Ben öğrenci adamım Ellerim kalem kokar Gözlerimden sicim sicim sınavlar dökülür. Ben öğrenci adamım Ellerime kalem verdiler Maaşıma zam, işime son verdiler. Ben öğrenci adamım Hüzün denizine açtım gözlerimi Denize düşen kaleme sarılır. Sınava düşen hayata darıldı Bir kopya verenim olmadı.
Ben öğrenci adamım Bir kalemim vardı Duygularım ellerimden geçer, Kalemimden damlardı. Bir okuyanım sürekli bıkardı. Onu da yılanlar ısırdı. Bir anlayanım olmadı. Bir ayağım çukurda okudum. Yenilen güreş pehlivana doymadı.
Ben öğrenci adamım Vicdanımdan başka Kimseye hesap vermedim. Karnemi sordular, kayboldu dedim. Zamana masum küfürler ettim İçinde benim olmadığım, Bir nefes verdim, Nefesim dışarıda kaldı. Zamana muhtaç oldum vakitsiz Zaman bana hükümlü kaldı.
Ben öğrenci adamım, Bardağı taşıra son damla oldum Elleri kırıldı. Başım ellerime emanet. Dünyanın namusu düşeyazdı sırtımdan Annemin kalbi kırıldı. Köşeye sıkıştım kedice, tırmaladım. Gözlerden düştüm, kafam yarıldı. Şeytana rüşvet vermedim oysa Pazara sığdıramadım kendimi. Malları ellerimde kaldı. Bir meslek de seçemedim üstelik.
Ben öğrenci adamım Kalbimi göğsüme başladım Çalamazsın. Canımı al ellerine Notumu alamazsın.
Ben öğrenci adamım Bulutlardan yastık yaptım kaderime El verdiler. ‘bi dakka’ dediler. On dakkamı yediler. Yarı yoldan döndüm. Yüzümü sakladım ellerimle. Selamım parayla alında. Taştan taşa sıçradı gözyaşım derelerde, Sabrımın sınırları kaderimle sınandı. Kaderime teslim olmamıştım ‘tıpp’ deyip var gücümle düşündüm. Kendime göre hiç bu kadar Haklı olmamıştım.
Ben öğrenci adamım. Hepimiz birimiz için Birimiz hiç birimiz için yarıştı. Ellerimiz semada, Dualar birbirine karıştı. Alnımız dertli, çilekeş Acemi sevdalarımız karış karıştı ve ayakkabılarım ezilmeye mahkûm oldu Haymanaların kapı artlarında İnsanlar basmak için yarıştı.
Ben öğrenci adamım. Herkes öğrenci olamaz. Kimse bunca baskıdan Alnı açık, elleri temiz çıkamaz. Hatırdan önce karneyi soran, Öğrenci olamaz.
Ben öğrenci adamım Kurtlarla dans etmeliyim Kurtlar sofrasında. Muhtaç olmamak için Karga sesine.
Ben öğrenci adamım. Gönlümü zincire vurmuşum. Seni de sevemedim şehir kızı Ağız tadında dersten Bir kaçamağımız olmadı. El ele bir buluşmamız olmadı Kenar mahallelerin birinde… Başımı kaşısam Geleceğe büyük zarardı. Üstelik hayat bir öğrenciye çok dardı. Birde sürekli sınavlarım vardı. Ben öğrenci aşiretinden, Öğrenci oğlu öğrenciyim. Al bakışlarını, ver bakışlarımı… Göğsümü bastıran ellerim, Gözlerine hasret gözlerimle, Seni sevemem. Ben öğrenci adamım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEN ÖĞRENCİ ADAMIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN ÖĞRENCİ ADAMIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ben yorumu içtenliğine göre secerim hocam. sizin yorumunuzu içten buldum. sadece yazmış olmak için yazılnallardan cok farklı. tabi ki de buna değer hocam. saygılarımla
Tesadüfen gürdüm benim yorumumu etkili yorum seçmişsin. İnan çok duygulandaın anlatamam. Seni seviyor bağrıma basıyorum. Çok sağ ol çok var ol. Peki, banim yorumum buna layık mıydı? Acanba! Belki daha güzeller yorumlar vardır... TEŞEKKÜR EDRİM Sevgiler, saygılar, selamlar...
İçindeyken kıymeti bilinmez ama dışında olduğunda hatırlanan en güzel zamandır öğrencilik... Gerçi hepimiz hayatın öğrencisiyiz ama...Sizin sınavlar daha çok..ÖSS,VİZE, FİNAL KP S LGS vs.....Allah kolaylık versin.. Ama en büyük öğrencilik hayatta oluyor..Her gün bir şeyi öğreniyorsun canın yanarak.. Tebrikler, tüm sınavlarda başarılar.. ESRA
oğrencilik bulunmaz bir dönemdir. bir destan gibi kayar elinden insanın. bir müddet sonra sadece dilden dile dolaşır anıların sırtında. oysa ne umutlar altından büyütülmüştür bu yıllarda. ne hazin yıllar.