(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
*** KURBAN BAYRAMI *** şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
*** KURBAN BAYRAMI *** şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ama koçlar... Arzu ederlermiş kesilmeyi Keşke beni kesseler diye Başlarını uzatıp... Allah’ın emrine uyarlarmış
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim GÜZEL DIZELERDI KUTLARIM...EFENDIM...YÜREGINE SAGLIK....SAYGILAR...SLM;LAR...
Güzel olan, huzur veren o kurbanlık etin asıl muhtaç olanların evine girmesi. Ki günlerce et yiyemeyenler var. Lakin, kurban eti yenir diye (adak kesen yemezmiş) artık kesilen kurbanlar fakir fukaraya da dağıtılmıyor, buzdolaplara (etin en güzel tarafından) istifleniyor... et ihtiyacı niyetine... İşte en çok da bu üzüyor insanı...
sevgili saadet ün, hayvan sevgisi yüreğim var ama bu demek değildir ki kurban kesmiyoruz,,her sene mutlaka keserim kurbanı ve 14-15 eve dağıtırım..ihtiyaç olan gerçekten çok insan var..aslında bu sene parasını afrika için göndermeyi çok niyet ettim ama kısmet olmadı..çünkü onların daha çok ihtiyaçları var.. evet, ilahi emir ve bu emri seve seve uyguluyoruz çünkü ALLAH ne derse odur.. adakda yenmez ama kurbanda da üçde biri ev halkına düşüyormuş..gelen misafirler yesin diye..
ama bogazları yatırılıp kesilirken gerçekten çok üzülüyorum..sonuçda ölüm bütün canlılar için üzüntü duyuluyor..
yorum için teşekkürler.. geçmiş bayramınız kutlu olsun..
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim...Sevgili Elif geç kalmışım şiire....yüreklerimiz buruk hele ki o acı dolu görüntüleri izledikçe daha da burkuluyor,acıyor içimiz...güzel dizelerine,yüreğine tebrikleri ve sevgilerimle..
burukda olsak yüreklerimiz ALLAH emrettiği için kesmek zorundayız.. yüce yaradan ne derse odur çünkü.. selamlar sevgili mısradan.. bayramın kutlu olsun..
Ne yazık ki, koçlar boyunlarını uzatırken bıçakların altına, bazı kendini bilmez, insanlıktan çıkmış kasaplar da kaçan hayvanların önce ayaklarından kesip tam bir katliam yapabiliyorlar sevgili şairim.
Ben her kurban bayramında o insnalıktan çıkmışları izlerken ne içim alıyır ne yüreğim kaldırıyor o manzaraları.
Kurban bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum. Sevgiler yüreğinize
Her ibadeti layıkı ile yapmayı nasip etsin Allah. Elbet arada bir iki cahilce davranış gösterenler oluyor kurban kesimlerinde. Ancak medya kasıtlı olarak bu kötü örneği,bir tane de olsa yakalayıp,devamlı veriyor. İnsan kusurlarını dinden görmemek lazım, kusuru olan zaten günah olarak karşılığını alır, hayvanlarında kul hakkı gibi hakkı var. Onlarda sorulacak, yorum yazanlar bunları düşünüp yazmalı. Hayırlı bayramlar,selamlarla..
Ben şiirinizin 2 nci dizesinde yazdığınız katliamları kastetmedim.Şiire yapılan yorumlarda bazı haddi aşan yorumlar için dedim.Yoksa sizin tespitinize katılmamak mümkün değil.Sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş.Bu vesileyle saygı ve sevgilerimin kabulunu dilerim.
hayvanlara eziyet bir kaç tane ile kalsa bişey değil ama sayısızca kamera arkasında bilinçsiz kurban kesenler vardır, duyuyoruz bunları..diri diri yakılan tavuklar bir kaç tanemiydi yani bir kaç yerde mi yakıldı.. türkiye'nin birçok yerlerinde göz göre göre kanatlarından tutulup ateşe atıldılar..ben dayanamıyorum hayvanlara yapılan her türlü eziyetlere..ama ALLAH günah yazıyor yazmalı elbet.. katliam derken gerçekten katliam mı yaşanıyor dedik sanki sevgili ayışığı5..keşke bütün gerçek katliamlar ALLAH' ın emri olsaydı en başta ben gaddarlık yapardım..hiç kimsenin gözünün yaşına bakmazdım..ben ne yapıp yapıp kurbanımı mutlaka keserim.dini inançtır ve yapılması gerek..bu durumlar da eğitimle alakalı değildir.. 15 asırdır insanlık hala öğrenemedi de bir kaç yıl eğitim mi öğretecek bu vecibeleri.. saygılarımla.. sevgili majegitim yorumunuz için çok saolun.. sevgiler..
