Okuduğunuz şiir 17.12.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Zulmetmeyin Sabiye
Çocuklar masum doğar, günahsız birer melek, Sokaklara sürülüp, ayrılan var sobadan. Oysa onların hakkı, masumiyet ve dilek, İçlerinde kötülük, miras kalmış babadan.
Henüz daha küçücük, içinde öfke ve kin, Elinde taş ve bomba, atacak yer arıyor. Kim bunları aldatır ve bu nasıl bir telkin, Arkada teşvikçiler, önde çocuk duruyor.
Henüz okul çağında, bilmiyor ki ne nedir, Kitap diye sadece, kin ve öfke okuyor. Kukla ipini tutan, ona diyor; “bu budur, O da doğrudur diye, halka silah sıkıyor.
Her işin başı elbet, özden gelen terbiye, Aileden gelir bu, aman aman ha sakın. Kin ve nefret doldurup, zulmetmeyin sabiye, Yoksa o nefretlerin, sizi vurması yakın.
Vatan bir Bayrak birdir, ikiliğe girmeyin, Hangi bedbaht beyinden, gelir ihanet nâkil. Çocukları yem gibi, ortalığa sürmeyin, Kanun kabul eder mi, böyle iğrenç bir akıl.
Adalet sermayemiz, birlik olmalı gaye, Fitneden gelir imiş, ne gelse başımıza. Devletin sabrı bile, sürmez ilânihaye, Bir gün Azrail gelir, zamansız düşümüze.
İbrahim der; “evlatlar, olmasın asla ziyan, Yazıktır kıymayınız, olmasın şerre kurban. Bilin sevap kazanır, bu yoldan geri cayan, Sevildikçe bu vatan, olur dertlere derman”…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zulmetmeyin Sabiye şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zulmetmeyin Sabiye şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çocuklar masum doğar, günahsız birer melek, Sokaklara sürülüp, ayrılan var sobadan. Oysa onların hakkı, masumiyet ve dilek, İçlerinde kötülük, miras kalmış babadan.
Henüz daha küçücük, içinde öfke ve kin, Elinde taş ve bomba, atacak yer arıyor. Kim bunları aldatır ve bu nasıl bir telkin, Arkada teşvikçiler, önde çocuk duruyor.
merhaba vay babam kutlarım bu güzel seçkiyi. canımsınız benim özlemiştim sizleri uzun zamanın hasreti girdi araya ah babam ah biz de masumduk bir zamanlar soklaklara sığmazdı bilyelerimiz o kadar masum du ki düşlerimiz ne öfke bilirsik ne savaş vurdular bizi gün ortasında ditü sokaklara bir telaş ah babam ah biz de gençtik bir zamanlar ne köprler kalmıştı devirmediğimiz ne de ayak basmadığımız dağlar hala o analar küçük yaşta ölen çocuklarına ağlar sevgiyle kal babam hep böyle çocuk kal sağlıcakla kal ellerinden ve yüreğinden öpüyor sizi bir kez daha saygılya selamlıyorum aşkolsun çocuk diiyorum aşkolsun umutla kalın
İçerisinde barındırdığı çok önemli, anlamlı ve usumuzda iz bırakacak mesajlar barındıran hem teknik hem de anlam bütünlüğü açısından güne çok yakışan bir şiir
"Vatan bir Bayrak birdir, ikiliğe girmeyin, Hangi bedbaht beyinden, gelir ihanet nâkil."
Kıymetli büyüğüm, değer yargılarımızın gün be gün tüketilmekte olduğu günümüzde içler acısı halimize ışık olmuş şiiriniz ve elbette seçkiye layık eseriniz... Ebeveynlere ve adaylarına ibret tablonuzu ve uyanın çağrınızı kutlarım nacizane... Selamlar ve hürmetler Eryılmaz baba
DenizCem tarafından 12/20/2009 5:42:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çocuklar masum doğar, günahsız birer melek, Sokaklara sürülüp, ayrılan var sobadan. Oysa onların hakkı, masumiyet ve dilek, İçlerinde kötülük, miras kalmış babadan. ************************************************* Cehilden öte bu iş öznesline ihanet Sabiler yarın bürgün beter olur kobradan Yakındır çok çekersin seni bulur melanet Bir kez çıkmaya görsün mendebür cin torbadan...
