Hep hüzün mü yazar şiirleri Virtiöz bestesinde hep o mu yaşar Ahdedilen güzellik timsali O yüreğin mümtaz sesi Gönül koyduğu izbe kuytusunda Biçare kaybına inim inim inlemez mi? Ve ıskalanmış yaşama Vebâl ödetecek anı beklemez mi?
Nasır tutmuş yürekler Kayanın elvermiş haliyle… Kırmaya hangi güç yeter ? İnançla boyanmamışsa eğer… Ölüyoruz Her gün ölüyoruz… Gafletin hidâyet ettiği sınırda Üstelik öldüğümüzü bilmeden yaşıyoruz…
Dalgalı ceset denizinde yüzüyoruz Bakıp da görmeyen Görüp de hissetmeyen Hissedip de belli etmeyen …
Doğruya herkes bir isim vermiş Kiminde sonuna kadar yanlış Kiminde en yanlış makbûl olarak kalmış… Orta yollar dikenli Bir uçurum ki tarifsiz Bir ucunda gerçek bir ucunda yalan Boşluğun ortasında ki dumanla savrulur Her soluk aldığını sanan… Darağacı aradığını bilmeden Sürüklediğin o talihsiz başa reva mı?
Ah! Yaşamak Kimlik numaranda yazılır olmuş Sanrıları gerçek maskesiyle saklamak Herkes düşünür gibi… Neden hep aynı kapıya çıkar sonuçlar Neden hep aynı lisan…? Ayniyet kuralında Yoktur o zaman düşünen tek bir insan Ruhun zirvesini zorlarken Var mı yorulup bitap düşen ? Ve ömrünü adadıklarına Bir nebze kârım olsun diyen…
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstü de bir Altı da nasılsa ...
Şükran AY
Değerli yorumuyla yüreğimin sesine ses olan değerli dost Gamze Hanıma en kalbi teşekkürlerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DALGALI CESET DENİZİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DALGALI CESET DENİZİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstü de bir Altı da nasılsa ...SLM COK GÜZEL BİR ESER OKUDUM VE DİNLEDİM HER İKİ YÜREGEDE SAYĞILARIMLA.ALDEMİR
Hep hüzün mü yazar şiirleri Virtiöz bestesinde hep o mu yaşar Ahdedilen güzellik timsali O yüreğin mümtaz sesi Gönül koyduğu izbe kuytusunda Biçare kaybına inim inim inlemez mi? Ve ıskalanmış yaşama Vebâl ödetecek anı beklemez mi?
Nasır tutmuş yürekler Kayanın elvermiş haliyle… Kırmaya hangi güç yeter ? İnançla boyanmamışsa eğer… Ölüyoruz Her gün ölüyoruz… Gafletin hidâyet ettiği sınırda Üstelik öldüğümüzü bilmeden yaşıyoruz…
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstü de bir Altı da nasılsa ...
Hayatımızı ceset denizleri haline biz insanlar kendimiz getiriyoruz, kurtulamadığımız gafletlerimizle... İnşallah birgün gafletlerimiz hidayete ulaşır... Anlamlı ve çok güzel bir şiirdi, yorum da çok güzeldi, yürekten kutluyorum, saygımla...
anca yorum yapabiliyorum siirine sevgili kardesim.. aslinda okumustum ama vaktim olmamisti .. ve dinleyememistim .. simdi vaktim vardi dinledim de siirini .. GAMZE DAĞ dosta da tesekkürler ..
gayet güzel okumus .. agzina saglik .
siirin basligi basli basina siirdi ..
DALGALI CESET DENİZİ
cok da güzel islemissin siirini ... icerigi dizilimi .. anlatim hepsi güzel .............
Ah! Yaşamak Kimlik numaranda yazılır olmuş Sanrıları gerçek maskesiyle saklamak Herkes düşünür gibi… Neden hep aynı kapıya çıkar sonuçlar Neden hep aynı lisan… Ayniyet kuralında Yoktur o zaman düşünen tek bir insan Ruhun zirvesini zorlarken Var mı yorulup bitap düşen Ve ömrünü adadıklarına Bir nebze kârım olsun diyen….. ......................................... DEĞERLİ KARDEŞİM ŞİİR GÜZELDİ KUTLUYORUM GÖNLÜNE SAGLIK PAYLAŞIMINIZDAN DOLAYI SİZİ KUTLAMAK İSTEDİM....YOZGAT TAN SELAMLARIMLA...
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ... Şükran AY
HER İKİ DEĞERLİ DOST ŞAİRİMİZİ DE YÜREKTEN KUTLARIM, ŞİİR VE SESLENDİRME YİNE ÇOK GÜZEL, YİNE ÇOK DUYGU YÜKLÜYDÜ, DERİN HAZ DUYDUM, TEŞEKKÜRLER, SAYGIMLA, SELAMLAR...
