Ard arda sıkılmış mavzer kurşunları, devrimi yıktığını sanırdı Ama yanıldı, O ve yoldaşları düşmedi Kızıldere’de Selâm duruyor direnen halklara komutan Mahir Yoldaşlara sesleniyor binler olup akın kızılderelerde...
Sarılı, dört bir yanı küçük kerpiç evin, Kahraman zanneder kendisini küçük askerin, Yoldaş yiğitleri vurur madalyasını düşler zalim askerin... Düşlerdeki askerin, kulaç ata ata boğulur rüyasında Binler olup akıyoruz, akacağız, biz kızılderelerde...
Devrimin onurlu yükselişi kızılderelerden bugünlere, Zaferi kesinleşmiş bir savaş destanıdır emekçi halkların dilinde yazılmış... Mahir ve yoldaşları, ard arda sıkılmış mavzere ve de suyu çıkmış düzene, Bir çığ gibi büyüyerek geldiler Kahramanlık destanı yayıldı ağızdan ağza, herkesin dilinde tek bir mısra: "Kurşunlar yıkmaz devrimleri Hainler bitirmez Mahir’leri... "
Direnişi asil ve kudretli emekçi halkların Yüreklere kazınmıştır türküsü, Mitralyözün çığlığıydı Namludaki öfke, Emekçimin gönlünde Kızıldere, kanlı çizmeleriyle yol alan cellâdın değil, Devrimlerin, devrimcinin otağıydı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kızıldere Destanı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kızıldere Destanı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.