(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YARİ ÖZLERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YARİ ÖZLERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba değerli dostum kutlarım yürek çığlığınızı sizi ve şiirinizi duygular ve dizeler çok çok mükemmeldi anlatım güzeldi yazan kalemin daim yüreğinde varolsun .Kalın sağlıcakla,şiirlerin daim olsun umuduyla... Saygılarımla....
Resul’den işittin daveti sen, Önce ruhundaki hicranı yen, Eğer yar yolunda engel varsa, Nefs-i emmareyi eylesen men. Beşeri aşkların ilahi aşka üstün kılındığı bu çağda ilahi bir mesjın verildiği mısralarınızı büyük hazla okudum sayın hocam.Ben inanın sizden özür diliyorum.Nasıl olmuşta bu güne kadar sizi ihmal etmişim. Selam ve saygılarımla...
ÇOK DEĞERLİ ŞAİR DOSTUM KARDEŞİM BU GÜNDEN SONRA BEREBRİZ İNŞAAALH... GEÇ KLAMADIONIZ BAK BULUŞTUK BEN BU SÖLSRİNE ÇOK SEVİNDİM HAZ ALDIM, HIZ ALDIM MESIJIN SÜPER. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. BU VESİLİ İLE SELAMLARIMI, SAYGILARIMI VE SEGİLERİMİ ARZ EDİYORUM. HAYIRLI BAYRAMLAR...
Şairin gönlü Allah sevgisiyle taşmış taşmış sel olmuş, dize olmuş şiir olmuş bizlerde bu ziyafetten nasibimizi aldık bu güzel dizeleri yazan değerli şairi kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
10'lu hece ölçüsü, (divan edebiyatı müstesna) çok kullanılan bir nazım birimi değil. Bu sebeple bu nazım biriminde şiir kaleme almak hece şiiri adına risk almaktır ki, gözüpek müdürüm, bu tarzda eser vererek cesaretini ortaya koymuş ve başarmıştır da. Ancak, bu tarzın en büyük dezavantajı, durak ve musiki düzenlemesi konusunda bizim kulak yapımıza çokça uygun olmayışıdır. Bir de yarım kafiye ile uyaklandırılmış olması şiirin okunmasını güçleştiriyor. (Mesela; sen, men ve yen uyakları gibi...) Şiirin mâna örgüsüne gelince; Verilen mesajlara evvela benim çok ihtiyacım vardı. "Yar" denince ilk olarak beşeri aşklar geliyor modern insanın. Halbuki Cemalettin Gürpınar'ın aşk ve "yâr" anlayışının farklılığı O'nu da farklı kılıyor bu kulvarda. Sitemizde çağdaş bir derviş gönüllü şairin olması mutluluk verici. Saygılarımla.
Halil Gülşen tarafından 11/8/2010 8:44:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Cemal gel zahire aç gözünü, Döndür sen haktan yana özünü, Yâre vuslatsa muradın şayet, Haktan gayriye dönme yüzünü nEFİS ŞİİRNİZİ KUTLADIM SELAM İLE HOCAM
Uyan gafletten, uyan gözlerim, Hakkı söylüyor bütün sözlerim, İçerim yanar, bağrım sızlıyor, Her dem o güzel yâri özlerim.
Ben kimseye hiç tan eylemedim, Derdin ele bühtan eylemedim; Hayalinin olduğu yerdeyim, Onsuz yeri vatan eylemedim
Haydi, gönül gel yâre gidelim, Yarsız olan hayatı nidelim, Bulalım ol sevdayı aşkı biz. Sözü nazı gel karar edelim.
Resul’den işittin daveti sen, Önce ruhundaki hicranı yen, Eğer yar yolunda engel varsa, Nefs-i emmareyi eylesen men.
Saltanat ister isen eğer can, Oku Kur’an-ı, gel de Hakk’a yan, Sen bir anarsan, seni on anar, Durma her dem kalpte ol yâri an
Cemal gel zahire aç gözünü, Döndür sen haktan yana özünü, Yâre vuslatsa muradın şayet, Haktan gayriye dönme yüzünü
Cemalettin GÜRPINAR Şiirimi güzel sesiyle yorumuylayan Halil GÜLŞEN hocama teşekkür edrim.
