(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOSTA MERHABA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOSTA MERHABA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kurban olurum ben bu öze, bu kelâma, bu benliğe ve her mısraıyla akan söze! Ne çok özlemişim; Aydınlık güne , aydınlık öze, Allah' ın verdiği aydınlık dimağa şükürle dolu, farkındalık denilen o derin çizginin sahibi güçlü kalem ve güzel insan çiçeklerini, ne çok özlemişim! Ne çok özlemişim; bu dizeleri yazabilmek için şu' cu, bu' cu, bilmem necinin yandaşlığı, yağdanlığı olmaksızın sadece İNSAN OLMAK, insanlık paydasında buluşmak gerektiğinin bilincine ermiş insanlarla yan yana, can cana, yürek yüreğe gelebilmeyi, ne çok...
Şu dizeleri bile farklı algılayıp eğip büken beyinlere acırım! Bu dizelerde bizi biz yapan değerlerimiz var, Yunus var, Mevlâna var, Pir Hacı Bektaş...Bu dizelerde ozanlar, sözü derinden sezenler... Bu dizelerde mânâ, bu dizelerde mest ile öz divâne! Bu dizelerde GÖZÜMÜZÜ GÖNLÜMÜZÜ NUR' UYLA BÜRÜYEN KUR' AN, BU DİZELERDE İMAN... Bu dizelerde insan, bu dizelerde idrâk ve irfan... Bu dizelerde köklerimle DÜN' üm, bu dizelerde bugünüm ve AN... Bu dizelerde bilgi, bilgelik, bu dizelerde hoşgörü, şenlik, bu dizelerde evrensellik... Bu dizelerde sevgi var, saygı...Bu dizelerde yergiyle övgü... Bu dizelerde Cumhuriyet, Kemâl-i Hikmet, bu dizelerde karanlığa sızan gün ışığı, GERÇEK var! Bu dizelerde gerçeğin kevseri akar! Bu dizeler, âh! Bu dizeler...
Kutlarım bu derinlik dolu mısraların değerli kalemini, kutlarım Saygıdeğer Ozanımızı! Dostluk selâmlarımla...
Refika hanım, o duyarlı yüreğinizden dökülen tümceler beni son derece duygulandırdı ve bir o kadar da onurlandırdı... Çok çok teşekkür ederim. Sağolun, varolun. Selam, sevgi ve saygılarımla, en derin muhabbetlerimi gönderiyorum...
"Yürekte duyulan Hakk’ın sesidir, Uzakta aramak neyin nesidir? Tapınmak cahilin boş hevesidir, Aydınlanmış dosta güne merhaba!"
diyen günün şairi sevgili Ozan Feyzi'ye; feyziyle feyizlenmenin keyfi ve tefekkürü içinde selâm ve dualar gönderiyorum.. Şiir güzeldi ve Yüreği de bir o kadar güzel atıyordu.!
Aydınlanmış güne dosta merhaba .Bence bu dize şiiri açmıyor.Selam herkese verilir,şair burada seçici davranıyor.Cahilleri istemiyor olabilir ama önemli olan onların bağnazlığını kırmak. Tebrik ederim.saygılarımla.
Yorumun için teşekkür ederim Gülizar hanım. Şiirdeki "Aydınlanmış Dost" imgesel olarak bir kişi değildir; şiiri dikkatle okursanız ayrımcılığa, kine nefrete de karşı çıkıldığını görürsünüz... Selam ve sevgilerimle....
İlk sayfa açıldığında eyvah dedim çok uzun diye ama her okuduğum kıtadan sonra yeni bir dosta merhaba der edasında diğer kıtaya geçtim .Hepsi çok değerli bildiğimiz ancak anımsamaktan keyif aldığımız güzel dizelerdi.
Hakk’a ulaşmada rehberdir ilim, Aydınlanmış dosta güne merhaba! Doğru düşünceyi söylerken dilim; Aydınlanmış dosta güne merhaba! merhaba, dostluğu güzelliği, insanı yazan kaleme merhaba. Merhaba güne düşen güzel eser merhaba, Merhaba Dünya insanına, merhaba yurdum insanına. Ozanı ve seçici kurulu kutluyorum. Selamlar.