Öncelikle çok güzel bir şiire çok güzel ve çok doğru yorumunuzdan ötürü sizi tebrik ediyorum.İnanç olsun veya olmasın,hangi dine mensup olunursa olunsun ve hatta ateist bile olunsa inançlara saygı duymak gerekir.Dini akıdeler çok farklı ve de hassas konulardır.İslamın gereği olarak yapılan bazı şeylere gelenek veya katliam benzeri yakıştırmalar yaparsak bu olmaz.Niyetler çok önemlidir.Yerine getirilen vecibelerde aksaklıklar olabilmesi doğaldır.Bu durum eğitimle de ilgili olan bir durumdur.Dini vecibelerini yerine getirebilene ne mutlu.Allah ibadetlerini kabul ve makbul eylesin.Yaratanın emri gereği yapılanlara katliam demek ne kadar doğrudur.Neyse...Hassas konu.Size tekrardan tebriklerimi sunuyorum.Saygılarımla.
Hiçbir canlı katledilmek istemez..bunu tevatürlere bağlayıp vicdanımızı rahatlatmaktan öte,bir cana kıymamayı öğrenmeliyiz.onca insan açken,çocuklar yiyecek bulamazken etleri dolaplara gömenlerin sığınacağı hiçbir mazereti olmamalı..Yitirdiğimiz yardımseverliklere dönmeli,afrikada bir deri bir kemik dolaşanlara yardım eli uzatmalı.yurdumuzda çöpten beslenenleri,sokakta yaşayanları görmeyizde allahın emri deyip yüce yaradana bile saygısızlık ederek katliam yapıyoruz.Yüce Yaradan buyurur ki;Biz alemleri Muhammed'in Nur'undan yarattık..bunun en kutsalıda insandır..O zaman önce insanları doyurmalıyız eğer bunu yapmazsakdolaba tıkıştırılan etler anlamını yitiriyor..
sevgili bedewi çok güzel konuya değindiniz..ben çok arzu ettim bu bayram kurbanımızın afrika'da kesilmesini ama kısmet olmadı, inşallah seneye diyorum..onları hatırlamıyormuyuz sanıyorsunuz bazen bir öğün yemek saati geçip acıktığımızda hemen ALLAH afrikadaki açlara yardım etsin diyoruz..kullarında hep vermesi ile doyamazlarki ALLAH vermeli en başta kısmetlerini..sonra kullar ellerinden gelen yardımı esirgememeli.. duyarlı yorumunuz için teşekkür ederim.. selamlar..
Bizlere bayram Koçlara katliam Onlar kesilirken Neden seviniriz bilmem
Buruktur gönlüm Kanlar görünce ürperir içim Biraz hüzünlü yüzüm Bu kanlı bayram için
Ama koçlar... Arzu ederlermiş kesilmeyi Keşke beni kesseler diye Başlarını uzatıp... Allah’ın emrine uyarlarmış
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim
Şaire; adı Kurban da olsa önce bir farizanın ifasından ziyade bir insanda vicdanı sızlamayı görmeye temayül gösteriyor.. Ki bu; bir küçük çocuğun "baba koçumu kesme!" yalvarışıyla müsemma.. Ama, Rabbe verilen sözün sadakatına ayrılan bıçak payının koçlara tahsisinde kulların bir hükmü yok ki.. Bu bir ilahi tecelli.. Böyle oluşu da Kurban'ı güzelleştiriyor.. Yine de önce itiraz, sonra da boyun büküş gösteren şaireye selam ve dualar olsun..
teşekkür ederim sevgili şairim güzel yorumunuz için..ama işte ALLAH emrettiği için dediğiniz gibi güzelleştiriyor...ALLAH ne derse odur.. selamlar, bayramınız kutlu olsun..
