HİCRİ MUHARREMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Kasem olsun ki Fecr’e ve leyâl-i aşr’e(On geceye) ve şef’u vetr’e(Çifte ve tek’e) ve geceye geçeceği sıra.! Nasıl.?! bunlarda bir akıl sahibi için kasem(Yemin) var değil mi.? ..................................................Fecr Sûresi, 1-5 ayetler. Muherrem ayının onuncu gününde vuku bulan olaylar * Allah Teâlâ arşı, melekleri, gökleri, yeri ve Hz. Âdem Aleyhisselâmı bu günde yarattı. * Hazret-i Âdem Aleyhisselâm’ın tevbesi bu günde kabul edildi. * Hazret-i Nuh Aleyhisselâm’ın gemisi Cûdî dağına bu günde demirledi, * Hazret-i Yûnus Aleyhisselâm balığın karnından bu günde çıkarıldı. * Hazret-i İbrâhim, Hazret-i Mûsâ ve Hazret-i Îsa Aleyhimüsselâm bu günde doğdu. * Hazret-i İbrâhim Aleyhisselâm Nemrut’un ateşinden bu günde kurtuldu. * Hazret-i Ya’kub Aleyhisselâm’ın oğlu Yûsuf Aleyhisselâm’a bu günde kavuştu. * Hazret-i Eyüp Aleyhisselâm’ın hastalıktan bu günde şifâ buldu. * Hazret-i Mûsâ Aleyhisselâm’ın kavmi, Fir’avun’un zulmünden bu günde kurtuldu ve Fir’avun bu günde denizde boğuldu. * Hazret-i Dâvud Aleyhisselâm’ın tevbesi bu günde kabul edildi. * Hazret-i Süleyman Aleyhisselâm’a bu günde mülk verildi. * Hazret-i Îsa Aleyhisselâm bu günde gök yüzüne yükseltildi.
|