(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜRK'LÜĞÜME YAZIK OLSUN-2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜRK'LÜĞÜME YAZIK OLSUN-2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Madrid’ de bir Necla hanım, Unutuldu adın sanın, Geçmez oldu bir gün konun, Türk’lüğüme yazık olsun.
Belgrat’ta Galip BALKAR, Ne zaman kabrinden kalkar, Od düştüğü yeri yakar, Türk’lüğüme yazık olsun.
Kaç zaman geçti aradan, Seçilmedi ak karadan Bir barış çıktı aradan, Türk’lüğüme yazık olsun.
Kan ile barış mı olur, Hainlikte yarış molur, Eğri-büğrü duruş molur, Türk’lüğüme yazık olsun.
Oğuzsoylum;bir gün doğar, Aydınlık zulmeti boğar, Benim soyum Türk’se eğer, Türk’lüğüme yazık olsun.
16.10.2009 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Güzel yürekli yiğit kardeşim.... Boşunamıdır yoksa bunca gayretimiz. Bunu düşünmek bile itemiyorum. Düşündikçe belleğim alt - üst oluyor, " Böyle olmaz, olamaz Türk insanı, bin yıllık tarihininin ayaklar altına alınmasına izin veremez... vermez " diye çığlık atasım geliyor. Toplumsal ve milli şuura hitabeden şiirlere yazdığım uzunca yorumlarımı da okumuş olmanızı umarım. Uyanmaları, büyük tehlikenin herkezi ezip geçmeden uyanmalarını haykırıyoruz. İnanılmaz bir aymazlık ve uyuşukluk içinde sinip kalmış bu tolum.
Bütün çalışmalarınız olaganüstü güzellikte uyarıcı, cesaretlendirici, bilinç aşılayıcı. Hani nerede karşılığı bu fedekar çalışmaların? Yine üzelerek tekrar edeceğim ; " Yoksa gerçekten boşunamıdır çabalarımız... gayretlerimiz. Ya geçmişte hayatlarımızı ortaya koyarak toplumumuzun, mutlululuğu, esenliği, TÜRK olmanın onuru için yaptıklarımız.... boşunamıdır yoksa değerli Kardeşim?..."
Gönülden, içtenlikle kutluyorum sizi, selam ve sevgilerimle. Kemal Polat
Kan ile barış mı olur, Hainlikte yarış molur, Eğri-büğrü duruş molur, Türk’lüğüme yazık olsun BU HARİKA ŞİİR DE KAN İLE HAİN İLE BARIŞ YAPANALARA KAPAK OLSUN ŞAİR DOST .YÜREĞİNİZ KALEMİNİZ KURŞUN OLSUN ONLARA.
Amerika’yı şemsiye olarak kullananlar, Amerika’nın sunduğu teknik ve stratejik sıralamaları uygulayanlar, bu ülkeyi nasıl bir batağın içine sürüklediğinin farkındadırlar. Sınıf kültürünün baskın çıktığı bir düzenin içerisinde, halk son yüzyılın en berbat günlerini yaşıyor. Şiddet ve korku dolu günlerden geçiyoruz, bilinçli ve organize şekilde halklar arası düşmanlık ve linç ortamı yaratılıyor.
Kötülük güçlülerin ağzında değişik biçimlere büründü. Şeytan dallanıp budaklandı
DÜNYANIN EN BÜYÜK GÜCÜ HALKTIR.
Yurttaş dediğimizin nitelikleri (bir amacı, bir kavramı) olmalı, özgürlüğe ulaşma isteğiyle coşmalı, hakkını gerektiği yerde savunarak, yurttaş olduğunu, vatanını koruyarak vurgulamalı. Hepimiz bu ülkenin yurttaşlarıyız, küçük insan, büyük insan olamaz. Hepimiz halkız ve aynı haklara sahibiz. Çünkü bizler bu vatan için, din-dil-ırk gözetmeksizin, gözünü kırpmadan ölenlerdeniz. Görme ve görülme yolları dışında, bir kuşaktan ötekine asla değişmeyeceğiz.
Bu konuda herkes üstüne düşen görevi yapmalı, bulunduğu yerde özgürlüğün ve kardeşliğin mücadelesini vermeli. Yıllardır sahte dincilerin yaptıkları katliamlara rağmen, onca baskıya, onca sömürüye( iç ve dış etkenler) rağmen, bu ülkenin halkı kardeşliğini hiç bozmadı. Bin yıllık tarihini, amelesiyle, işçisiyle, çiftçisiyle, öğretmeniyle, mühendisiyle hep korudu, bu günlere kadar sürükleyip getirdi.
