(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...o sole mio şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...o sole mio şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgin bizde öylesi değerli ki sevgili Rukiye... Bana yakıştırdığın anlamlı benzetmeye ayrıca teşekkürler. Bil ki şiirin her nefesinde seni hatırlamak ne hoş, uzak ses.
Ama ilk defa Neslihan hanımın bir şiiri seslendirdiğine tanık oldum, elde var olduktan sonra bu yetenek birde kullanmayı biliyorsa kişi , ki Neslihan hanım bunu başarıyla yapıyor daha pek çok alanda göreceğiz sanırım. Şiiri dinlerken dinlendiğimi hissettim, çok başarılıydı çekti içine.
Teşekkürler Sevgili Koloni, sözlerin gerçekten mutlu etti. Bu şiiri öylesi benimsedim ki seslendirmek içimden geldi, Celal Ağabeyiminde kalemine sağlık.
Deniz kenarında rüzgarla ve gitarla seslendirdik ilk önce bu dizeleri baktık ki oluyor neden seslendirmeyelim dedik sonuç böyle oldu:)) Beğenine ve şiire sevgilerle...
sert içkiler kesmiyor beni dışarıda yağmur içimde hasret hüzün
o sole mio
bütün kadınlar gibi güleç sıcacık yüzü
ama gülen yüzün altında ıstıraptan yapılmış bir bahçe gülerek insanlara mutluyum tomurcukları gönderirler yüzlerinin arka tarafında yürekleri hep karanlık acı derbeder ağlarken gizlenirler en kuytu köşelere dökerler içlerini kendilerine dinleyen yoktur çünki gelir geçer sevgililer
keyifli gizemli bir hüzündü şiir seslendirmede matemli bir renk katmış güzeldi
bu şiiri ayşe hanımın düzenlediği tekirdağ etkinliğinde, biraraya geldiğimizde; ilk sizden dinlemiştim.. neslihan hanımın yorumu da ayrı bir güzellik katmış... saygılarımla her zaman...
Tek kelime İtalyanca bilmeden "amore" demek ne keyifti gençliğimizde "Kızılcıklar oldu mu" düşmezken dilimizden Hep yağmur, hep hasret, hep hüzün "O sole mio" kadehte yaşam gibi dudaklarımıza değen Napoliten ....Bu ülkede farklı bir kültür esintisinin, içinde yoğrulup geldi bizim kuşağımız. Sentez'in adı bile belki bizleriz. Bu şiir sana yakışmış zaten, senden umardım ama; Doğrusu Neslihan kardeşimden beklemezdim...!!? Daha yaşı çok genç, ama hissedişi bizden gibi; sesinden belli. Şiirine, şiir katmış yorumuyla. Her ikinize de Ayvalık'tan yürek dolusu tebrik ve sevgilerimle..
H Hikmet Esen tarafından 8/14/2010 10:55:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
İlk dinlediğimde de şu andada aynı keyifi ve şıklığı yaşadım arkadaşım, varol sen...Birkez daha Tekirdağ etkinliğimde elinden gelenin fazlası emeğin için teşekkür ederim...bu şiirin uzun süre hafızalarda kalacaktır emin ol...sevgimle...
Daha dün aklımdan geçirmiştim. Bizim bir kardanadam'ımız vardı epeydir görünmüyor sayfasında . Kendi kendime de yorum yapmış; '' bu sıcaklarda çıkarsa ortaya hemen erir'' diye de düşünmüştüm. Sen sıcak havalara inat o soğuk adınla gelip adeta yüreğimizi serinlettin. Şiirlerinin yüreğimizi ferahlatan yanını bu şiirinde de hissettim. Neslihan Hanım'da çok güzel seslendirip bir o kadar daha şiire doyurdu bizi. Emeklerinizi takdir ediyor ellerinize ve gönüllerinize sağlık diyorum şair dostlarım. SAYGILARIMLA.
Vişne rengi saten gecelikli pisi pisi gözlü bir kadın elinde yarısı içilmiş kırmızı şarapla pencereyi açtı.
Bulutlar törensel ve ağır bir ritmle bir yerlere göç ediyorlardı. Okşayan bir mayhoş rüzgarın önünde.
......Bir yudum daha aldı kadın kırmızı şaraptan, mayhoş rüzgar kadının yüzünü okşadı.
Ve bir napoliten şarkı duyuldu pamuk yumuşaklığında, el dokunmamış.. Ak giysili bir başka kadın bir başka yere gidiyordu pencere önündeki iki kenarı ağaçlarla süslü yoldan.
Bütün bunlarla bir adam erimeye koyuldu. O sole mio diye konuşan bir kadın sesi duyuldu.
Neslihan'ın sesiydi bu. Aniden yağmur başladı. Yağmurla tükenecek sanılan adam toplandı. o sole mio.
adresini bile bilmiyorum kadehimde sadece ruj izi bütün kadınlar gibi güleç sıcacık yüzü
Bu şiirin farklı bir değeri bende ağabeyim Tekirdağ sahilinde Sevgili hayat arkadaşım Sinan Can'ın gitarı eşliğinde doğaçlama okuduğum şiirin öylesi içime sindi ki seslendirilmesi gerektiğini düşündüm her şiir bende bu etkiyi bırakmaz.
Her dize ruhta can buldu yazan yüreğine sağlık.
..... Şiirin sade anlatımı, imgeyle gerçeği buluşturan ve bir aşkın yaşanmışlığını bir kadının dudağından kalan iz kadar anlamlıydı.
Celal Çalık dizeleri ve yüreğiyle hep özeldir bende.
Sevgilerim ve şiirle kal ağabeyim.
Ramazan geçsin Tekirdağ'ın Rakımını bir ölçeriz :)))
Neslihan YAZICILAR tarafından 8/14/2010 12:32:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
sanat çabası bu olmalı diye hissettim içimden insanlar birlikte umutlanıp gülümsemeli o kadar katkın olduki bu yorumunla şiir kanatlanıp uçtu sanki barın demir parmaklarından :)))
Kendinden büyük bir insan gördününüz mü hiç?Ben gördüm.Dizeleri kendini aşan üstadım kardanadam(Celal ÇALIK) , ve dizelere soluğuyla hayat veren değerüstü insan,arkadaşım,dostum,yoldaşım kadınım Sn.Neslihan YAZICILAR... Saygıyla eğiliyorum.Hayatımda olmanızdan onur duyuyorum. saygıyla-snncn
"hiçbir olgu tek bir sebeple açıklanamaz" ilkesine sahip birisi olarak diyorum ki; bu denememin ve güzel duygularımın rüzgarında hepinizin emeği var :))
Uzun aradan sonra hoşgeldin arkadaşım... Face'de yaptığım yorumum aynen geçerlidir:)))
Pavarotti'nin sesinden dinlemesi harika olan bir parça ama artık o sole mio bu parçayı:) deyip geyik bir espri yapayım dedim:)) şaka bir tarafa çok güzeldi şiirin...