Okuduğunuz şiir 2.10.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
düş sokağı batımında.
düş sokağı sakinleri hikayeleri farklı ayrı köşelerde saklı kimisi süslü kimi zenginliğe tok fakir bir yolcu peki hangisi mutlu?
ekmek parası azim ister ter döker fabrika kızı biliyordur tencere kolay yanmaz ateşte odaya dolmaz bir tas çorbanın dumanı
şimdi son moda elbiseler var mağazalarda o da farkında ya para kazanacak evine ya da koşacak zenginlik rüyasına cevap belli aslında aile kaç para eder ki milyon milyar bin tane sarı lirada taksa gerdana ana baba etmez değeri
yaşı küçük daha bilmiyorum fakat onsekiz galiba dün gördüm fabrika çıkışı elinde ki delik file torbasıyla ıslak yüzüyle
selam vermek istedim çekindim kaçtım yoluma ilk defa kızardı suretim o an tek isteğim.. boşverin benim ki sade bir rüya sadece kim bilir gün gelir gerçekleşir belki de
her umut açar kanatları aydınlık sabahlara elbet o güneş beni de bulacak düş sokağı batımında...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
düş sokağı batımında. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
düş sokağı batımında. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
düş sokağı sakinleri hikayeleri farklı ayrı köşelerde saklı kimisi süslü kimi zenginliğe tok fakir bir yolcu peki hangisi mutlu?
Çoğu insan öyle mutsuz ve öyle bi çare ki...duyan, hisseden, yazan gönlünüze sağlık...ve...güne düşen şiirinizi tebrik etmek isterim...selam, saygı ve esenlikler...
Edebiyatın hiç bir yazın türünde iki nokta kullanılmaz
Hikaye? Hikâye
Bazı detaylar çok önemlidir Bir kaç dil eksikliği var ama yinede başarılı bir şiir
Fakat; 'Saçlarına yıldız düşmüş...'' diye başlayan bir şiir ya da yazın türü okuduğumuzda ilk aklımıza ''Şafak Türküsü'' gelir... Nevzat Çelik gelir... Ahmet Kaya gelir...
Düş sokağı sakinleri diye başlayan bir şiir okursam Benim aklıma ilk Düş sokağı sakinlerinin grubu gelir...
Ya da Teması Benliklerine kazınan Fabrika kızı şarkısıyla örtüşüyorsa Tabiki okuduğum şiirde o şarkı gelir aklıma
Özgünlülüğünü kaybeder tabiki esin alınmalı ama birebir ya da teması hemen hemen aynı olmamalı diye düşünüyorum
Dağarcık çok önemlidir Yelpazeyi geniş tutmak gerekir...
MERHABA EFENDİM DÜŞÜNCELER GÖRECELİ OLABİLİR YA DA DAĞARCIK KAPASİTESİ HERKEZE GÖRE DEĞİŞİR SİZİN Kİ BANA GÖRE AZDIR VEYA BENİM Kİ SİZE GÖRE ÇOKTUR O YÜZDEN BU TARZ ŞEYLERİ DİLE DÖKMEK GEREKSİZ ŞAHSİ FİKRİM HİSSEDİLEN DUYGUDUR KOPYA SÖZLER KİŞİLER BENİM KALEMİMDEN DAMLAMAZ.
bir şiir yada şarkıdan esinlenmek vardır bir de bunu ana fikir yapmak, hem de basitleştirerek. aşağıda Alpay'ın şiiri aynı zamanda şarkı sözü var, arkadaşlar biraz daha emek,özgünlük ve itina lütfen! Kuruldaki arkadaşlar içinde geçerli söylediklerim, şiire saygı lütfen!
Fabrika Kızı
Gün doğarken her sabah Bir kız geçer kapımdan Köşeyi dönüp kaybolur Başı önde yorgunca
Fabrikada tütün sarar Sanki kendi içer gibi Sararkende hayal kurar Bütün insanlar gibi
Bir evi olsun ister Birde içmeyen kocası Tanrı ne verirse geçinir gider Yeterki mutlu olsun yuvası
Dışarda bir yağmur başlar Yüreğinde derin sızı Gözlerinden yaşlar akar Ağlar fabrika kızı
Oysa yatağında bile Birgün uyku göremez İhtiyar anası gibi Kadınlığını bilemez
Makineler diken gibi Batar hergün kalbine Yün örecek elleri Hergün ekmek derdinde
Gün batarken her akşam Bir kız geçer kapımdan Köşeyi dönüp ksybolur Başı önde yorgunca
Fabrikada tütün sarar Sanki kendi içer gibi Sararkende hayal kurar Bütün insanlar gibi
yazılmış olan her şiir, kalemin saygınlığını da gösterir. Yani şöyle ki; şiir ne kadar saygınsa kalemde o derece saygındır zira şiir, o kalemden çıkmıştır. Yermek amacında değilim, sadece özgünlükten yanayım, bari şiir temiz kalsın,gönlümden geçen budur.
günaydın efendim benim esinlediğim konu sayın alpay beyin parçası değildir her fabrika kızı teması bu parçadan esinlenerek çıkmaz onuda hatırlatmak isterim. teşekkürler değerli yorumunuz için.
Umut.. Sen umut! Umut etmeyi tüketmeyen yüreğim. Sen evet sen hayata kanca atıp tutunduğumsun. İnsanın ertesi gün kalkması için geçerli bir nedeni hatta fakirin ekmeğisin.. Sen düşümün, hayallerimin tüketmediğisin.. Sen ölürsen ben ölürüm.. Ve der ki 'Yürek'; Umudun kadar nefesin vardır bu dünyada. Soluk alabildiğince de umudun.. Tebrik ederim okunası 'Şiir'inizi. Daim olsun yüreğiniz/kaleminiz Sn. Şair. Saygı ve sevgilerimle...
kutlarım günün şiirini...saygılarımla...