Bizlere bayram Koçlara katliam Onlar kesilirken Neden seviniriz bilmem
Buruktur gönlüm Kanlar görünce ürperir içim Biraz hüzünlü yüzüm Bu kanlı bayram için
Ama koçlar... Arzu ederlermiş kesilmeyi Keşke beni kesseler diye Başlarını uzatıp... Allah’ın emrine uyarlarmış
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim
TÜM İSLAM ALEMİNİN VE TÜRKİYE’NİN KURBAN BAYRAMI MÜBAREK OLSUN
HAKLISIN USULUYLA KESİLDİMİ ALLAHIN İZNİYLE İYİ OLUR BİZLER YALNİŞ HAREKETLER YAPNLAR VAR ALLAHIN BİZE VERMİŞ OLDUĞU NIMETİR KURBAN ALLAHIN EMRİDİR YERİNE GETİRİYORUZ ALLAH KABUL ETSİN AMIN ELİNE GÖNLÜNE SAĞLIK ŞİDET İYİ DEYİL SİZİ KUTLARIM YERLI YERİNDE OLMASI ÇOK GÜZEL İYİ BAYRAMLAR
Şiirinizi ilgiyle okudum dost.Tebrik ederim.Evet haklısınız; böyle manzaralara yürek dayanmaz ama emir ilahi olunca akan sular durur.Bu vesile ile Kurban Bayramınız kutlu olsun.Selamlar,saygılar...
sizin de bayramınız kutlu olsun lakin kurban kesmeninde dinen bir ilmi vardır izlediğimiz kadarıyla ülkemizde hala kurban nasıl kesilir maalesef bilmiyoruz dün akşam haberlerinde resmen katliam ve hunharca işkencelere maruz kalan kurbanlıkları izledim yüreğim yandı canlı canlı arka bacakları diz ekleminden kesilen o güzelim hayvanın (ki hayvan demeye inanın içim elvermiyor)hiç mi canı yanmadı yada ayağından canlı canlı aslıan o can hiçmi değer taşımıyor ya sokaklara ne demeli yasağa rağmen her yeri mezbahaya çevirenlere ne demeli sorarım onlara din böyle mi emrediyor ve ben bu tür davranışları şiddetle kınıyorum kurbanı dini kurallara göre kesip inancı gereği dağıtanlara elbette hiç sözüm yok allah onlardan razı olsun ama gerçekten o güzelim yaradılanlara acımasızca davranıp işkence edenlere birileri dur demeli bu anlamlı şiir için sizi kutlarım selam ve saygımla.
sözünü ettiğiniz o bacakları canlı canlı kesilen o güzelim hayvana zaten ağladım..ben hiç kabul edemiyorum böylesi canlılara yapılan vahşetliklere,dayanamıyorum birde aklıma tavukları canlı canlı yakmaları gemez mi çıldırıyorum.. ama bu dünyada hayvanlara yaptıkları yarın ahirette onlara cehennem ateşi olacaktır ve olsun istiyorum..hemde bir an önce hiç acımıyorum ALLAH onları affetmesin..bugün onlar için kaç kez bu bedduayı ettim bu ilk değil..
sevgili ümit esk güzel yüreğinize saglık bu duyarlı yorum için.. güzel günler geçirmeniz dileklerimle bayramınız kutlu olsun..
Kurban kesiyoruz diye kimse sevinmez seninde dediğin gibi bu dini bir vecibe Allah emri varlıklı insanlara Allah tarafından yapması icap edilmiş ibadet şeklidir.Tabiki kesme mecburiyetide insanların kendi anlayışı içersindedir. Yaradan emrine uymaksa boyun borcudur.Zira kurbanın her kılına bir sevap yazar Allahü Teala şiiriniz güzeldi kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
kutlarım iyi bayramlar... YASEMİN ÇİÇEKLERİ BIRAKTIM GÜZEL DİZELERİNİZİN ARASINA EN CİCİSİNDEN AK DUVAKLI UMUTLAR, GERÇEK SEVDALAR GİBİ BEBEK GÜLÜŞLERİMİDE KATTIM. MİSLER GİBİ KOKSUNLAR YASEMİNLER, BENDEN SONRA SAYFANA UĞRAYANLAR ANLASINLAR Kİ BİR GARİP SEVDA MİLİTANI YASEMİN GEÇMİŞ BURADAN, BİR DAHAKİ GELİŞİME KADAR İYİ BAK EMİ ONLARA ÇOK ÇABUK SOLARLAR,SOLDURMA.........
inanç gereği yapılan bu kesim biçim işleri benim de çok canımı sıkıyor canım... aslına bakarsan hiç onaylamıyorum ama inanç gereği...... iyi bayramlar...sevgiyle...
hayırlı bayramlar... keşke koş yerinde biz olsak... ne büyük bir lütuf vermiş Allah onlara... yaradanımıza şükür etmemnin en güzel tarafı bu kurban değilmi... bizleri,öteki alemde kurtaracak olan vasıtalarımız onlar...
