Komşudur, komşusunun, Her derdine koşacak. Komşuyu incitenler, Cehennemde yanacak.
Önce iman sonra din. Sonra komşuluk gelir. Komşuya iyilikle, Cennetlere girilir.
Çok mühim komşu hakkı, Odur İslam ahlakı. Mü-minim diyorsan sen, Komşuna et ihsanı.
VE EHSİN İLA CARİKE LEKE TEKUN MÜ-MİNEN.(had.şer.) (Komşuna ihsanda bulun ki Mü-min olasın.)
Cebrail bana komşu hakkının öneminden okadar çok bahsetti ki Allah’ın komşuyu komşuya varis kılacağını zan ettim.( Had.Şerif meali)
Maalesef içinde yaşadığımız zaman ve şehir hayatı akrabalık ve komşuluk ilişkilerini öyle erozyona uğrattı ve öyle sıfırladı ki bırakın kapı komşunuzu düşünüp onunla gönül bağı kurmayı, evinizde aynı divanda oturup TV’ye odaklanmış eşiniz veya çocuğunuz ile farklı dünyalarda yaşıyorsunuz. Teknoloji dünya rahatı adına çok şey sunmakla beraber insanlık adına bir şey bırakmadı desek mübalağa etmiş olmayız sanıyorum.
Bütün bu olumsuzluklara rağmen azim ve umutla kaybettiklerimizi kazanma adına gönül birliğine ne dersiniz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Komşuluk. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Komşuluk. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.