(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GERÇEK SEVDALAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GERÇEK SEVDALAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
DUYARLI ŞAİRİM SİZİ KUTLARIM GERÇEKTEN ŞİİRLERİNİZ ÇOK GÜZEL VE HARİKA, AŞIK ENVERİ OLARAK SİZİ TEPRİK EDİYORUM.BAŞARILAR DİLİYORUM SAYGILAR SUNUYORUM. ELLERİNİZ HİÇ YORULMASIN KALBİNİZ HİÇ SUSMASIN.
Selam değerli şarim, uzun süredir ayrı kaldım sayfalardan ve senin güzel eserlerinden, ama sizler beni hiç yalnız bırakmadınız değerli yorumlarınızla, kutluyorum yazan dost şair yüreğini, sevgilerimle....
Vefadır düsturum sevgidir arım bunu dedikten yazdıktan sonra saygılar sunmaktan başka bir şey yazılmaz saygılar, sevgiler sunarım siz de değişmeyin hep böyle duyarlı ve asıl kalın ve kalacağınızdan eminim kutlarım başarılar uzun ve sağlıklı ömürler dilerim
ne kadar güzel anlatmışsınız... _ riyakar gönüllerde anlık konaklar oldu yürekler. yürekler saydam değil, sisli düşünceler maddeye dayalı hayaller sarmış insanlarımızı. çok güzel bir şiir dinlettiniz o tatlı sesinizle hocam.. sevgilerin çelik olan kısmını bulmanı dileğiyle.. saygılarımla efendim..
Şimdi yalan artık, sevgi dilleri, Siyah renkte açar, aşkın gülleri. Ferahlık vermiyor, imbat yelleri. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar ----------- ÜLKÜ HANIM ADINI ÇAĞ KOYDULAR NEREDE O SAF TEMİZ SEVDALAR VE AKICI BİR ŞİİR SEVEREK OKUDUM KUTLARIM SİZİ.
Biz Lale Devri çocuklarıyız ve bizim aşklarımız yok artık... Ne güzel demişsin: Sadakat sözcüğü, kalktı lügatten. Hep aynı söz eder , yalnız servetten. .............Her şey mal mülk her şey para pul...Tebrikler..Sevgilerle kal..ESRA
NERDE SEVGİLİ ŞAİREM NERDE? VAR MI BİR BİLEN ACABA? ÇOK ÇOK GÜZEL DİZELER SEVDALAR RİYALARDAN UZAK OLSUN İNŞ.YANMASIN YÜREKLER AĞLAMASIN GÖZLER.HER ŞEKLİYLE MÜKEMMEL DİZELER VE YORUM KALEMİNİZE NEFESİNİZE SAĞLIK TEBRİK EDİYOR BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.SELAM SEVGİMLE...
Gül periyim, güldür benim şiarım. Vefadır düsturum, sevgidir arım. Duyarlı yüreğin ,yanında varım. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar. gül' e yakışan bir şiir olmuş.usta işi yüreğinize sağlık
gerçek sevdalar sanatçının da dediği gibi sanırım çoooktan çatıya saklandı şiir bacım.ademoglunun gidişatına bakıp hicaplandı artık aşklar ve saklanmaktalar.şiirinizde de degindiginiz gib madde varsa aşklarda var konuma getirildi..işte ben burada şunu sormak isterdim;KAÇ KİŞİ AŞKA PARAYLA SAHİP OLMUŞTUR ACABA?HALBUKİ İNSANCA VAR OLMANIN YEGANE EMELİ AŞKTIR.ALLAH A VATANA MİLLETE SEVDİKLERİNE DUYULANDIR AŞK. kalemine yüreğine saglık şiir dostu.selam ve dua ile
hüzün şairi tarafından 5/1/2010 12:11:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Her şey sahte oldu,aşklar bir yazlık. Kalplerde yaşardı, güzel ferdalar. Duygular yok oldu, zevkler bir anlık, Nerde kutsal aşklar, gerçek sevdalar. -------------------------- çok doğru geçekten herşey yapay sahte hem duygular hem besinler malesef ellerine sevgi dlu duyarlı yüreğine sağlık
ALKIŞLARIMI KABUL BUYURUN EFENDİM, SESLENDİRMESİYLE ŞİİR TADIYLA İNSANI MEST EDEN HARİKA BİR ŞİİR. HEP YAZIN SİZ BİZDE NASİPLENELİM ŞİİR OKUMANIN TADINDAN. TEBRİKLERİMLE. HER DEM SAYGILAR.
