Seve seve vatanına verirken koç yiğitler canı Tarihi gerçeği yazıyor toprağıma düşen her şehidimin kanı Geceyi fark eden bayrak bakışlı anası silerken gözyaşını Dimdik yürüyüşü gizliyordu, babasının Azrail’le tartışmasını!
Tetikte dur milletimin ayakta uyuyan vekilleri Uyan artık uyan bu uzun gafletten Ateşkesin yansıması vekil masana atılan federasyon planları Tarihi mi gömdünüz, mavi gözlerde ağlıyor 10 kasımlar!
Ay yıldız sana hayran düşürse de cemalini bayrağına Neredesin Atam neredesin uyan Dağ başı nöbet tutsa da er Mehmedim Danıştay saldırı sancısında demokrasim!
Menşei ummanlar ötesi olsa da Laiklik zırhını delmeye çalışır hilafet solukları Adım adım yaklaşan siyah çizmeli İMF nin yağlı urganı Büktükçe büker ekonomik bağımsızlığın boğazını!
Halkçılık ilke hakkımdır deyip Susturulurken çiftçimin sesi, hak sesi Kuva-yı milliye sinesinde Siyaset diline düşüyor köylümün rüyaları Diplomalı işsizlerin yol umudu Ayaklarına nasır saçına kır düşürürken Emekli çilesi bitecek diyenler Gençlik bedeline üç kuruşu biçtiler!
Ümmetçilik yolunda yürüyor Gece gözlü Lozan düşmanları Milletimin içini bulandırmadan çekil git Kararmış bakışlarını aydınlatma vatan toprağımdan Kuşku yaratan korkak hain sin inine Bize bizi öğretme aç çağları açıp kapatan tarihimizi Çekil git milletimin kanındaki Türklük kükremeden!
Bugün cumhuriyetimin doğum günü Unutulmuşluğun utancı kalsın Güncelleşmeyen rakamlarda Haykırıyor hürriyetini Bugün cumhuriyetimin doğum günü Alkışlıyor gönülden gönüle uzanan eller Güne hediye ilkelerini haykırıcasına Her mekan al bayrak!
Atam bu millet bu gençlik izinde Kutlu nefesimizi bıraktık geleceğe Varlığımızla varlığın devam edecek Elbet karanlık bulutlar dağılacak Cumhuriyetimin gülüşüne güneşler doğacak!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.............Bugün Cumhuriyetimin Doğum Günü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.............Bugün Cumhuriyetimin Doğum Günü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
günün anısına harika bir anlatım ayakta alkışladım ne zaman dinecek anaların göz yaşı ne zaman bitecek gençlerin şehit marşı diğeim uzun sürmesin bitsin diyorum saygı ve sevgilerimi bırakıyorum sayfana gönüller dolusu
Atam bu millet bu gençlik izinde Kutlu nefesimizi bıraktık geleceğe Varlığımızla varlığın devam edecek Elbet karanlık bulutlar dağılacak Cumhuriyetimin gülüşüne güneşler doğacak!
BU GÜNÜN ANISINA MÜKEMMEL BİR ŞİİR OKUDUM YAZAN YÜREĞİ CANDAN KUTLUYORUM.HEPİMİZE HAYIRLI UĞURLU OLSUN.SAYGILAR SEVGİLER İYİ AKŞAMLAR...
ÇOK ANLAMLI VE DOĞRU DİZELERDİ...OKURKEN HAZ ALDIĞIM...YAZAN VE DÜŞÜNEN YÜREK DERT GÖRMESİN...BU ÜLKE İÇİN SAVAŞAN TÜM DEVRİM ŞEHİTLERİNE SELAM OLSUN...YAZAN YÜREK VAR OLSUN...RABATLI