DÜŞÜNEN VE DÜŞÜNDÜREN YÜREKLERE SELAM OLSUN BAŞARINIZ DAİMİ OLSUN İNŞ.
Dünden bugüne hep kullanılmış , istismar edilmiş çocuklar; kirli emellerinin peşinde körelmiş benlikler tarafından. Ama bunlar çoğu zaman bilinmesine, anlaşılmasına rağmen her nedense buzdağının görünen tarafı yla kalınmış; buz dağının ardı yeterince irdelenememiştir. Şiiriniz ( çocuk hakları, çocuk psikolojisi, çocuk - ebeveyn sorumluluğu, herşeyin başı olan eğitim gibi)sosyal bir yaraya parmak basıyor -bütün yönleriyle- Gündeme damgasını vuran toplumsal olaylarla ... İnsan her yerde ve koşulda insandır.. Çocuk doğuştan sabi yaşı devirinceye değin hep bakir duygu ve düşüncelerin örselenmemişliğiyle masumdur...İşte bu masumiyet döneminde istismarın en iğrenci türlü giysiler, türlü renkler ve söylemler biçeminde onların geleceklerini, hayallerini, umut ve beklentilerini dahası sevgilerini çalar, yok eder, kirletirler... Şiiriniz çok etkiledi beni değerşi şair. Duyarlı ve sorumlu kaleminize saygıyla...
Her işin başı elbet, özden gelen terbiye, Aileden gelir bu, aman aman ha sakın. Kin ve nefret doldurup, zulmetmeyin sabiye, Yoksa o nefretlerin, sizi vurması yakın.
Anlamıyla, şiir örgüsüyle hecenin gerektiği gibi yazıldığı dizeler. Güne de yakışmış zamana da... Tebrikler, saygılar. Şiirle.
Yüreğinize sağlık kanayan bir yaraya parmak bastınız içimizde hep acıdır çocuklarımız aldatılan kirletilen harcanan çocuklarımız geleceğimizin aydınlık yüzleri böyle kirletilmemeli......... Kutlarım güne düşen şiirinizi saygılarımla
öncelikle böylesine anlamlı, öğüt verici, uyarıcı ve baştan sona sevgi'ye çağrı niteliğindeki; çapraz kafiye (7+7 abab) ve modern şiir kurallarına bire bir uyumlu bu güzel şiirinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkür etmek istiyorum.
sabi; bildiğimiz gibi kelime anlamıyla bluğ çağına gelmemiş çocuk, yani taptaze fidan. rüzgar ne tarafa yönlendirirse o tadafa meyilli...“ yaş iken eğilecekler“, büyüyecekler, kök salacaklar ve bir servi gibi, başları hep yukarıda güneşe uzanacaklar. ya da içten içe çürüyüp koskoca bir ormana(vatana) zarar verip; kurumasına, telef olmasına sebep olacaklar. elbette ikinci şıkkı istememiz mümkün olamaz.
şiirinizin her bölümünde yapmış olduğunuz tespitler; gün görmüş, bu memleketin bekası için nice çilelere katlanmış, nice güçlüklere göğüs germiş ama yüreğinde insan sevgisini hiçbir zaman yitirmemiş, birlik ve beraberliği, hoşgörü ve sevgiyi ekol edinmiş bir olgunluk, bir çınar edası görüyorum.
yedi kıt‘alık bir şiirde, çocukları geleceğin emanetçileri olarak görüp toplum ve aile olarak onları nasıl yetiştirmemizin gerekliliğine ve aksi takdirde ne gibi sonuçlarla karşılaşılılacağına öylesine güzel parmak başmışsınız ki, sayfalar dolusu yazılsa bu kadar etkili olabilirdi.
kısacası; okuduğum şiirin hem konusu hem işlenişi bakımından büyük bir şiir mimarı ve gönül insanının kaleminden çıktığı aşikardır.
şiirinizin daha çok okura ulaşması için günde görme arzusu ile sizi tebrik ediyor, uzun ömürler diliyorum. sonsuz selam ve hürmetlerimle...