Çalış kazan dünyada, Cennetin nimetini, Yatarak mı kazandın, Dünyanın servetini?
Ahiret dünya misal, Tarlana ne ekersen, Hiç şüphen olmasın ki, Orada biçeceksin.
Allah hep ikaz eder, Kanma sakın nefsine, Ne malın, ne gücün var, Güvenme hiç kendine,
Bak gelenler gidiyor, İki kapılı bir han, Dalma sakın gaflete, Gel de uykudan uyan.
Durma çalış, hem dünya, Hem de ahret için. Her şeyi çift yaratmış, Bunu düşünmen için.
Peygamberim diyor ki, Dünyada yapmayanlar, ibadet-ü taati, Ahiret te görmezler, Onlar asla cenneti.
(LA ECRE LİMEN LA HASENETE LEHU)
Dünyada hayru hasenatı olmayanın, Ahrette ecru mensubatı olmaz.. (Dünyada iman ve ibadeti, ahlak ve adaleti olmayanın ahrette rahmetten hissesi olmaz.)
Her nimetin bir külfeti, her rahatın bir zahmeti vardır. Çalışmadan kazanmak, okumadan öğrenmek, vermeden almak mümkün değil. İdeallerine kavuşanlar, o yolda zaman, emek ve sermaye ortaya koyanlardır. Faturasına katlanılmadan elde edilmek istenenler ise ya çalıntı veya gasptan başka bir şey değildir. Tuz yemeğe lezzet kazandırdığı gibi, alın teri, göz nuruda servete değer ve meşruiyet kazandırır.
Zaten Alemlerin Rabbi Allah (cc) Kuranında “VE ENLEYSE LİL İNSANE İLLA MA SEA” diyerek insana çalışmasından başka bir şey yoktur; dünya ve ahreti kazanmanın meşru, makul ve makbul yolunu göstermektedir. Emeğinin karşılığına razı, başkasının emeğine saygılı olanlara ne mutlu.
Mum bulup yakanlara, Mum olup yananlara, Kalplerden kafalardan, Karanlığı kovanlara, N E M U T L U
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çalışan Kazanır. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çalışan Kazanır. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi de ahiret için çalışınız." buyuran bir peygamberin ümmetiyiz. Bütün mesele bu dengeyi kurabilmek. Ahireti kazanabilmek için dünya hayatı sorgulanacak. Dünya hayatını kazanırken ahireti unutmamak, her işimizde Hakk'ın rızasını gözetmek gerek. Mum bulup yakanlara, Mum olup yananlara, Kalplerden kafalardan, Karanlığı kovanlara, "Bir mum, bir başka mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez." buyuruyor Hz. Mevlana. Şekspir, "Olmak ya da olmamak. İşte bütün mesele burada." demiş. Şair ise "Bir mum olmak, işte bütün mesele burada." demek istiyor. Tebrik ediyorum. Saygılar.
Siyahla beyaz,
eğriyle doğru
çok ile az
hep bir arada.
zenginle fakir
cahille fikir
alimle cahil
ben sen o
hepimiz dahil
hep bir arada.
zıtlıklar dünyasında
soğukla sıcak
sıcakla kucak
anasız babasız yavrucak
dayan yüreğim dayan
yer yok kaçacak.
Ağlayıp güleceğiz
yaşayıp öleceğiz
hep bir arada.
Ne yaptıysak
onu götüreceğiz
ve hesap vereceğiz
hep bir arada.
13.12.09
Feyzi Kanra
Ana sayfadan izin çıkmayınca
ne hikmetse buraya düştü şiir.
Şiirin de çok güzeldi,
affına sığındık şair.
Kutlarım.