Yüreğiniz dert görmesin inciler dökülmüş gönül kaleminizden,Dünyada ve ukbada huzur isteyenler Yüce ALLAH'a gereği gibi kul Onun Sevgili kulu ve Resülü Muhammet Mustafa(s.a.v.)Efendimize gerçek Ümmet olur."Huzur İslâm'dadır.selam ve dua ile..kutluyorum.inciler dkülmüş gönül sayfanıza..
13- Orda 'yükseklerde kurulmuş, tahtlar da vardır;
14- Konulmuş (içecek dolu) kaplar,
15- Dizi dizi yastıklar,
16- Ve serilmiş yaygılar.
Bu Sure benim en çok sevdiğim bir suredir. Sebebi: Allah sevdiği kul için öbür alemde hazırladığı şeylerden dolayı. Mesela ,, 15- Dizi dizi yastıklar'' buradi yastık kelimesinin tekili ,,numrak'' çoğulu ,,namarıktır''. Manası koltuk ve çekyatlarda arkaya konulan küçük yastıklardır. Oturan rahat etsin diye, sırtını dayasın diye. Düşünün öyle bir Allah'a sahibiz ki o bizim rahat etmemiz için yastığa kadar düşünmüş. Böyle bir Rabbi şiiriniz mukni bir tarzda güzel tavzih etmiş.
... Resul’den işittin daveti sen, Önce ruhundaki hicranı yen, Eğer yar yolunda engel varsa, Nefs-i emmareyi eylesen men. ...
Fon farklı bir hava katmış, seslendirmede oldukca güzeldi. Şiirle ve şairle ilgili söylenebilecek bütün güzellikler söylenmiş. Sn. Durdu Şahin' in yorumuna aynen katılmak icab eder. Selametle...
Ben kimseye hiç tan eylemedim, Derdin ele bühtan eylemedim; Hayalinin olduğu yerdeyim, Onsuz yeri vatan eylemedim
Haydi, gönül gel yâre gidelim, Yarsız olan hayatı nidelim, Bulalım ol sevdayı aşkı biz. Sözü nazı gel karar edelim.
Resul’den işittin daveti sen, Önce ruhundaki hicranı yen, Eğer yar yolunda engel varsa, Nefs-i emmareyi eylesen men. OKUDUM ÇOK GÜZEL ELLERIN VAR OLSUN SEVGİYLE KALIN MUTLU GÜNLER SİZİNLE
Değerli dostum Cemalettin bey yüreğine sağlık güçlü kaleminde anlamlı ve önemli bir şiir okudum diğer şiirlerin gibi bu şiirinde fefkalede etkileyciydi.çok güzeldi kutlarım şairi ve sizi.... Sayglarımla
Ben kimseye hiç tan eylemedim, Derdin ele bühtan eylemedim; Hayalinin olduğu yerdeyim, Onsuz yeri vatan eylemedim ****************** Eylemsizlik fiili, bilinçliyse eylem, doğru orantılıdır fiille. Takdirlerimle...
ALLAH'IM BU CEMALETTİN GÜRPINAR KULUNU GÜR BİR PINAR GİBİ DAHA NİCE YILLAR GÜRÜL GÜRÜL AKIT. SANA BAĞLANAN, SANA İNANAN, SANA GÜVENEN BU KULUNU HER ZAMAN MUTLU KUL. BU MÜTEVAZİ, AKILLI, AHLAKLI KULUNU UMDUKLARINA NAİL EYLE. GÖNLÜNÜ DE, ŞİİRİNİ DE, GELECEĞİNİ DE HER ZAMAN GÜZEL EYLE. VARSA ONUN DÜŞMANLARINI İSLAH EYLE. ONUN DOSTLARINI ARTIR YA RABBİ. ONU HER ZAMAN KUVVETLİ KIL. ONUN BAHTINI AÇIK EYLE. ONUN YÜREĞİNE KIRMIZI GÜLLER YAĞDIR. GÖNÜL GÜLİSTANI HER ZAMAN YEŞİL KALSIN YA RABBİ.