Ah! Yaşamak Kimlik numaranda yazılır olmuş Sanrıları gerçek maskesiyle saklamak Herkes düşünür gibi… Neden hep aynı kapıya çıkar sonuçlar Neden hep aynı lisan… Ayniyet kuralında Yoktur o zaman düşünen tek bir insan Ruhun zirvesini zorlarken Var mı yorulup bitap düşen Ve ömrünü adadıklarına Bir nebze kârım olsun diyen…
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ...
YÜREGINE SAGLIK HARIKA BIR SIIRDI KUTLARIM.. SAYGILAR....SLM;LAR..
Her gün ölüyoruz… Gafletin hidâyet ettiği sınırda Üstelik öldüğümüzü bilmeden yaşıyoruz… *** Gafletin hidayet etmesi, gerçekten burası yetiyor. Hidayet kaynağımız doğruluktan yana gelsin dilerim. Çok beğendim,tebrik ediyorum. Yorum olarak zaten her zaman beğendiğim,takdir ettiğim ses ve yorumcu. Emeklerinizi kutlarım, Sevgilerle...
Nasır tutmuş yürekler Kayanın elvermiş haliyle… Kırmaya hangi güç yeter ? İnançla boyanmamışsa eğer… Ölüyoruz Her gün ölüyoruz… Gafletin hidâyet ettiği sınırda Üstelik öldüğümüzü bilmeden yaşıyoruz…
Yaşamak bir nimettir, kadrini bilmek gerek. Ve arkamıza baktığımızda birilerine faydamızın dokunduğunu görmek gerek .Güzeldi şair. Tebrikler.Saygılarımla
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ..
Şükranım şiirini okumakta gecıkmısım affet. Dizer sorgulatıyor,dogrular çıkıyor yakıyor yürekleri.Güzel bir eser okudum dinledim,gamzem de ses vermiş iki yuregı de tebrık edıyorum iyıkı varsınız birtanem.sevgiler selamlar çokkk.
Doğruya herkes bir isim vermiş Kimin de sonuna kadar yanlış Kiminde en yanlış makbûl olarak kalmış… Orta yollar dikenli Bir uçurum ki tarifsiz Bir ucunda gerçek bir ucunda yalan Boşluğun ortasında savrulan dumanla savrulur Her soluk aldığını sanan… Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne fark eder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ...
çok güzel olmuş anlamlı ve düşündürücü .Yüreğinize sağlık. evet toprağın altıda üstüde bir .Selamlar sevgiler
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ...kıssa ve öz ...koca bir hayat felsefwsi verilmiş...tertemiz duygularla akan gönlünüzü kutluyorum ...sevgiler olsun güzelliğe...esen kalın...
Hep hüzün mü yazar şiirleri Virtiöz bestesinde hep o mu yaşar Ahdedilen güzellik timsali O yüreğin mümtaz sesi Gönül koyduğu izbe kuytusunda Biçare kaybına inim inim inlemez mi? Ve ıskalanmış yaşama Vebâl ödetecek anı beklemez mi?
merhaba güzel ustam çok güzel bir şiirdi okuduğum. Gamze kardeşimin de sesine sağlık bin selam olsun şiir dostlarına aşkla kalın
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne fark eder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ...
Yaşamanın gayesi insana yüklenilen sorumluluklar hiçbir şey tesadüfi değildir.Başka bir ifade ile insan görevlidir,görevlendirilmiştir.Yüce yaratıcı şekil verdiği tam ve muntazam yarattığı canlılar içerisinde en mükemmeli olan İNSAN da belli sorumlulukları almak,inanmak,iman etmek ve inandığı sorumlulukları da yerine getirmek zorundadır.Evet ne kadar da haklısınız yaşamak denilen kimlik numarasında mı? Buna yaşamak mı diyorsunuz.Yaşıyorlar o zaman insanlar değil mi?
Bir ömür yaşıyor insanlar ancak yaşadığı ömrün hangi gaye uğruna olduğundan bi haber yaşıyor.Malk mülk,evlat her şey ömrümüzü adadıklarımız gün geliyor elimizden uçuveriyor.Çok sevdiklerimizin artık hiç biri yanımızda yok.Dünya hayatında bu güne kadar gelip geçenler Karunlar bile ne kaldı sonuçta?
Başka bir ifade ile sevdiklerimizin hepsi öbür tarafta değil mi? Ne işleri var orada? Neden geldik neler yaptık neden gidiyoruz?Hiç vazifemiz yok mu acaba?
