(Mektubumu geç gönderdiğim için darıldığını duyduğum Anneciğime) *****
Gelen giden küstüğünü söylüyor Anam selâmını Allah için ver, Yüreğime ateş düştü eriyor Anam selâmını Allah için ver.
Anası darılan evlatlar onmaz Cenneti âlâdan kokular almaz, Ya Rab! Buna nice canlar dayanmaz Anam selâmını Allah için ver.
İşte geldik gidiyoruz dünyadan Cennetinde cem eylesin yaratan, Helallik almayan düşer sırattan Anam selâmını Allah için ver.
Bu gün varız, yarın yokuz bilirim Sılayı rahime her yıl gelirim, Sizler için ben canımı veririm Anam selâmını Allah için ver.
Sizler gibi ana gelmez dünyaya Dilekler diledim yüce Mevlâ’ya Girersiniz elbet cennet alaya Anam selâmını Allah için ver.
Karani’nin anasından yücesin Gönlümde Kabe’sin, dilde hecesin Merhamette Allah’ıma benzersin, Anam selâmını Allah için ver.
Bu dünyada yerim,yurdum yok benim Ecel gelsin kalmadıysa sevenim, Kara toprak olsun çürüsün tenim, Anam selâmını Allah için ver.
Helâl olmaz ise haklar anadan Sizden önce göçmeliyim dünyadan Belki affedersin beni arkamdan, Anam selâmını Allah için ver.
Ellerim titriyor, gözlerim yaşlı Divaneye döndüm, yitirdim aklı Dermanım kalmadı, yollarım taşlı, Anam selâmını Allah için ver.
Dillerim tutuldu, sözlerim bitti Kim dinledi, hangi dostlar işitti, Mevlâ’mın selamı herkese yetti, Anam selâmını Allah için ver.
H.İbrahim Sakarya
Not: Rahmetli anacığım mektubumu okutunca vay benim kara Kuzum! Tüm haklarım helal olsun demiş de ertesi yaz vardığımızda kucaklaşıp ana kokusunu almıştım.O zamanlarda telefon da yoktu.Yattığı mekan nur olsun, O bir şefkat küpüydü.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ama yüreğime işledi mısralarınız bu defa, kırılmamıştır efendim sevgilinin nazı gibidir ananızın cilvesi. bir telefon ediniz, yada bir haber uçurunuz seviyorum seni anam diye. duyar emin olunuz. deyiniz ki o'na bir gece bir kıvılcım battı gönlüme hala acısındaydım anam sen yoktun sen olmayınca kimsem yoktu acın çöktü omuzlarıma. olaydında yaktığın iğne ucuyla çıkaraydın istedim. sen yoktun niye gönlümü bilmedin...
benden de selam olsun anacığınıza elini öperken bir de benim niyetime öpünüz...
sevgi saygı ve hürmetlerimin kabulünü rica ediyorum... :)
anneler çocuklarına küsmez zaten.
sadece biraz sitem biraz da naz yapar.
beğenerek okudum.
..........tebrikler.