HAMAM
Otantik kültürünün pürüpak suyu
Hanların ilk sunak yeridir hamam Sanmayın mekanı derin bir kuyu Canların ilk konak yeridir hamam Külhanında kıvrak od’u oynaşır Halvetinde sular coşar kaynaşır Görsen ateş suya nasıl sırnaşır Canıyla kanıyla diridir hamam Uzun yollar aşıp şehre varanda Kervana ıh! deyip şöyle duranda İlk aranan şeydir yerin soranda Tüccarımın en pak yeridir hamam Pirinç kurnalardan akar yalağa O suyun şuh sesi dolar kulağa Benzer mi çimdiğin göle bulağa Duygunun en uzak yeridir hamam Takunya ayakta takırdadıkça Hamam tası elde şıkırdadıkça Peştamal sürtünüp hışırdadıkça Huzurun tek durak yeridir hamam Kâh gelin hamamı, asker hamamı Yunmadan gelme der köyün imamı Kubbeli bölümde küçücük camı Umumun tek yunak yeridir hamam Tellak ya da natır gelip başına Yatınca yüz üstü göbek taşına Sürttükçe o çıkan hayal düşüne Attığın son kese kiridir hamam Cemil YILDIZ 05.10.2010 |
Farklı olan her şeyi her zaman çok sevdim. İnsanlar taklite neden tevessül eder hiç anlayamadım. Farklı olabilmek adına araştırmak çok okumak çok gezmek dışında neler önemli bilemiyorum ama, güzel bir ata sözümüz var: öğrenmenin yaşı yok sözü hepimize bir rehber olmak için yetişir. Lakin insanlar kısmetlerince veya gösterdikleri çaba sonucu belli bir birikime belli bir konuma ulaşabilince, ben oldum artık; her şeyi biliyorum bundan böyle bana ne lazım demenin yanılgısına düşüyorlar.
Bunun dışında hamam hakkında söyleyeceğim bir şeyi de belirtmeden geçemeyeceğim. Hep başından beri böyle miydi?
Yani Türk hamamının ünü bütün dünyada bilinen bir şey ama hamamlarımız neden böyle pis tutuluyor? Akan suyun her pisliği götürdüğü söylenir de temiz bulduğumuz, böylesine masal dünyası gibi bir yeri niye evimize dönerken kirli bırakırız anlamış değilim.
Benim baba tarafım Erzurumda; orada ünlü bir kaplıca var: hep gitmek istemiştim nihayet gittim ve hayal kırıklığına uğradım ne kıymet bilmez bir milletiz? Ne adam sendeciyiz yazıklar olsun diyorum. Neden çünkü temizlik imandan gelir sözü bize ait bir söz bildiğim kadarıyla. Muhteşem şiirinizin altına böyle bir yorum yazmak istemezdim ama oldum olası aykırılıklar beni hep mahzun ediyor. Bu durum bize layık bir durum değil. Neticede bu güzel şiirinizi okuyucuyla paylaştığınız için teşekkürler. Sizi okumaya devam edeceğim eleştirilerinize de azami dikkati göstereceğim teşekkürler.