Her şey sahte oldu,aşklar bir yazlık. Kalplerde yaşardı, güzel ferdalar. Duygular yok oldu, zevkler bir anlık, Nerde kutsal aşklar, gerçek sevdalar.
Yüreğinize sağlık gülperim can perim anlam dolu duyguların nakış nakış işlendiği şiiriniz güzeldi gerçekten sevenlere vefalı sadık olanlara selam olsun diyorum.Gerçekten seven yari gülsün diye ölendir bazanda zehiri bal gibi içendir.Bu sevgiyi hakedenlere candan sevenlerede selam olsun..Allaha emanet olasınız selam ve dua ile..
Saygı değer hocam haddim olmayarak bir şey söylemek istiyorum; AŞK; İki kişilik olduğu için biraz sulanmış oluyor. Hani Nasrettin Hocayı hanımı kadıya giderek, beni yataktan düşürdü der ve şikayetçi olur. Kadı efendi hocaya hanımını niye yataktan düşürdüğünü sorar. Hoca efendi; Kadı efendi, bir bunun ölen rahmetliği, bir de bizim ölen rahmetlik, ettimi dört kişi, iki tahtalı sedirde yatarken, sağa sola dönüşler esnasında hanım düşmüş der... Selam ve saygılar değerli hocam. Sürçü lisan ettikse affola.
Canım ya ne kadar doğru, nerde gerçekten bu sevdalar, kaf dağının ardında mı yaşanıyor acaba? Ben görmedim bir vefa aynen senin yazdıkların gibiydi hayata, sevgiye dair... Yine de arsızca seviyoruz her şeyi, ne varsa yaşama dair bizi içine çekiyor... Bir girdabın içinde alabora oluyoruz ölene dek.. Çok anlamlıydı, o güzel gönlüne sağlık Gül Peri'm, sevgilerin çokça olsun dilerim yaşarken, sevgi dolu yürekler seni bulsun inşallah. Gönülden kutlarım canım arakadaşım, o muhteşem ipeksi sesinle huzur verdin yüreğime, çok yaşa emi canın benim sağlıkla, sevgiyle, huzur içinde uzun bir ömür dilerim...
Sevgiler, saygılarım, selamlarım o yüce ve dost gönlüne canım arkadaşım...
Eski aşkları vurdular kardeşim.Eski aşklar masallarda kaldı masallar nerde kimbilir. Yüreğin kadar bu güzel şiir için yürekten tebrikler Saygılarımla. Hakan..
Evet Ülkü hanim, o eski sevdalar yok artik, siirde de anlattiginiz gibi asklar tek mevsimlik zevkler bir anlik oldu, askta maneviyat ikinci planda artik, hersey mantigin esiri mantikta malesef maddiyatin.
Anlamli bir o kadarda duygu yüklüydü, güzel yüreginizin yine güzel bir sedasiydi siir. Tebrikler degerli dostum.
Martilari göremedim ama deniz olduguna göre uzaklarda biryerlerde mutlaka varlar :)))
ÇOK DEĞERLİ İNSAN ; ÖNCELİKLE GÜNAYDIN..GÜNE ANLAM YÜKLÜ ZEVKLE OKUDUĞUM BU MÜSTESNA DİZELERLE BAŞLAMAK GERÇEKTEN GÜZELDİ BENİM İÇİN..GÖREN GÖZ DUYAN KALP BU İŞTE..NE GÜZELDE DÖKÜLMÜŞ GÖNÜLDEN DİLE..SADECE SEVGİ VE SEVEN GÖNÜLLERİN ,GÜNÜMÜZ İNSANININ DEĞİL GELECEK NESLİNDE EĞER BİR YERDEN BAŞLANMAZSA AKİBETİ BUNDAN FARKLI OLMAYACAK GİBİ GELİYOR..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE BİR O KADAR ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..ÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİNDİYOR VE KUTLUYORUM..