Ama koçlar... Arzu ederlermiş kesilmeyi Keşke beni kesseler diye Başlarını uzatıp... Allah’ın emrine uyarlarmış
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim
HARİKA DİZELERDİ YİNE.KALEMİNİ YÜREKTEN KUTLARIM.KALEMİN VE DUYGULARIN DAİM OLSUN. DEĞERLİ DOSTUM; KURBAN BAYRAMINI KUTLARIM.SAĞLIKLI VE MUTLU GÜNLER GEÇİRMEN DİLEKLERİMLE...SEVGİ,SAYGI VE SELAMLARIMLA...RUMUZ4300
Yapmayın Allah aşkına.GELENEK olduğu düşüncenize katılmak mümkün değil.kurban edilse de koçlar yine de islam aleminde kutsaldır dini bayramlar.Ramazan bayramında şeker ikram edilmesi ve hatta şeker bayramı şekline dönüştürülmesi amaç dışıysa Kurban bayramının gerektirdiğini uygulamak da gelenek değildir diye düşünüyorum.Saygılarımla.
evet, zaten inanışdan dolayı ses çıkarmıyoruz, yoksa ben bir hayvansever olarak karşı çıkardım kesin ama ALLAH kesin diyorsa kesilecektir... bayramınız kutlu olsun...
Kurban Bayramı... Sadece yaratanın emri için kesilmeyi bekleyen koçlar.O'na itaat için,onun rızası için yapılan maddi bir ibadet...Günümüzde yalnızca kurbandan kurbana et yiyebilenlerin varlığı düşünülerek yapılan bir ibadet.Hak için kurban,küp için kavurma olmadığında anlam kazanan bir ibadet.Kurban edlmeme mi.kurban olmamı.Hani deriz ya bazen.Kurbanın olayım gibi.O kurban bayramı ki sadece koçların kesildiği et bayramı değil de ; bayramın bayram kavramında olmasında esas mana.İnsanların yakınlaşmasını,görüşmesini sağlayan gibi.Bir el sıkabilmek için sadece bayramın gelmesini beklemek gibi.Hani küsler barışırlarmış ya.Sanki başka zaman uzatılsa el geri çevrilecek miş gibi...Paylaşımların daha da yoğunlaştığı bayramlar.Sadece bayrama has güzel giysilerin olmadığı, sanki sadece bayramlarda şık görülme başka zamanda rüküşün de rüküşü.Bayramların tatil olma anlayışından öte bir anlamının olduğunun bilinmesi...Vuslatlar...Katıksız sevgiler...İçten bir kucaklaşma...Birinin mutluluğunun bir başkasının felaketine neden olmayacak davranışlar.Yaşamın tüm günleri maalesef olmasa da bayram havasında,hiç değilse sayılı günlerde bayram bayram gibi yaşansa.İnsana Kurban bayramı ile ilgili olarak şiirle verdiğiniz mesaj çok manidar ve düşündürücü.Olayın dini boyutundan tutun da insani,beşeri ve sosyal yönden de düşündüren güzel bir şiir olmuş.Şahsınızda islam aleminin bayramın kutluyor,acıların dinmesine ve hayırlara vesile olması dileklerimle en kalbi saygılarımı sunuyorum.Yüreğinize,yazan ellerinize sağlık. Nice bayramlara.Sevdiklerinizle birlikte.
Sizin güzel şiirlerinize yorum yazmamak olamıyor ki.Çok güzel bir şiire nacizane yorumumu pembeleştirmişsiniz yine.Yorumum pembeleşmiş ben kızardım.Hassasiyetinize çok tşkkr ederim.Herşey gönlünüzce olsun.Sağlıcakla kalın.Selam, saygı ve sevgilerimle.
