(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
"KAL DİYEMEDİM" şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
"KAL DİYEMEDİM" şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Fidan idi boyu inceydi beli Zamansız akardı gözünün seli Şimdi bin pişmanım, gitti gideli Neden ona gitme kal diyemedim. Şuraya bir söz bırak dense işte tam da budur kal sağlıcakla selam ve dua
FIRATCIM SEVGİLİ KARDEŞİM ŞİİRİN ÇOK GÜZELDİ TEBRİKLER.BEĞENEREK OKUDUM ŞİİRİNİ.SEVDİĞİNE KAL DİYEMEDİĞİN İÇİN PİŞMANLIK DUYUYORSUN.AMA ŞUDA BİR GERÇEKKİ GİTMEYİ AKLINA KOYAN BİR İNSAN NE OLURSA OLSUN GİDER.YANİ KENDİNİ DAHA FAZLA ÜZME LÜTFEN.ASLINDA HER ŞERDE BİR HAYIR VARDIR.BELKİDE GİTMESİ SENİN İÇİN HAYIRDIR.BELKİ SEVDİĞİN KIZLA EVLENSEYDİN MUTLU OLAMIYACAKDIN VE DAHA BÜYÜK ACILAR YAŞIYACAKDIN.SAYFANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK BIRAKIYORUM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜLHAN KESKİN.
Ve hep bir yerlerde hata yapıyoruz Pişman oluyoruz. Bazen sevgi bazen inat Bazen ikisinin karışımı bir şey son pişmanlık sana birşeyler öğretmiş gibi GİT TEKRAR GÖNÜLEVİNE Güvenini almaya bak sevgilerimle kalemine yüreğine sağlık.
Fidan idi boyu inceydi beli Zamansız akardı gözünün seli Şimdi bin pişmanım, gitti gideli Neden ona gitme kal diyemedim.
Bana öyle derin derin bakarken, Bakışıyla beni herdem yakarken, Şimdi gidiyorum elveda derken, Yanımda dur gitme kal diyemedim.
Çok güzel dizelerin kal diyebilseydin iyi idi herşey yerinde ve zamanında olmalı sonradan keşke diyebilseydim denir iş işten geçer kutluyorum yazan yüreğinizi sevgi ve saygılarımla.
Gönlüm şikayetçi benim canımdan, Ne istedin diyor bu genç yaşımdan, Sevdiğim giderken yanı başımdan, Yanımda dur gitme kal diyemedim.
vayyyyyyybeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee fıro yine her zamanki gibi döktürmüşsün bakıyorum benim bildiğim sen dilbaz ve de fırlamanın önde gidenisin nasıl olurda sen ona kal diyemedin. gurur mu yaptın yoksa len seni gidi seni yine beğeni ile okudum kalemin hiçbir zaman eksik olmasın ellerine ve o kocaman yüreine sağlık benden sana tam puan fıro kutluyorum
ilk dörtlük hatalı birinci ve üçüncü dize uyumsuz kafiye yok .. delicesine / sine gibi uyumlu yapılabilirdi... ikinci dörtlükte problemli canımdan/başımdan/yaşımdan demişsiniz halbu ki canımdan/kanımdan/yanımdan/anımdan olabilirdi yada başımdan/yaşımdan/kaşımdan/aşımdan olabilirdi. üçüncü dörtlük sorunsuz..
ve son dörtlükte de kafiye sorunu var bakarken/yakarken/derken demişsiniz derken yerine akarken düşünebilirdi... umarım eleştiriye açıksınızdır... daha güzel şiirler görmek dileğiyle çalışmalarınızda başarılar dilerim...
aman:))) bizim çok biliyoruz en iyisini biliyoruz havamız yok şükürler olsun kusurlarımız var dört dörtlük değilim ama kıyaslama yaptığımda evet daha başarılı olduğumu söyleyebiliyorum ne demişler bu işin mekteplisi değiliz ama gönül verenlerindeniz
evet şiirleriniz çok güzel ve profesyönelce okudum:))ve dediğiniz gibi boşa konuşmuyorsunuz yazıyorsunuzda...burda hocamız bu kadar zorlanırken kelimeleri kafiyesine göre ayırırken birde sizin kafiyeleri görseydi işi daha da zor olacaktı vallahi:))
:)) öyle ama yanlış yorum görünce sanki kendi şiirime yapılmış gibisinden hazmedemiyorum..gerçi Hocamızda anlamıştır bizi ancak bir savunma içerisinde...yada kendisinin dediği gibi bilipte şiirin bir cümlesiyle oynayıp şiirin güzelliğini göz ardı etmemeli ...bu cümleyi üstüme alınmıyorum şahsen ...ama kensine daha çok uyuyor ...hataları gözardı etmemek daha büyük hata... Edebiyat öğretmeniyim demeside herşeyi bilirim ben gibisindendi...ben öğrenciyim ama bunları kendisinden daha iyi bildiğimi savaunabilirim:)...diğer konularda bilgim olmasada.... GErçi size karşılık verilmiş Hoxamız tarafından ama ben kendimi tutamadım k.bakmayın cevap verdim:))
öğretmen hanım benim yorumumu eleştirmek yerine bence kendi yorumu nu eleştirsin öğretmen yol gösterendir. yol kapatan değil... o bu yaptığı yorumla öğrencisinin daha iyi olmasını engellemekten başka birşey yapmıyor..
