(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UÇ SEVDA KELEBEĞİM! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UÇ SEVDA KELEBEĞİM! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir bir sanatır okulu da yoktur bu dönemde okul dediğin diploma sadece kagıt parcası yetmez duygu gerekli şiir için malzeme doğuştan bazılarına veriliyor VEYSEL NESİMİ YUNUs TA OLDUĞU GİBİ çifte diploması olup ta ıki satırı bir araya getiremiyen o kadar cok insan bilirimki verimsiz insan toplulukları sadece kasılmasını bilirler Şirinize gelince beyendim başarılar...
....hala 90 ları özlemle hatırlayan biri olarak ,şiirinizin sonundaki 96 yılına ,ilk öğretmenlik yılıma gittim ,Kırıkkaleye ,yıllar ne çabuk geçmiş...ve kelebekler ,değil mi? 13 yılı dün gibi hatırlarken bir güne ne çok şey sığdırmak zorundadırlar o güzelim narin varlıklar...özgürlük belki de budur..bir gün bile olsa dilediğin gibi yaşamak ,kendin olabilmek ,ödün vermeden...
...Aslında bazen birkaç mısra şiir ötesidir..neleri getirip koydu gönlümüze bakın...sağolun değerli kardeşim..tebrikler...
Mürsel Emre DOĞAN tarafından 12/15/2009 2:33:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Özgürlükten daha güzel bir duygu tanımıyorum yaşamda...Onu başarmakla insan kimliğine kavuşuyor...Özgür olunduğunda yaşanan her olay kaliteli oluyor. Aşklar sevdalar bile...Meslekler, işler, uğraşlar, hobiler....En güzel sanat eserleri özgürlükle çıkıyor meydana...Özgür ruhunun kaybolmaması dileğimle...Başarılı buldum çalışmanı...sevgimdesin genç arkadaşım.
SERAPCIM ÇOK GÜZEL VE SIMSICAK BİR ŞİİR YAZMIŞSIN TEBRİKLER CANIM.AYRICA FOTOĞRAFDA ÇOK GÜZEL VE İLGİNÇ.YÜREĞİNE VE KALEMİNE SAĞLIK.KELEBEKLERİ BENDE ÇOK SEVERİM VE KANATLARININ GÜZELLİĞİ BENİ BÜYÜLER.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜLHAN KESKİN.
İnsan hayatı da çok uzun sayılmaz.Çünkü tüm olumsuzluklara rağmen yaşamaya doyulmaz.Çok yaşlı bir adama sormuştum''hayat nedir,uzun mu yaşadığını düşünüyorsun?''diye. Gülmüş ve ağır işiten kulakları olmasa ve ağrıyan vücudu hala kendini dün doğmuş gibi sanacağını söylemiş ve eklemişti''hayat bir kapıdan girip diğerinden çıkmaktır.Geriye bir kaç anı kalır,şanslı olup bunamadınsa hala'' Bu sözler hayatın ne olduğunu anlamam için yetmişti zaten.
Onun için: __________________Evet__________ UÇ KELEBEĞİM_________Özgürlüğün kutlu olsun.
Degerli Şairem!Bana bu şiiriniz bazı PASTORAL yazıları, ilkbaharda kırları hatırlattı.Sade bir şiir. Zaman zaman ses benzeşimli kelmelerle şiiri nesir havasından çıkarmışsın ve uygun olmuş.Yalnız kelebekler sanırım kuşlar gibi daldan dala değil arılar gibi çiçekten çiçeğe konarlar.Kuşlar gibi özgürlük onların doğalarında var.Mademki kelebek dedin; bu kısa ömürlü sevimli varlıklar içn bakın şair ne demiş.Bol ilhamlar dileklerimle sevgiler saygılar sunuyorum. Bir günde doğup can veren altın kelebekler Bizden daha genç öldü bu şair diyecekler
"Yalnız kelebekler sanırım kuşlar gibi daldan dala değil arılar gibi çiçekten çiçeğe konarlar" :)) Siz söyleyene kadar hiç o açıdan bakmamıştım şiire. Onca güzelliklerine rağmen, hayatlarının kısacık oluşu. Sanırım bu yönleri şairlere ilham veren. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılarımla...