Şu anda ülkemizde yaşanan bu cehennem sahnesini tasvir etmek mümkün değil. İnsanlar tezgâhlarla, dümenlerle yaka paça toplanıyor, içeriye tıkılıyor, ama yargılama nedense uzadıkça uzuyor. Hukuk adaletten çok karar mekanizmasıdır. Toplum, kimler suçlu kimler suçsuz diye merakla beklerken, yargılama ne hızlandırılıyor ne de karar veriliyor. Bunun yanında medya gücünü kullananlar bir sürü yalan dolanla, insanların beynini oyalıyor ve kurcalıyor. Birinci perde, ikinci perde, üçüncü perde diyerek, olayları bir tiyatro sahnesine çevirenler, hakim medya vasıtasıyla halkı oyalamayı başarıyor.
Bir zamanlar üniversiteyi bitiren kendisini kurtulmuş olarak ilan ediyordu. Şimdi, yalnızca kendi yarınlarını garantiye alan patronların ve taşeronların kazandığı zamanlardayız. Ülke halkı Diyarbakır’dan tutun da, İstanbul’la kadar, işsizliği ve beraberinde gelen yoksulluğu en yoğun ve en acı biçimde yaşıyor. Açık saray havasıyla, bu ülkede localarda oturan ağalar beyler, şeyhler, (ağır adamlar) halkı Türkiye tarihinde görülmemiş bir kısırlaşmanın içine doğru sürüklüyor. İnsanlar bu önderler tarafından hadım ediliyor, bütün güzellikleri ellerinden alınıyor. Tezgâhlarla, dümenlerle insanların kişiliğine saldırılıyor, toplum seyirci kalıyor, toplum suspus olmuş.
Bu toplumu, başrolünü şeytanların oynadığı bir savaşın içine doğru sürüklemeye, insanları bilgisiz ve yoksul bırakmaya, aşağılamaya hiç kimsenin hakkı yoktur.
üstad mangal yürekli şahin uçuşlu yiğit kalem sen Türküğünde uatnıyorsan eğer beynini satanlar hangi yüzle bu topraklarda hala dolaşıyorlar sorgulamak lazım dağ yürekli gardaşım sayfana saygı ,selam ve yürekten kopan şükranlarımı bıraktım kabul et lütfen
harikulade... elleriniz dert görmesin.. ey koca OZAN... senin Türk' lüğünün yanında biz ancak müsvette olabiriz..tebrik, takdir ve saygılarımla... sağlıcakla kalınız........
Unutuldu adın sanın,
Geçmez oldu bir gün konun,
Türk’lüğüme yazık olsun.
Belgrat’ta Galip BALKAR,
Ne zaman kabrinden kalkar,
Od düştüğü yeri yakar,
Türk’lüğüme yazık olsun.
Kaç zaman geçti aradan,
Seçilmedi ak karadan
Bir barış çıktı aradan,
Türk’lüğüme yazık olsun.
Kan ile barış mı olur,
Hainlikte yarış molur,
Eğri-büğrü duruş molur,
Türk’lüğüme yazık olsun.
Oğuzsoylum;bir gün doğar,
Aydınlık zulmeti boğar,
Benim soyum Türk’se eğer,
Türk’lüğüme yazık olsun.
16.10.2009
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Güzel yürekli yiğit kardeşim.... Boşunamıdır yoksa bunca gayretimiz. Bunu düşünmek bile itemiyorum.
Düşündikçe belleğim alt - üst oluyor, " Böyle olmaz, olamaz Türk insanı, bin yıllık tarihininin ayaklar altına
alınmasına izin veremez... vermez " diye çığlık atasım geliyor. Toplumsal ve milli şuura hitabeden şiirlere
yazdığım uzunca yorumlarımı da okumuş olmanızı umarım. Uyanmaları, büyük tehlikenin herkezi ezip geçmeden uyanmalarını haykırıyoruz. İnanılmaz bir aymazlık ve uyuşukluk içinde sinip kalmış bu tolum.
Bütün çalışmalarınız olaganüstü güzellikte uyarıcı, cesaretlendirici, bilinç aşılayıcı.
Hani nerede karşılığı bu fedekar çalışmaların? Yine üzelerek tekrar edeceğim ; " Yoksa gerçekten boşunamıdır çabalarımız... gayretlerimiz. Ya geçmişte hayatlarımızı ortaya koyarak toplumumuzun, mutlululuğu, esenliği, TÜRK olmanın onuru için yaptıklarımız.... boşunamıdır yoksa değerli Kardeşim?..."
Gönülden, içtenlikle kutluyorum sizi, selam ve sevgilerimle. Kemal Polat