzel çizilmiş bir portre idi. sevgi ve selam.
Kaleminiz daim olsun.