İnsanlık öyle bir uğultunun girdabındaki doğrular ve yanlışlar birbirine girmiş.Kimine göre yanlışlar doğru,kimine göre doğrular yanlış neye göre yanlış neye göre doğru nereye doğru bu çıkmaz?
Dalgalı ceset denizin de yürüyoruz Bakıp ta görmeyen Görüp de hissetmeyen Hissedip de belli etmeyen …
Ne kadar yerinde haklı bir söz…Yaşıyoruz öylemi?Nasıl yaşamak bu? Her şeyi görüyoruz olup bitenleri izliyoruz.Yani hissedebiliyoruz ama ne hikmetse hissettiklerimizi belli etmiyoruz.Neden mi? Basit bir ifade ile işimize gelmiyorda ondan…
Sebebi hırsın sonu hasarettir.Sonu hüsrandır.Yaratılış sırrının,gayasinin dışına çıktımı sonumuz yok oluştur.Tabiatıyla bu yok oluş fiziken yok almakla sınırlı değil işin korkunç olanı ahretini yıkmak ruhen yok olmaktır.Olur mu efendim ruhlar ahret hayatında yaşayacak…Gayet tabi ama ne fark eder böyle yaşamak.Vicdanın kararmış,imanın elinden uçmuş,ahret hayatına göre yüzyıllarca sürecek manevi eziyeti çekmeye değer mi?
İşte tüm bunların kazanıldığı dünya hayatındaki yanlış ve doğruların hesap günündeki yeri ikinci hayatta huzurlu imanla yaşamanın hesabını yapıyorsa insanlık o halde gerçekten iman etmelidir.Yüce yaratıcının yasaklarından sakınmalıdır.kesinlikle zulüm yapmamalıdır.İnsanların haklarına tecavüz etmemelidir.
Hep hüzün mü yazar şiirleri Virtiöz bestesinde hep o mu yaşar Ahdedilen güzellik timsali O yüreğin mümtaz sesi Gönül koyduğu izbe kuytusunda Biçare kaybına inim inim inlemez mi? Ve ıskalanmış yaşama Vebâl ödetecek anı beklemez mi?
Evet değerli dost İnsanlık kaybının hesabını yapmalıdır.Tüm anlar acıları anlatsa da vicdan ve sorumluluk sahibi olanların gerçekleri görenlerin görüp de sızlayanların bilenlerin her ne kadar gönül koysa da o sesin kendini titrettiğini bilmeli hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? İlahi sesine kulak vererek sorumluluk duygusu içerisinde müdahil olmalıdır.
Düşünen varlıklar olarak yaşamı çekilmez kılmak yerine insanlığın hayrına yeni dünyanın kapılarını aramaya mutluluk ve huzurun cennetin bahçelerinde yaşamaya doğru koşmalıdır insanlık…
El hasıl bütün bunları yapamayacak isek ne fark eder cesetten farkımız kalır mı toprağın ha üstünde ha altında ne fark eder gömelim kendimizi…
Hayır kesinlikle hayır diyorum ben kafamızı kumdan çıkaralım etrafımızda olup bitenlere bakalım.Bizlere yüklenen görev insanlığın huzur ve mutluluğuna yardımcı olalım.Yaşamak ve yaşatmak bizleri bu heyecan yaşatmalı…
Saygıdeğer şairim Şükran AY Hanımefendi öncelikle duyarlı yüreğinizi kutluyor.Saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim.O kadar deruni işliyorsunuz ki konuları bunlardan dersler çıkarılmalıdır.Yaşam felsefemizi sorgulamalı insanların geleceği için planlar yapmalıyız.Diz bunu fazlasıyla üstlenmişsiniz sizi saygıyla selamlıyorum.Yazan kaleminiz susmasın iyi ki varsınız buralarda.Alacağımız çok şeyler,öğreneceğimiz çok şeyler var.En kalbi saygılarımla.
Yorumlarınız her daim eserimin konuşamayan, o giz kalan kısmının tercümesi oluyor resmen.
Kesinlikle söylemlerinizin hepsine katılıyorum efendim. Madem ki insanız hele ki eli kalem tutmaya çalışan insanlarız bu durumda üstümüze binen yük normal insanlardan kat be kat daha fazla.
Yaşamın, nitelikli insan olmanın, güzelliklerin anlamlarını buldurmalı dizeler.
Geleceğe ve insanlığa hem vatandaşlık hem de insanlıki borcumuzdur bu.