şiire çok kötü demedik kendimce hatalı olan yerleri düzeltirse daha şık olacağını anlatmaya çalıştım ama şairin kendisi değil eleştiri öğretmeninden geldi ben hala aynı kanıdayım fikrim değişmedi eğer bu şiire çok güzel olmuş diyorsa diğer şiirlerini bilemem ozaman edebiyat anlayışlarımız çok farklı derim ne yapalım:) bir daha bu sayfayı eleştirmeyiz yol gösteren gösteriyor yanlış ta olsa:)))
Katılıyorum size...bu yanlış düşünceler şairimizin önünü açmaz aksine kapatır...tabiki heves kırmak değil ama doğruları göstermektir.. Hocamızın öğrencisi olması savunma yapması anlamına gelmiş bu ama yanlış savunma... ki ben hecesine birşey demediğim halde konu saptırılmış yorumlardada ...ikimizde yanlış anlaşılmısız...ama doğru anlaşılsak bu hatalar tekrarlanmaz diye ümit ediyorum... sevgilerimle..
sevgili aynura hanım sayın öğretmenimiz kötü bir yorumcu olarak benim yorumumu tamamen ters anlamış siz anlamışsınız beni ama teşekkür ederim
sayın dilim demiş ki; şimdi gidiyorum elveda akarken olsa idi ya böyle bir cümle olabilir mi akarken olsaydı derken buna uygun bir dize yapılabilirdi demek istedim tabiki sizin dediğiniz gibi bir dize olamaz hayatımda ilk defa hece yazmıyorum bir sürü hece şiirim var benim ilerki dönemlerde paylaştığımda ne demek istediğimi bu şiirin neden olmadığını anlarsınız lütfen hatalı bir şiiri süper olmuş gibi göstermeyin öğretmenin görevi hataları görüp düzeltmesini sağlamaktır... yanıltmak değil....
ben 30 yıllık fuziliden esinlenerek onu dilim dillim incelek şiir onun gibi yazan hem edebiyat hem tarih hocasından üstadımdan öğrendiklerimi bildiyorum ayrıca orda örnek verilmiş illa o kelimeleri sil o kelimeleri sığdırın denmemiş onlara uygun cümleler kursaydınız daha iyi olurdun denmiş... ve airetten rediflerle kafiye olunmadığını iyi bilmeniz gerek redif dizelerdeki ek aklamındadır.. söy lemedim diy emedim diye de ayrılmaz söy*ün diy*in anlamı var mı?? Söyle*medim diye*medim olur söyle ile diye arasında kafiyeyi bulun söyle- medime eyle-medim arasındaki kafiyeyi bulun bide hangisinden biri arasında kafiye var???
lütfn hem heceleri ayırırken yanlış ayırıyorsunuz hemde redife dikkat çekin diyorsunuz...böyle birşey görmedim ben... lütfen hakiki halk şiirlerine bakarmısınız redifle kafşye yapılmış... saygılarımlaa Hocam...