Çok mükemmeldi sayın Ahıska. Düzeyli ve ölümsüz sevgilerin, aşkların, dürüst ve vafalı davranışların müthiş bir manifestosu gibi anlamlı ve gerçek mesajları olan duygu yüklü bir şiir sunmuşsunuz bu defa da. Olması gereken düzey ve güzellikteki aşk ve sevginin güzel bir şiirle anlatılması ancak bukadar anlaşılır ve güzel olabilirdi. En iyisi ben mesajı uzatarak harika şiirnizin tılsımını etkilemeden kırk yıl önce yazılmış bir şiirimle paylaşayım bu güzel yansımaları izninizle. İçtenlikle ve esenlik dileklerimle, tam puanımla kutluyorum sizi. Kemal Polat
BEYCEĞİZDEN GEÇERKEN
Beyceyiz den hep geçerken Tutya kaplı, yarı ahşap evin, Dar penceresinden tül perdelerinin Hep aralanmasını beklersin.
Bu defa görünmedi, Hadi bir daha dersin, Geçişler birken beş olur Olmadı tekrar dönersin.
Bazen düşünürsün Eline koca bir taş almayı, Yanlış olduğunu bile, bile, Tutyalı evin pencere camını kırmayı.
Sevda bu olur mu, olur: Çılgınlık olduğunu bile, bile, Düşünürsün, ama yapamazsın Bunun sevda çılgınlığı olduğunu anlarsın.
Böyle bir şeydir işte sevda. Ne tufan dinler, nede bora, Varsa, yoksa, tutya kaplı ahşap ev Arşınlarsın önünde biteviye.
Donduran soğuğa aldırmadan Hep onun sıcaklığını hissedersin, Nedense üşümezsin, yorulmazsın, Pencereden bakmıyor diye darılmazsın.
İşte öyle bir şeydir sevda... O hep haklı olur, sen katlanmalısın... Gönlün sokaklar kadar geniş olmalı İçinde o hayalin hep buğusu kalmalı
Belki yirmincidir dönüp durduğun; Sevda umut demektir hep yeşil filizli Sonunda perde de, pencerede açılır Narin beden, sarı saçlar Sarkar, pencereden Rapunzel misali.
Mırıldanırcasına,”tamam gördüm, Ve de anladım, yirminci turunu yapıyorsun, Al beni, götür beni, diyemiyorum çaresizim... Biliyorsun!..alıp götürmeni istiyorum.”
İşte sevda böyle bir şey: Vuslata ermek için o hep haklıdır Aşkın ve sevdanın o engin coşkusu, Tortusuyla, hep içimizde saklıdır.
Yıllarca yanardı, seven gönüller. Yalandan ötüyor, artık bülbüller. Mevsimlik açıyor, kırmızı güller. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar
Değişme sevgilim sen hep böyle kal. Beni düşünerek, hayallere dal, Al sazı eline, hüzzam şarkı çal. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar.
Eski sevdalar,eski duygular kalmadı ne yazık ki değerli şairem.Şarkılar bile eskiden daha bir anlamlı,daha bir özelmiş dillerde,bestelerde.Her şeyin doğalıymış eskiden.Şimdi yediğimiz ,içtiğimiz gıdaların bile doğalı yokken,duyguların da doğalı yaşanmıyor artık.Gerçek bu.Aşk kaldı masalllarda misali.Tebrik ederim.Harika bir şiirdi.Var olun.Sevgi ve selamlarımla..
Beyaz atlı prensler yok artık Ülkü öğretmenim şimdi sanal atlılar revaçta amma velakin onlarda en fazla 3-5 er aylık sevdalarda...Tabi ne kadar sevda denirse...Çok anlamlı ders veren ama çiçek çiçek sevgi kokan dizelerdi.Tebriklerimle.
Değişme sevgilim sen hep böyle kal. Beni düşünerek, hayallere dal, Al sazı eline, hüzzam şarkı çal. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar.
Gül periyim, güldür benim şiarım. Vefadır düsturum, sevgidir arım. Duyarlı yüreğin ,yanında varım. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar.....VAR DOST VAR ONLAR OLMAZSA HAYAT BİTER HARİKA DUYGULARLA BEZENMİŞ ŞİİRİN DİZELERİ ÇOK GÜZEL AKIYOR...SEVGİLERLE GÜL KOKUYOR...ESEN KAL...
yüreğine sağlık harika bir şiir okudum. ne eskisi gibi kalmış ki aşk kalsın aşk kalmadı kalmamakla kalmadı ortadan yok oldu sanırım. zamane gençleri aşk nedir bilmiyor sanırım bilemeyecekler de. sevgiyle...