Nasırlaşmış kalplerin ; sevgiyle, erdemle , güzellikle kırılıp yok edileceği günlere inşallah diyor selam ve saygılarımı sunuyorum efendim.Değer veren alicenap yüreğinize.
sevgili arkadaşım insan oğlunun hayali yaşam biçiminin en güzel tespiti, mükemmel anlatımlı şiirin. kendimizi çok mutlu, çok rahat hissetiğimiz hallerde bile. konturolsüz açık denizlere sürüklenen bir tekne gibi sürükleniyoruz ve farkında değiliz.. acaba ne zaman gerçeklerle yüzleşiriz ve kendimize geliriz. seven duyarlı yüreğine sağlık, sevgi ve saygılar sunarım.
Duygu yüklü ve farklı bir tarz, sürükleyip aldı götürdü beni doğrularıma ve yalnışlarıma, herkesin doğruları farklı, yürek sesi kutlarım canım kaleminiz hiç susmasın sevgiler...
aslına tüm dalgaları biz oluştururuz hayatımızda ve kendimize bir yön çizeriz kendi doğrularımızda hep doğru sayarız bize göre doğruları aslında doğru tektir ama ona bakış ve yorumlar farklıdır olmayınca kendimize hüzün ve acı katarız çeker gideriz...................................güzel şiirdi saygımla
Hep hüzün mü yazar şiirleri Virtiöz bestesinde hep o mu yaşar Ahdedilen güzellik timsali O yüreğin mümtaz sesi Gönül koyduğu izbe kuytusunda Biçare kaybına inim inim inlemez mi? Ve ıskalanmış yaşama Vebâl ödetecek anı beklemez mi?
Nasır tutmuş yürekler Kayanın elvermiş haliyle… Kırmaya hangi güç yeter ? İnançla boyanmamışsa eğer… Ölüyoruz Her gün ölüyoruz… Gafletin hidâyet ettiği sınırda Üstelik öldüğümüzü bilmeden yaşıyoruz…
Doğruya herkes bir isim vermiş Kimin de sonuna kadar yanlış Kiminde en yanlış makbûl olarak kalmış… Orta yollar dikenli Bir uçurum ki tarifsiz Bir ucunda gerçek bir ucunda yalan Boşluğun ortasında savrulan dumanla savrulur Her soluk aldığını sanan…
Darağacı aradığını bilmeden Sürüklediğin o talihsiz başa reva mı? Ah! Yaşamak Kimlik numaranda yazılır olmuş Sanrıları gerçek maskesiyle saklamak Herkes düşünür gibi… Neden hep aynı kapıya çıkar sonuçlar Neden hep aynı lisan… Ayniyet kuralında Yoktur o zaman düşünen tek bir insan Ruhun zirvesini zorlarken Var mı yorulup bitap düşen Ve ömrünü adadıklarına Bir nebze kârım olsun diyen…
Haydi ! Bir kazma, bir kürek Ya nasırları parçala Ya da kendini göm toprağa… Ne farkeder cesetsen Toprağın üstüde bir Altıda nasılsa ...
GERÇEK BİR YAKAMOZDI DİZELER, IŞIL IŞIL. KUTLUYORUM ŞÜKRAN KARDEŞİMİ....
Doğruya herkes bir isim vermiş Kimin de sonuna kadar yanlış Kiminde en yanlış makbûl olarak kalmış… Orta yollar dikenli Bir uçurum ki tarifsiz Bir ucunda gerçek bir ucunda yalan Boşluğun ortasında savrulan dumanla savrulur Her soluk aldığını sanan… ............... işte haklı bir tespit... derler ki herkesin doğrusu tektir nasıl olur ? doğru bir tanedir zaten... bizler kılıflar bularak kendi doğrumuzu yanlış olarak dayatabiliyoruz başkalarına o tek doğruda dümdüz var olabilsek sorun çöülmüş olacak aslında... ince nüanslarla bezenmiş güzel şiir sevigler saygılar dost kaleme
Doğruya herkes bir isim vermiş Kimin de sonuna kadar yanlış Kiminde en yanlış makbûl olarak kalmış… Orta yollar dikenli Bir uçurum ki tarifsiz Bir ucunda gerçek bir ucunda yalan Boşluğun ortasında savrulan dumanla savrulur Her soluk aldığını sanan…
Oh şlk yyorum yapanım.Ne oldu Sayın Ay tarz değştirdik.Çok da iyi olmuş.Bence de her zaman denemli değişiklikleri.Yine omuhteşem benzetmeler yine akıcı yorum.Dalgalı ceset denizi ha.Ne kadar güzel kutluyorum arkadaşım.Size şiir hayranlığım bir kez daha arttı.
Bir kazma, bir kürek
Ya nasırları parçala
Ya da kendini göm toprağa…
Ne farkeder cesetsen
Toprağın üstü de bir
Altı da nasılsa ...SLM COK GÜZEL BİR ESER OKUDUM VE DİNLEDİM HER İKİ YÜREGEDE SAYĞILARIMLA.ALDEMİR