Kırk yıldır kölen olup bekledim yâr kapını, Dil döküp yalvarsam da anılmıyor adımız. Fersah fersah yükselttim sinemdeki yapını, Gelip çıksaydın eğer şâd olurdu yâdımız.
Yusufun yüreğini bezirgânlara sattın, Zümrüd-ü anka ile kaf dağına mı attın. Gülistânda bülbülü mübâdeleye kattın, Hasıl olurdu belki güldeki muradımız.
Ruhun haberi olsa berzâhtan hiç inmezdi, Vuslâtın olmasaydı bu acılar dinmezdi. Rüzgârda savrulup da boşuna tükenmezdi, Yâr yoluna harcanan ömürde irâdımız.
Hayâlinle hem-hâlim geçmez başka ânımız, Çeşm-i siyeh-kârına meftûn olan canımız. Zaman mevhûmu yoktur hep taze inancımız, Sâkıt olmaz inan ki yâre itimadımız.
Ağyâra bel bağlayıp yaslanmayan bu gönül, Nefs-i emmâreden mi uslanmayan bu gönül. Yıllara meydan okur paslanmayan bu gönül, Sevdâdan başkasına olmadı inâdımız.
Şem’ine mihmân olup ateşine kananı, Arasan bulamazsın benim gibi yananı. Geçti artık istemem ne canı ne canânı, İki damla gözyaşı kalmakta mirâsımız.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MÜBÂDELE-İ BÜLBÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MÜBÂDELE-İ BÜLBÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgiliye ulaşılabilseydi aşk olmazdı. Ulaşılamayan sevgili bu güzel beyitleri yazdırıyor. öyle güzel dökülmüş ki duygularınız, sitemleriniz kutluyorum ve yüreğin hiç susmasın diyorum. esen kal sağlıcakla kal.
Kırk yıldır kölen olup bekledim yâr kapını, Dil döküp yalvarsam da anılmıyor adımız. Fersah fersah yükselttim sinemdeki yapını, Gelip çıksaydın eğer şâd olurdu yâdımız.
Yusufun yüreğini bezirgânlara sattın, Zümrüd-ü anka ile kaf dağına mı attın. Gülistânda bülbülü mübâdeleye kattın, Hasıl olurdu belki güldeki muradımız.
ÇOK GÜZELDİ OKURKEN HAZ ALARAK OKUDUM YÜREĞİNE SAĞLIK