Okuduğunuz şiir 14.1.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
sözler ve günebakanlar
sözler karar veriyor sonlara pervasız bir trene binip gidiyorum / ekerek onları ya bir başak olursunuz benden habersiz okşarım sizi günebakanların arasında ya da bir akrep geceleri kıskaçlarınızla deşilir yüreklerimiz
şehrin en kalabalık caddesinde kahrolur kalırsın elinde telefon / affet beni sevgilim haklısın adalet tanrısının önünde eşitiz halbuki bir benzerlik olmalı sözlerle günebakanlar arsında içe işleyen / saf ve dokunaklı
sen ‘’herkes eşittir / ama bazıları daha da eşittir’’ diyorsun oysa eskimiş bir plaktan daha eski sarhoşsun inançlarının şarabıyla gerçekleri gözümüze sokmak için kaç Orwell küsmeli yaşama kaç Birader hükmetmeli ruhlara
bir trene binip gideceğim bulutlarla arınacaksa ruhum / bir deniz kenarında bin yıllık tortusundan kurtulacaksa
umut kaldırımlarda / kahır çekmenin melankolik hazzında kardeşlik / eşitlik / adalet üçlemesi bir meczubun teneke kutusunda bir gün açılıp çiçek açmayı beklerken görmüyorsun sen tebessümler oynaşıyor bıyık altında
görmek / kör olmadığının belirtisi
bil ki sevgilim senden daha çok seviyorum eşitliği
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sözler ve günebakanlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
sözler ve günebakanlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sen ‘’herkes eşittir / ama bazıları daha da eşittir’’ diyorsun oysa eskimiş bir plaktan daha eski sarhoşsun inançlarının şarabıyla gerçekleri gözümüze sokmak için kaç Orwell küsmeli yaşama kaç Birader hükmetmeli ruhlara ********** Emek verilmiş şiire, tebrik ediyorum bu güzel çalışma için. Sevgilerle...
eşittir eşitlik aşkın hakkıyla ya da insanca olmadı çamura hürmet vebali peşin hükümlü bir ön yargıya dayalı olmasından ziyade kaldırınca perdeleri bulutları ve maskeleri olduğum gibi görünmeye çalışmadığımla suçlama beni...
sade bir dinleti bir iç konuşmadan bir iç dünyanın yol haritasını sevgiliye sunmanın yolunu bulmuş şair...
bil ki sevgilim senden daha çok seviyorum eşitliği
hiç kimseyle eşit olmak istemiyorum...
çünki eşit değilim hiç kimseyle ne duygusal ne düşünsel ne görüntüsel ne... ne... ne... eşit olmadığım halde eşitlik istemiyorum ama evet adalet (mi) istiyorum ki O'NDA EŞİTLİK YOK adalet var...
ki adalette istemiyorum aslında adil davranırsa yerim yurdum belli olur dayanamam merhamet istiyorum merhametini herşeyden çok seviyorum...
(şiire yorum değil,şiirin düşündürdükleri...)
tebrikler
Râzı tarafından 1/15/2010 12:17:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
elbette ki buradaki eşitlik, ruhsal bazda değil..zira bu kşinin zihinsel ve psikolojik olgunluğu ile ilgili bir gelişimdir. burada diğer eşitlikten söz ediyoruz, yasalar önündeki gerçek eşitlikten:..
muhteşemdi. yüreğine sağlık. şiirin her mısrasına imzamı atarım. kendi yüreğimin sesi sanki işledi kalbime. yüreğinde aşk çağlasın. bu bana Aşkım için hayatımı özgürlük için aşkımı feda edebilirim ....sözünü hatırlattı. Eşitlik adalet ve kardeşlik güzel bir birleşim.... sevgiyle....
müget hanım gerçek üstü bir şiir ruhunu gördüm mısralarda.betimlemeleriniz ve imgelerinizi yerinde kullanıyorsunuz.bu da şiirinizi sevdiren bir dikkat.değerli kaleminizi yürekten kutlar saygı ve selamlarımı sunarım.varolun.
sözler karar veriyor sonlara pervasız ...................................... sözlerle günebakanlar arsında içe işleyen / saf ve dokunaklı ............................... Ne çok önemli değil mi ' söz ola kese savaşı /söz ola kestire başı /söz ola ağulu aşı yağ ile bal ede bir söz 'ben başak olmayı tercih ederim.Günebakalar varken ,bir de okşayan bir el ,işim olmaz yürek deşmekle.Çok çalışmamız lazım çook. Sevgili Müget'çiğim çok kutladım.Sevgimle yanaklarından öpüyorum.
"...sen ‘’herkes eşittir / ama bazıları daha da eşittir’’ diyorsun oysa eskimiş bir plaktan daha eski sarhoşsun inançlarının şarabıyla gerçekleri gözümüze sokmak için kaç Orwell küsmeli yaşama kaç Birader hükmetmeli ruhlara..."
Ve artık; neo feodal aritmetikte çok yaklaşık veya herşey ve yine bir biçimde 2x2=5 ediyor dizgesinde değil m i?
Orwell iyi bir yazardı, Hayvanlar Çiftliği, 1984 vs... Ama emperyalizme ve MI5'e çalışıyormuş...
Sonra Fransız İnkılab-ı Kebiri'nin şiarları, çok masonik ve İllimünati'ci ya da Opus Dei'ci çıktılar... Emperyal-kapitalizme verilmiş aklın aydınlanması olur mu ya da Burjuva Devrimciliği eni sonu ve zamanla sistemle uzlaşır, işbirlikçileşir mi hep diye geçti aklımdan !?
Marx ve Engelsyan yaklaşımın ezik ve yenik Batı merkezli sosyo-komünizmi'nin Perestroyka çığlıkları atarak Novus ordo Seclerumculaşamaya dönüşmesi gibi...
Fedodal ama mazluma yakın Osmanlı ve karşısındaki emperyal Büyük Rusya Çarlığı arasındaki "Kırım Harbi" sonucu olan bitene dair aldıkları tavırlarını yazdıkları makalelerinde, ne kadar emperyal Rusya Çarlığı'ndan'dan yana teorik önyargılar bütünü şeyler yazmışlardı oysa hayret !
Bu düşüncelerle okudum şiirinizi, hep olduğu gibi; akli çağrışımlar yapmaya ne kadar da şevk veriyor şiirleriniz...
Çok iyi ve sıkı bir şiirdi...
Esenlikler dilerim.
Göktürkmen tarafından 1/14/2010 9:02:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Orwell'ın yaptığını reel sosyalizm adına bile değerlendirsek, Stalinizme karşı olmakı, MI5'e çalışarak ilericileştiğini söylemekte zorlanırız !.. Enbüyük gerici ve karşı devrimci temeline emperyal kapitalizm ve sömürgecilik piçini koyarak öngörüyorum bunu...
Sonuç olarakta, gerek Wilsonizm, gerek Stalinizm gerekse her ikisinden mamül Y.D.D. yani Novus ordo Seclerum dayatmaları hep despotik hem de oryantal olmak bakımdan neo feodaliteyi ilerlettiler.
''Burjuva Devrimciliği eni sonu zamanla sistemle uzlaşır, işbirlikçileşir diye geçti aklımdan.'' diyorsunuz.
bu düşüncede haklısınız. orwel de bu sorunları işledi eserlerinde. sovyet sosyalizmini eleştiren eserler yazmasının sebebii, , işbirlikçi olduğundan değildi. sosyalizmin pespaye uygulamalarından ötürü, bu ideale inancını yitirmesndendi. ...
Hakkıyla günün şiiri,
Derin muhteva,
özgün üslup,
Selamlarımla........