kelebekler o eşsiz güzelliklerini kazana bilmek için yıllarca beklerler önce ince bir zarın içinde tırtıl olmaya daha sonra kelebek olmaya çalışırlar nitekim ki her güzel şey gibi onlarında o bakmaya dokunmaya kıyamadıgımız güzellikleri kısa sürer.. yanlızca hafızalarımızda onların muhteşem güzellikleri kalır... paylaşımıız için tşk eder bu konuyu bukadar güzel bir sadelik içndeki ustaca anlatımınızı kutlarım
Kelebeklerin ömrü çok kısa olur bazen bir gün en fazla bir hafta lakin onlar yinede özgürlüklerini en güzel şekilde değerlendirirler insanlar bu yaşamdan bir anlam çıkarabilse yaradan Allahın verdiği uzun ömre şükür edebilse dizeleriniz güzeldi, kutlarım Yunus diyarından selamlar.
Evet şaire ' gelincik,papatya birde kelebek varsa şairin mısralarında;ben derim ki' kozadan çıkmış mavilere yol almış kalem ... Çok güzeldi çok ... Kutlarım saygımla...
Şaire derken onurlandırıyorsunuz. Fakat bu yolda daha çok yol almam gerek farkındayım. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle...
Kısacık değil mi zaten hayatın? Onu da dilediğince yaşa…
Uç sevda kelebeğim!
Kon ! Kon konabildiğin en güzel dala. Güzellikleri kucakla; Korkmadan! Korkusuzca.
Tüm dallar zaten senin değil mi? Onu da dilediğince ara…
Uç sevda kelebeğim!
Güzelsin! Olabildiğin kadar. Renkli kanatlarınla…
Yaşa renklerini Ömrün ne kadarsa da…
merhaba sevda kelebeği kutlarım bu güzel şiirini ama aklıma ne getirdin biliyor musun dün yerde boylu boyunca uzanan bir kelebek sızmış kalmış demiştim ama gel gör ki öç günlük dünyadan çoktan almıştı biletini o kadar içim yandı ki demek ki sen o kelebeği görmüş olacaksın ya da ben bu güzel şiirini okuyor olacaktım o kelebeği hatırlattığın ve ona yeniden can verdiğin için binlerce teşekkürler yaşadığın yerlere selam olsun merhabasız bırakma tüm susuşları burada bir şiiri hak ettin umarım sevgiyle kal gönül dostu aşkla kal ISLAK KALSIN DUDAKLARIN
umudun tükendiği yerdedir ölüm ölsem de ben sende yaşar iki gözüm
savur rüzgarlara omuzlarına dökülsün saçların bırak silme ben dönene kadar ıslak kalsın dudakların
ne çok anlamlar veririz kelebeklere kimi zaman renklerini kimi zaman kanatlarını kullanırız bazen bir melek bazende bir sevgili yaparız özgürlükse artısı...........................çok gü zeldi........................................saygımla tebrikler
ömür ne kadarsada... bir kelebek ömrüne sığan zamanda neler yapılmaz ki ama an gelir yüreğimize yük olur kelebek hafifliği özgürlük dert olur... kırlar neden ala çiçek gelincikler niçin gülümser bir sevdadır kelebek gülüşlü olmak ve sadece uçmak uçmak... zaman dediğimiz ne ki bir ana bir ömür sığar...
güzel şiirdi ankarada yazılan şiirler böyle oluyor demek...sevgilerle
KELEBEKLERİN ÖMRÜ AZ OLUR.DİLERİM SİZ UZUN VE MUTLU ÖMRÜNÜZLE UÇARSINIZ,SEVGİ DOLU GELECEĞE.CIVIL CIVIL BİR ESERDİ,YİNE DE HÜZÜNLER VARDI.HÜZÜNLER UZAK OLSUN DİLERİM,TEBRİK EDERİM TÜM İÇTENLİKLERİMLE.SELAM VE SEVGİLERİMLE.
aylarca tırtıl olarak sürünen kelebek, kelebekliğinin özgürlüğünün tadı damağındayken ömrü bitiyor:(( tıpkı sevgiyi aşkı keşfedenin mutluluk süresi gibi o yüzden "yaşa renklerini ömrün ne kadarsa" sevda kelebeği olmayı dilemek ölümü dilemek gibi harika bir şiirdi............ tebrikler sevgiyle...........
