Okuduğunuz şiir 2.2.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
HÜVELBÂKİ YAZILIR MEZÂRININ TAŞINA
Dün bizler de siz gibi zevk-ü sefâ ederdik, Bugün öyle dolduk ki dar geliyor kabirler. Nefs-i emmâre ile nere olsa giderdik, Ne yazık sonumuza dendi ehli kubur’lar.
Nemrud ateşi ile hem-hâl olup kalırken, Tanrılık davasından vazgeçse de nâfile. Sivrisinek yüzünden Azrail can alırken, Cehennem için yola revân oldu kâfile.
İbrahim-i hanifâ ayrılırken yurdundan, Gomore’nin halkına Lût’u vekil bıraktı. Mekke’ye göç eyledi İsmail’in ardından, Kervân geçmez kuş konmaz yollar ise ıraktı.
Sodom’un efendisi Berişa lâf dinlemez, Sapıklık gece başlar gün yüzüyle biterdi. Herkes kendi halinde doğru sözden anlamaz, Beklenen azâb yakın Lût kavmine yeterdi.
Nice sapık kavimler arz’da zuhûr eyledi, Hani âd kavmi nerde yoldaşı semud nerde. Yerle yeksân olurken arz’ı tâhir eyledi, Bir sel ki Ârim adı azâb oldu nâ-merde.
Ben-i İsrâil kâvmi simyacısı Karun’u, İlâh yerine koyup saptı Hakkın yolundan. Tûr dağında Musa’yı, dinlemedi Harun’u, Yedi kat yerin altı yakaladı kolundan.
Berzâhta yazın neyse o gelecek başına, Ne bir an geri kalır ne de sona atılır. Hüvelbâki yazılır mezârının taşına, Bir Fatihâ beklerken Mizâna dek yatılır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu fani dünyada her şeyin yalan fakat ÖLÜMÜN gerçekliğini nasıl güzel ifade etmişsin.Ancak ölümü bile bile hala dünyaya kazık çakacaklarını sananları ne yazık ki görmekteyiz.Hak için hak adına çalışan haram helal bilenlerin ardı sıra okunur umarım bir fatiha.Ya fatihayı bile hak etmeyenlerin ahiret aleminide yüce yaradanım belirleyecektir.Allahın terazisi en düzgünüdür.Rabbimin değirmeni ağır ama iyi öğütür.Ey fani ölümü tadacaksın er veya geç birazda ahiretine çalış dünya malı dünyada.
Yüreğine bin can ile teşekkürler kırmızılarda yakışmış kardeşime tebrik ediyorum.
"Küllü nefsin zaiketül mevt, sümme ileynâ turceûn" Bütün nefisler,canlılar ölecek ve toprak olacaktır. Dönüşümüz Yüce Rabbimizedir. Rabbim cümlemizi Cenneti ile sevindirir inşaallah. Çok teşekkür ederim Kardeşim, Allah razı olsun, Allaha emanet olunuz.
Berzâhta yazın neyse o gelecek başına, Ne bir an geri kalır ne de sona atılır. Hüvelbâki yazılır mezârının taşına, Bir Fatihâ beklerken Mizâna dek yatılır.
İnsanoğlunu bir bu ölüm durdurabiliyor. Ayrıca bunları dinledikten veya okuduktan az sonra yolumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Şiirin son iki kıtası bütün yaşadığımız yaşayacağımız ne kadar tat varsa alıp götürüyor.
O yüzden fazla derine inmeden ben bu özel şiiri tebrik ediyorum.
Asâf Halet Çelebi'ye göre şiirin üç safhası var. Üç girift aşama..
1: Çocukluk, 2: Bülûğ insiyakları 3: Kuruma faniliğin farkında oluş, yani kemal devri, yani anlama sularının en derin yeri..
Tasniflerin sonsuz olabileceğini pekala kabul edilebilir buluruz ama biz de bir tasnif içi gezi,ntiye çıkalbiliriz bu sınıf sisteminde:
Baş ile sonun buluşmak istediği noktaya yani dedeyle veya nineyle torun arasındaki aşka ve deyle ve nineyle buluşuma iştahı; anlama..Devinimsel ve esraregniz buluşmayı kabullenme..
Şiirin ilk dizesi ila son dizesi arasındaki ıkı ilişkiydi bana sınıflandırmayı anımsatan: Yaşamın başlangıcını ve devamını bir bülûğ insiyakı olarak düşünürsek, İsrafil'in borusuyla kemale eren bir insiyak. Sakinliğe doğru, sükûnet ummanına doğru akmakta olan bir feveran..
