Peygamber numunedir, Her şeyiyle aleme. Takip edersen onu, Düşmezsin hiç eleme.
İman, ibadet, ahlak, İnsana vazifedir. Hayvanatta neden yok, Allahtan hediyedir.
Habibullah diyor ki, Taç diye başına tak, Hak benimle gönderdi, Beşere güzel ahlak.
’İNNEMA BUISTÜ Lİ ÜTEMMiME MEKARİMEL AHLÂK’ (Ben insanlığa güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.)
İnsana güzel ahlaktan daha çok yakışacak ve insanlar arsında sevgi ve kardeşliğin gelişmesini sağlayacak başka bir şey yoktur.
Güzel ahlakın asgari, kimseye zararı dokunmamak, Azamisi ise, kendisine zarar verene, kötülük yapana bile, iyilik yaparak onu yaptığı kötülükten pişman ederek vaz geçirme yolunu seçmektir.
İyiliğe iyilik her kişinin, Kötülüğe iyilik ER kişinin karıdır. Denilmiş.
Kötülüğe kötülük ile mukabele, kötülük yapan kişiye bir daha, daha büyük bir kötülük yapma hakkı vermekten ve kötülüğü kan davasına dönüştürmekten başka bir şey değildir.
Af etmek ise büyüklük belirtisi, insan sevgisi ve hatalı kimseye pişmanlık fırsatı tanıyarak hatasını düzeltme yolunu göstermenin en güzel yolu olsa gerek.
Güzel ahlak aydınlık ve aydınlatmak için, mum olup varlığın fark edilmesi yolunda eriyip yok olmayı göze almanın adıdır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Güzel Ahlak. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Güzel Ahlak. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah aşkı ile yüklü yüreğiniz mubarek olsun arkadaşım. kaleminiz daim olsun ki bizde sizin güzel anlamlı şiirlerinizi okuyabilelim. Allah a..emanet olun.SEVGİYLE KALIN...
Okunması gereken şiir ve yazılar rağbet görmüyor nedense. Bunları hatırlamak insanların işine gelmiyor mu ne? Ölçülü yaşamak, ölüm, hesap vermek falan...
Rabbim hepimize Onun ahlakı ile ahlaklanmayı nasip etsin..Şefatlerine nail eylesin.Kalemiizden de razı olsun Rabbim..Sabaha güzel dualarla uyandırdınız bizi..Tebrikler..Slm ve dua ile..ESRA
kaleminiz daim olsun ki bizde sizin güzel anlamlı şiirlerinizi okuyabilelim.
Allah a..emanet olun.SEVGİYLE KALIN...