Bu kadar veciz anlatılabilirdi ancak aşkın halleri...Her şeyin değiştiği gibi aşkların da sahteciliği günübirlik sadace şehevi arzulardan ibaret anlayışlar ne yazık ki günümüzde gerçer akçe oldu.Oysa ne sevdalar yaşandı.Ne destanlar ayazıldı tarihin dili bunları halen anlatmakla bitiremez.Ama yaşananalar öylesine basit ve seviyesiz ki basitliği anlatmaya dilim varmıyor.Değerli hemşehrim Yozgatın yiğit insanı yüreği sevgi dolu kalemi gerçekleri yansıtan güzel insan seni tebrik ediyorum.En kalbi sevgi ve saygılarımla selamlıyorum.Yiğidin harman olduğu diyardan selamlar olsun.
Aşkı yaşamak için aşka inanmak lazım şimdi bu inanç kalmadı.Yeni nesil herşeyi maddi açıdan ve gelecek hayalleri ile kuruyor.Buna uyan ya da uyabilecek eş adayları arıyor.Sanki pazardan mal alır gibi.Size katılıyorum.Nerde kutsal aşklar, gerçek sevdalar.YALNIZ KALEM/A.Y
BUNDAN 700 YIL EVVELDİ GERÇEĞİ O ZAMANLAR YAŞANDI..
LEYLA İLE MECNUN AŞKIDA ARTIK YAŞLANDI... ŞİMDİLERDE AŞK SEVDA YOK..
BERABER YAŞAMAK VAR 3-5 HAFTA ANLAŞAMADIKLAR GELİYOR SONRASINDA..
DAHA SONRA BAŞKA BİR İLE ÇIKMAK VAR 3-5 SENE BİR BİRİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞIYORUZ DEMELER VAR.. BİRAZ DAHA TANIYALIM ( 3-5 SENE YETMEMİŞ ) EVELENEBİLİRİZ BELKİ DİYENLER VAR..
YANİ SİZİN ANLAYACAĞINIZ YOK ARTIK HEMDE HİÇ YOOOOOOK...
Ülkü hanım,şiiriniz harika okurken kendi gençlik yıllarım canlandı hafızamda,ne kadar temiz duygular vardi o yaşanan aşklarda,elele tutuşurken bile büyük bir mahcubiyet vardı,yanaklar kızarır kalpler çarpardı öylesine saf temizdi duygular.
Şimdi nerede o eski aşklar diyesim var.herşey maddiyat ve yüzeysel bünübirlik yaşamlar ve adına aşk diyorlar,aslında bu çağın gençleri aşkı çok üzüyorlar...Çünkü,aşk onlara,sizin yaşadığınız ben değilim diyemiyor...
Ülkü hanım,Bizi anılara yolculuğa çıkardınız, sayenizde o günlerimizi yad edelim.büyük bir özlem ve aşk ile...
Her şey sahte oldu,aşklar bir yazlık. Kalplerde yaşardı, güzel ferdalar. Duygular yok oldu, zevkler bir anlık, Nerde kutsal aşklar, gerçek sevdalar.
Şimdi yalan artık, sevgi dilleri, Siyah renkte açar, aşkın gülleri. Ferahlık vermiyor, imbat yelleri. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar
Sadakat sözcüğü, kalktı lügatten. Hep aynı söz eder , yalnız servetten. Doğrulara bakmaz, görmez şehvetten. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar.
Yıllarca yanardı, seven gönüller. Yalandan ötüyor, artık bülbüller. Mevsimlik açıyor, kırmızı güller. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar
Değişme sevgilim sen hep böyle kal. Beni düşünerek, hayallere dal, Al sazı eline, hüzzam şarkı çal. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar.
Gül periyim, güldür benim şiarım. Vefadır düsturum, sevgidir arım. Duyarlı yüreğin ,yanında varım. Nerde kutsal aşklar,gerçek sevdalar. can dostum degerli hocam aşk adına çok güzel yazılmış dizeler okudum... yazan o degerli kaleminiz susmasın daim olsun .... emeğine ve o güzel yüreğine sağlık kutlarım hocam... sevgı ve saygılarımla....