Velhasıl-ı kelam şiir sağlam..örüntüsü, kokusu, içeriği ile sağlam..
Şiirn arkasında sağlam bir duruş görmek ayrıca tebessüm ettirdi beni, derin bir bilgi birikiminden söz edilebilir elbette. İster kurgulansın ister şiir akmış olsun, şiirin dolu oluşu şaire de şiire de ayrı bir değer katmıştır..
Teşekkür ederim değerli hocam, sizlerin bilgi birikimlerinden faydalanmak ne güzel, teknik konulardaki eksiğimizi sayenizde tamamlamaya çalışıyorum. Sağolun, varolun.
Bilenle bilmeyenin bir olmadığını ortaya koyan MÜKEMMEL bir bilgi birikiminden yine MÜKEMMEL bir şaheserdi. Yürekten Kutlarım mahir kaleminizi. Görmeyi istediğim içerikli ve dolu dolu, çok çok güzeldi efendim. Saygı ve selamlarımla.
Muhterem Hocam , Bu dizeleri yazan yüreğin önünde saygıyla eğiliyorum.
Mevlam sizden razı olsun. İnşallah Yaradan , bizden bir fatiha bekleyenleri Fatihasız bıraktırmadığı gibi ahirde bizleride fatihaya özletmez inancıyla saygılar sunarım
Oy benim kalemi mahir hocam bu sayfada güzellik görmeye alışık gözlerim lakin bu güne düşen güzellik bambaşka güzel... hocam guzusu ellerinizden öper hürmetle...
İbrahim-i hanifâ ayrılırken yurdundan, Gomore’nin halkına Lût’u vekil bıraktı. Mekke’ye göç eyledi İsmail’in ardından, Kervân geçmez kuş konmaz yollar ise ıraktı.
güzel....dolu dolu bir şiir.. muhteva ve şekil yönünden kusursuz.. tebrikler..
Çok nefisti Krdalen gerçekten yüreğimin tellerini titretyin varolasın hakettiği yerdede acaba biz bu şiirin neresindeyiz ifadelerin hangi kıtASINDA EZİLMEDİKİ YÜREKLERİMİZ TEKRAR TKRAR TEBRİKLER
ruhu üşüten bir şiir ruhumuzun derinliklerine akan duygular.. sakin bir günde bir debrem hissettim insanlığımda belki içimde birşeyler yıkıldı Tebrikler şair/ emek vardı...
Ders veren ve çok manalı yürek sesinizi kutlarım canım abim, bu dünya fani insanlar yalan hepimiz konar göçeriz, yürek sesiniz hep çağlasın saygılar....
Benim memleketimde hemen hemen şehrin köbeğinde eski ama bakımlı bir mezarlık var yüz akımızdır saygımız sonsuzdur gelip geçerken fatihamızı eksik etmeyiz bizlere bıraktıkları bu cennet vatan adına şukranlarımızı bırakırken emanet edilen bu değerleri koruyamadığımız içinde utancımız yüzümüzü kızartır. Orada yola yakın,herkesin okuyabileceği bir tabela vardır şöyle yazar: "Dün sizin gibiydik yarın bizim gibi olacaksınız" bu yazıyı okumaya başladığım yaklaşık kırkbeş sene evvel okumuştum ilk olarak bu güne kadarda her geçtiğimde okurum adımı unutacağım zaman olursa o yazıyı unutacağım zaman olmayacak kadar beynime yerleştirdiğim bir sitemdir bana göre... Şiiri okuyunca orası aklıma geldi paylaşmak istedim.Her zaman derimki geçmişine saygı göstermeyen geleceğinden saygı beklemesin.
Çok güzel bir şiirdi vaaz gibi ders gibi elinize saağlık............selamlarımla
Her bir mısrası ne kadar güzeldi şiirin ibret alanlarla almayanların tablosunu çok güzel çizmissiniz..Baki olan yalnız odur gerisi hep angarya selam ve sevgiler..hüvelbaki.. TAMER
tamer106 tarafından 2/2/2010 2:38:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hayır hasenât varsa o seninle kalacak.
Yıllarca topladığın mirâsı pay edecek,
Kıyamette İsrâfil kalk borusu çalacak.
ibret dolu bir şiir ve ibret dolu bir dörtlük. kutluyorum güzel yüreğini ve saygılarımı gönderiyorum abi.