18 kıtayı 8 satır okumuşçasına zevkle okudum. Demek ki şiir güzel olunca, bir kutlu iletisi olunca, akşama kadar da okusan sıkmıyor, haz veriyor. Öncelikle evrensel aşkı ve ülküyü ustalıkla dile getiren Ozan Feyzi kardeşime teşekkür ediyorum. O kadar güzel satırlar var ki. Kutluyorum. ......... Bir deyiş, bir semah işledi sanki içime. Hay ağzına sağlık. ......... " Doğruyu görenin güneşi batmaz " demiş Ozan Feyzi. İçten, sade, gösterişten uzak, ille de doğruluk ve sevgi diyen, dost bir şiir. Allah yüreğine yürek katsın. İçtenlikle sevgi ve saygı ile selamlıyorum. Gözüne yaş ayağına taş değmesin. Atatürk'ün şehri Samsun'dan en iyi dileklerim dost şaire.
Değerli ustam, yorumun için teşekkür ederim. Sağol, varol. Selam, saygı ve muhabbetlerimi gönderiyorum.
Ondokuz mayısta Samsun'a çıkıp; Her şeye yeniden başlamak gerek! Bunların yaptığı ne varsa yıkıp; Her şeye yeniden başlamak gerek! .................... Benden de Mustafa Kemal'in şehri Samsun'a gönül dolusu selamlar...
Feyzi’yim doğruya yürüyen erim, Ehli kâmillerdir dostum rehberim. Gerçeğin önünde eğilir serim, Aydınlanmış dosta güne merhaba! **************************************** Başarılarınız daimi olması dileklerimle Feyizli insana Merhaba SELAM VE MUHABBETLE
Şair; pürpürüzsüz ,kaymak gibi bir akış ve "anamızın ak sütü "gibi bir Türkçe söylemle, insan olabilme erdeminin neler olduğunu başarıyla aktarıyor.Şairin gür sesi Binboğa'ya kadar ulaşıyor;dağlar sada veriyor;canlar dergâhında billur damlalara dönüşüyor.Şair,"insan-ı kâmil "felsefesiyle aydınlık bir Cumhuriyet vatandaşı portresi çiziyor,İslam'ın bizden saklanan o iyimser,barışçı,latif ritüellerini dile getirirken samimiyetinden zerre kadar ödün vermiyor.İçinden geldiği gibi, Yunusça sesleniyor bize:
"Kendine ne sanursan Ayruğa da onu san Dört kitabın manası Budur eğer var ise"
dercesine yüreğimizdeki Allah aşkını,insan sevgisiyle buluşturuyor. Var ol şair.Uzun zamandır çağdaş bir tasavvuf şiiri okumamıştım.Kutluyorum efendim,saygılar.
Mehmet Binboğa tarafından 8/26/2010 2:22:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Övgü dolu sözleriniz ve nefes tarzı yazılan bu şiirin tahlili konusunda gösterdiğiniz duyarlılığa teşekkür ederm. Sağolun, varolun... Selam, sevgi ve muhabbetlerimi gönderiyorum...
Tek ayak üzerinde 19 defa "Merhaba" nızı aldık. Ne kadar kolay olan bir tarzı seçmiş olsanız da, ozan diliyle faydalı tespit ve öğütler içeriyordu şiiriniz.
Şiirin uzaması ister istemez sıkça tekrarları da beraberinde getirmiş olmasına rağmen, onları da zikir niyetine sayabiliriz.
Afet hanım'ın da söylediği gibi; tarzında güzeldi.
Şiirin hemen hemen tamamında rediflerle süslenmiş tam kafiyeler mevcuttu. Hiçbir yerde yarım kafiye göremedim. Genel anlamda tek ayak üzerine yazılan şiirlere kolay gözüyle bakıldığı için söylemiştim. Şiirinizde mana ve sağlam kafiye örgüsü ile bu tarzın en güzel örneğini sunmuşsunuz zaten. Saygılar benden dost. Tebrik ediyorum.
Yorumunuz için teşekkür ederim dost... Şiirin uzaması söylenecek çok şeyin olmasındandır. Ayrıca kullanılan uyaklara (kafiyeler) dikkat edildiğinde, tek ayaklara gerekli anlamı yüklemek kolaycılıksa eyvallah dost... Selam, saygı ve sevgilerimle...
Günün şiiri olmayı çoktan haketmiş.
Bu yürekten böyle muhteşem şiir okunur işte.
Hocam kutluyorum sizi
Selam ve saygılarımla.