prestij_01 rumuzlu şairimizin şiirine yaptığınız eleştiriyi okudum demişsiniz ki son dörtlükte derken yerine akarken olsaydı daha iyi olurdu ben size soruyorum şimdi gidiyorum elveda akarken olsa idi sizce şiire uyum sağlanabilir miydi
ve gel gelelim ilk mısraya ilk mısrada gayet iyi hece ölçüsü yerine sadece uyak yok ama dikkatini çekerim redif bulunuyor
söyl/eyemedim diy/emedim
bunlar redif
gel gelelim
ikinci kıtaya
canımdan yerine
madem baışmdan ve yaşımdan yazmış gerisini kaşımdan ya da aşımdan yazabilirdiniz demişsiniz bak bakalım cümleyi değiştirmeden kanımdan yanımdan anımdan yap yada bi başka deyişle
aşımdan başımdan yaşımdan ya da kaşımdan yapın bakalım şiir güzelliğini yitiriyornu yitirmiyor mu
hıı bu arada ben sana şunuda söyleyeyim ben edebiyat öğretmeniyim prestij yani fırat ta benim 4 yıl boyunca öğrencimdi ve çok güzel şiirleride vardır ve bir kaç şiirini ben kendi sayfamda paylaşmışım
neyse yine tam olarak bilmediğiniz aslında bilipte şiirin bir cümlesiyle oynayıp şiirin güzelliğini yitirmesini gözardı etmeyin
SAYGI DEĞER ŞAİREM BEN GAYET SİZİ İYİ ANLIYORUM ÖLÇÜP TARTIĞINIZA GÖRE KUŞKUSUZ Kİ GEREK HECE ÖLÇÜSÜ OLSUN GEREK UYAKLAR VE GEREKSE REDİFLER OLSUN YANİ KISACASI DİLBİLGİSİNİ İYİ BİLİYORSUNUZ AMA ŞUNU UNUTMAYIN Kİ ŞAİRE OLDUNUZA GÖRE ŞUNUDA ÇOK İYİ BİLİYORSUNUZ ŞAİR VE ŞAİRELER YÜREĞİNİN EN KUYTU KÖŞESİNDEN GELENLERİ YAZAR SANMIYORUM Kİ HİÇBİR ŞAİR VE ŞAİRE HELE DUR Bİ ELİME KALEM ALAYIMDA BİR ŞİİR YAZAYIM DİYOR. İLHAM NERDE YAKALAR ŞAİR VE ŞAİRE O AN İÇİN HANGİ DURUMDAYSA ONA GÖRE YAZAR.MUTLU GÜNDEYSE MUTLU ACI GÜNDEYSE ACI ROMANTİK GÜNÜNDEYSE ROMANTİK ŞİİRLER YAZDIRIR O AN İÇİN BEN O DURUMDAYDIM.DÜZENLEME YAPMAMA RAĞMEN EN İYİ ŞEKLKİN BU OLDUĞU KANATİNE VARDIM. HIII ŞUNUDA SÖYLEYEYİM ELBETTEKİ BEN ELEŞTİRİLERE AÇIK BİRİYİM VE ÇOK İYİ BİLİYORUM Kİ TÜM ŞAİR VE ŞAİRELERİMİZDE ÖYLE NEYSE BE ŞAİREM BUNDAN SONRA Kİ ŞİİRİMDE O TÜR Bİ BOZUKLUK OLMAZ İNŞALLAH HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN
hece ölüsüne sözüm yok 6+5 li vezin olarakta sözmüm yok... ben Halk şiirinin kuralını bütün olarak söyledim ukalalık olsun diye veyahut kurallarını bilmyirosunuz diyede söylemedim yazdığınıza göre biliyorsunuz...sadece hatırlatmak istedim... evet bestelenmiş olabilir sanatına birşey diyemem... ancak sadece birinci kıtada değil diğer kıtalardada ufak çaplı bozukluklar var eklerle yapılmış ... sakın yanlış anlamayın beni... ben size teşekkür ederim yorumlara açık olduğunuz için....
saygı değer şairem ben gayet iyi anladım sölediklerinizi bu şiir bestelenmiş ve gayet te iyi bir fantazi şarkıya dönüşmüş benim diğer şiirlerime bakarsanız mutlaka ki hece ölçülerine dikkat ettiği anlarssınız bu şiirde hce ölçüsü ile yazılmış ve ben bu şiir üstünde bir değil bir çok kez değişiklikler yaptım ve en sonunda böylesini daha iyi gördüm hece ölçülerinde prtoblem yok sadece ilk dörtlükte uyak yok ayrıca hece şiir sayfama uğradığınız için çok çok teşekkür edrim
Aynı eleştiriyi bende yapıcaktım... Eylül_çağların dediği gibi şiirinzdeki hataları bulundurmasaydınız daha anlamlı, akış ıdaha uyumlu daha ritimli pürüzsüz olurdu...Halk şiirlerinin özümüzün olmasının sbebeplerinden biri de bunlardır..Hayatı bir kalıp içerisine koyar ne taşırır nede azaltır...MAtematik işlemi yapmak gibi zor vezniyle hecesiyle uğraşmak... İleriki güzel paylaşımlarınızda görüşmek dileğiyle.. saygıyla sevgiyle kalın..
Zamansız akardı gözünün seli
Şimdi bin pişmanım, gitti gideli
Neden ona gitme kal diyemedim.
Şuraya bir söz bırak dense işte tam da budur kal sağlıcakla selam ve dua