ÜSTADIM BU NE GÜZELLİK BÖYLE VALLA GÜZELDUA AMİM DİYORUM. BANA DİLEDİĞİNİMEVLEM SANA DA AYNEN NASİP EYLEİSN. GÜZELYORUMUNA TEŞEKKÜR EDRİM... SAYGILAR, SEVGİLER, SELMLAR...
ÇOK DEĞERLİ KARDEŞİM HOŞ GELDİN ŞEREF VERDİN ALLAH RAZI OLSUN ŞİİRLERİMDE BENİ HİÇ YANLIZ BIRAMADIN O GÜZEL YORUMUNUZA BE BEĞENİNİZE ÇOK SEVİNDİM. TEŞEKKÜRLER EDERİM... SAYGILAR, SEVGİLER, SELAMLAR...
BENİM GÜLEÇ YÜZLÜ GÜZEL KARDEŞİM, YAKIŞIKLIM VALLA ÇOK TATLISIN SABAH KAHVALTIMI SENİN ŞİİRİLE YAPTIM... İYİ SEN YOTUN SANDAVİÇLERİN ARASINDA GİDERDİN BENİMDE BEDEVİ HALİMDE...
ŞİİRİME YAPTIĞIN O ANLAMLI VE MUHABBAT DOLU GÜZEL YORUMUNA GÖNÜLDEN TEŞEKKÜR EDRİM. İNAN SENİ BEN ÇOK ÖZLÜYORUM ŞİİRLERİNİ BEKLİYORUM, SAYFAMDA GÖRMEKTEN DE BÜYÜK GURUR DUYUYORUM...O REİMDEKİ GÜLER YÜZÜNE MUHABAİTİNE BAYILIYORUM... KİMBİLİR NE TETLIDA KONUŞKANSINDIR. ALLAH SANA HAIYIRLI VE GÜZEL ÖMÜRLER VERSİN... BENİM CANIM.....
MÜKEMMEL BİR ŞİİR HOCAM,YİNE MEVLAYI İŞARETLEMİŞSİNİZ BİZLEE,ALLAH'IM GÖNLÜNÜZE GÖRE VERSİN VE ASLA DOSTTAN YANAN EYLEMESİN..SAYGILAR,SEVGİLER ABİCİĞİM, KURBAN GİTTİ ÖMRÜMÜZ KÖR BİR YANLIŞ ANLAŞILMAYA, DOSTU ÖZLER KALBİM,BAKAR GÖZÜ SEMAYA, DOST YÜZÜ BENZER ELMAZ İLE AYA, AKI ARAŞTIRMADAN ASLA İNANMAYIN KARAYA....
BU DA HOCAMA ARMAĞANIMDIR,UMARIM ANLATABİLMİŞİMDİR KENDİMİ.
KURBAN GİTTİ ÖMRÜMÜZ KÖR BİR YANLIŞ ANLAŞILMAYA, DOSTU ÖZLER KALBİM,BAKAR GÖZÜ SEMAYA, DOST YÜZÜ BENZER ELMAZ İLE AYA, AKI ARAŞTIRMADAN ASLA İNANMAYIN KARAYA....
BU HEDİYENİDE BEĞENDİM GÜZEL... SEN ANSIL DİYORSAN ÖYLEDİR YANLIŞ ANLAŞMALAR VARDIR O ZANAN...
Saltanat ister isen eğer can, Oku Kur’an-ı, gel de Hakk’a yan, Sen bir anarsan, seni on anar, Durma her dem kalpte ol yâri an
Cemal gel zahire aç gözünü, Döndür sen haktan yana özünü, Yâre vuslatsa muradın şayet, Haktan gayriye dönme yüzünü değerli dost mükemmel yazmışsın sağol var ol...teşekkürler...
Merhaba değerli dostum kutlarım yürek çığlığınızı sizi ve şiirinizi duygular ve dizeler çok çok mükemmeldi anlatım güzeldi yazan kalemin daim yüreğinde varolsun .Kalın sağlıcakla,şiirlerin daim olsun umuduyla...
Saygılarımla....