şuna canı gönülden inanın..kurban edilen hiç bir canlı acı hissetmez.. bakmayın kesilirken debelendiklerine.. onlar da asla acı namına hiç bir his vukuu bulmuyor.. diğer taraftan dediğiniz gibi seçilmek için yarış yapıyorlar ..Allah ın takdiri ve emrini yerine getirmekle öyle büyük bir kardeşlik hasıl oluyor ki.. kim toplayabilir bunca insanı bir organizasyonla.. kim pekiştirebilir kardeşliği bayram olmasa... sadece millet olarak biraz duygusal baktığımızdan biraz üzülüyoruz.. duygunuzu harika resmetmişsiniz.. ama asla üzülmeyin.. güzel şiiri ve şairi tebrik ediyorum.. sağlıcakla kalınız.. Hayırlı bayramlar...saygılarımla...
Ama koçlar... Arzu ederlermiş kesilmeyi Keşke beni kesseler diye Başlarını uzatıp... Allah’ın emrine uyarlarmış
Bu yüzden gülümseyerek Ferahlıyor biraz içim Kurban bayramında Buruktur yine de yüreğim
benimde öyle nedense Kurban bayramlarinda. yüregim hep bir buruk gibi. nede güzel bir resim siir zaten cok cok güzel. yüregine saglik hayirli huzurlu bayram gecirmeni diliyorum gurbetcim. sevgilerimle
tüm islam aleminin mübarek kurban bayramı kutlu olsun daha nicesine ermek dileğiyle hep beraber.. güzel kardeşim emeğine sağlık kalemine sağlık sevgiyle kal hayırlı bayramlar...
BENİM KZLARIMDA HİÇ DAYANAMIYORLAR HEM DE KOÇLARI HİÇ GÖRMEDİKLERİ HALDE. GÜZEL DİZELERİNİ Zİ VE BAYRAMINIZI KUTLUYORUM. GURBETÇİDEN GURBETÇİLERE SELAM VE SEVGİLER
unutman bu benden sana bayram hediyesi olsun insallah
Kurban Bayrami
Bugün Kurban Bayrami Kuran okunur Aksamlari Öpülür büyüklerin Elleri Unutdurur Dert ve Kavgalari Baristirir Küs Kalanlari Bugün Kurban Bayrami
Kurban Namazina Gidilir Kurban Kurban gibi Kesilir Kesmeden önce Euzü Besmele Cekilir Kendinden Önce Komsuna Verilir Garip,Yetim kim varsa hepsine Yedirir sonrda Allaha hamd ile Sükür edilir
Hz.Ibrahim adak adamis Hz.Ismaili Allah Bir Kurban ile göndermis Cebraili Allah Allah diye getirmisler Tekbiri Allah kabul etmis dua eden Dilleri Allah diyerek kesmis Kurnabani Elleri
Bayram,Bayram gibi Kutlanir Düsmaninda olsa Selami Alinir Allah icin Barisilir Kalblerde Allah sevgisi Ekilir Buda Allahin bir Farzidir Hersey Allahdan Sevilir Allah bizi bizden daha iyi Bilir
Peygamberimizi örnek Alalim Allah icin Kurban Bakalim Kalblerde yanmayan sevgiyi Yakalim Herkese nese ve sevgiyle Bakalim Gönüllere Allah askini Asiyalim
aksam yayinlacam insallah ama ilk okuyan sen olursun insallah Zül-Karneyn Osmanli
çoook teşekkür ederim sevgili zül-karneyn şiirinizi asmadan önce bana bayram hediyesi ettiğiniz için.. çok sevindim..ALLAH sizden bin kere razı olsun..son nefesinize kadar iman ateşinizi söndürmesin..
şiiriniz harikaydı..dolu dolu, iman yüklü... hayırlara vesile olur inşallah..
bir kez daha bayramınızı kutluyorum..herşey gönlünüzce olsun ama hayırlısı ile..
cok güzel ve anlamli bir gercek calisma olmus tebrikler dilerim sena cok sevindim böyle bir eser yaptigin icin allah senden razi olsun insallah,bayramini kutlar Allahdan sana hayirli seneler dilerim ,saglicakla kal ve hep hak yolundan yürü Zül-Karneyn Osmanli
Hak yolunda yürümeye canı yürekten aminn...diyorum.. ALLAH bizi dinden imandan ayırmasın ve şeytan şerrine uğratmasın.. sevgili zül-karneyn mübarek kurban bayramınız kutlu olsun...