Keşke biz de uçabilsek kelebekler gibi ve keşke bizlerde onlar kadar özgürce dolaşabilsek tüm evreni öümürmüz kısa olsa da. Uuzn ömürde tutsak olduktan sonra çok yaşamaya gerek var mı değil mi sevgili şairim.
Çok güzeldi dizeleriniz. Sevgiler yüreğinize. Özgürlüğün her yürekte yaşanması dileği ile
Özgür olduktan sonra kelebek ömrü kadar kısa da olsa; ama sevgi dolu... Dostlar ve sevgi olmayınca özgürlüğün de bir anlamı kalmıyor. Sevgilerim her daim...
bazen özgürlük bir zindanda bile olabilirmiş...çünkü hiçbir düş hapsolamaz...bu özgür ve bir o kadar da sevgi dolu şiirinizi yürekten kutlarım.çok güzeldi.
Özgürlük! Dağın zirvesinde, uçurum çiçeğinin üstünde; bir de mavi gökyüzünde. Sevda kelebeğinin yüreğine kondu bir ZERRE ve ona hayat verdi. :) Sevgilerimle...
zannetme ki sevda kalebeğinin ömrü kısa... her sevdiğinden, her dostundan, her arkadaşımdan, her konduğu daldan bir damla hayat bırakılıyor yüreğine... ve ömrü katlanarak uçuyor özgürce... hadi kalk burdan şimdi, bak ilerde başka bir dost el sallıyor gel buraya diye... bak; her aldığın her damla,güle, gül bala dönüşüyor kanatlarındaki renklerle... kanatlarındaki renkler; bir hayatın çizgisine, o çizgilerde kaderine aksediyor... kah mutluluk,kah özgürlük,kah dostluk...ve yeni aşklara dönüşüyor... korkma; uç doya doya...
yanlış hissetmişsin... halbusaki ben iki tane göndermiştim, yedek te bir fazla yolladım belki lazım olur, ya da giderken yolda kurur falan diye... demekki haklıymışım, biri yolda telef olmuş...! neyse; biri ulaşt ya... ne mutlu bana...
Ben de böyle güzel dostlar olduğu sürece sanırım daha çok yaşayacağım. :)) Şimdi mavi bir nokta kondu kanadıma hissettim; ıssız kendi halinde bir gemiden gelmiş; öyle dedi (ben mavi noktanın yalancısıyım)... Sevgilerimle...
____________________________ uç sevda kelebegim özgürce itedigin güle sende benim gibi olma yaşaklanmasın sevdan uç ki yüreğin zincirlenmesin benim yüreğim gibi hadi kimse engellemesin seni havalan sevdalara aşklara benim gibi karanlıklarda hüzünlü hüzün şehrinde hapis olma özgürce sev özgürce dolaş seni sevn gülü ara bul kaçırma
çok güzel bir şiir yüreğine sağlık beni de götürdü diyardan diyara hayalde de olsa sevgiler hüzün şehrinden
Sonsuza kadar devam et özgürlüğe en güzel renklerinle, uçabıldığın kadar uzaklara yıldızlara güzel mısralarında, kutlarım güzel dizelerini bahar gelmiş şiirlere YASEMİN ÇİÇEKLERİ BIRAKTIM GÜZEL DİZELERİNİZİN ARASINA EN CİCİSİNDEN AK DUVAKLI UMUTLAR, GERÇEK SEVDALAR GİBİ BEBEK GÜLÜŞLERİMİDE KATTIM. MİSLER GİBİ KOKSUNLAR YASEMİNLER, BENDEN SONRA SAYFANA UĞRAYANLAR ANLASINLAR Kİ BİR GARİP SEVDA MİLİTANI YASEMİN GEÇMİŞ BURADAN, BİR DAHAKİ GELİŞİME KADAR İYİ BAK EMİ ONLARA ÇOK ÇABUK SOLARLAR,SOLDURMA.........
Ben renklerimi dostlarımdan ve onların yüreklerinin güzelliğinden alıyorum ve hep dostlarımla özgürüm; sonsuza kadar. Sevda militanım; yüreğin hiç solmasın....
Güzel şiir.
Tebrikler.
FaceBook ta paylaştım.
Engin Tatlıtürk tarafından 1/8/2010 1:59:57 PM zamanında düzenlenmiştir.