Var ile yokluk bilen, gül endamını ister, Sabır şimdi uzakta, viranedir bu gazel. Bari insaf eyle de, ecele bir yol göster, Kokusunu aldığım, ey cefası hoş güzel.
Işığın öyle az ki, her yan her taraf gece, Sevdanın nur sızısı, iç çekiyor sessizce, Gel de aşkını yazsın, bahir üstüne hece, Özlemine daldığım, ey sefası hoş güzel.
Semada gülüşüyle, her açtığında güneş, Ümidin gün düşümü, gönül sarmalı ateş, Aşk izine dizili, yol boyunca hep kardeş, Ziyasından çaldığım, ey vefası hoş güzel.
O eşsiz gözlerinde, dalgalandıkça hare, Elâ bakışın etti, hem sarhoş hem avare, Şu divane derdimin, hâline bulsan çare, Münacatlar saldığım, ey şifası hoş güzel.
Kelâmın derun gücü, mânâsında ki paha, Serap yerine gerçek, suya doyuran vaha, Ondan haber sorarım, okur okumaz daha, Ufka hayran kaldığım, ey sayfası hoş güzel.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜZEL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜZEL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
fakat, Kelâmın derun gücü, mânâsında ki paha, Serap yerine gerçek, suya doyuran vaha, Ondan haber sorarım, okur okumaz daha, Yoksun ola kaldığım, ey sayfası hoş güzel.