(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
....... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
....... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir çiçek, bir ömür Demet demet alsa beni; Götürüverse Yeşilin maviyle kucaklaştığı Zenginliklere......
Ağlasa gökyüzü! Şimşek şimşek çaksa.
Savrulsam rüzgarla Bir o yana, bir bu yana.....
Rüzgarın Edebiyatımızdaki yeri başkadır.Şiirinizi duyguyla okudum.içimden bunları yazmak geçti.yüreğinize sağlık saygı ve sevgilerimle.
Rüzgar bazen bir müjde gibi gelir. Susuzluktan çatlak çatlak olmuş toprak,bir damla suya hasret beklerken bir kıpırtı,bir esinti,önce inceden başlayan gittikçe hızlanan serinlik,gerçek bir müjde.
Yüzünüze neşe içinize umut,sofranıza sevinç bereket rahmet gelir.Neşvü nema bulur umutlarınız yeşerirler,canlanır renga renk açarlar çiçekleriniz…
Bazen de rüzgar gerçek bir felakettir.zaman zaman kara iklimlerin kızgınlığını,kavuruculuğunu,sıcak öfkesini toprağa bırakan,buz çöllerinin donduruculuğunu,üşütücü,öldürücü havasını,soğuk ve ıslak bir yorgan canlı gibi toprağın üzerine seren felaket…
Rüzgar bu özellikleri ile edebiyatımıza girmiştir.rüzgarın bereket getiriciliği ve felaketlere sebep oluşu şiirlere,destanlara,türkülere konu olmuştur.Birde mecazi anlamda kullanıldığı zaman vardır rüzgarın… Nasıl toprak için rüzgar o kadar önemli ise;İnsanlar toplumlar içinde eğitim-öğretim ve kültür esintileri de o kadar önemlidir.Toplumlar için hayat ve rahmet kaynağı olan rüzgarlar gibi felaket ve yıkım getiren rüzgarlarda vardır.
İnsanlık toprağının bad-ı sabası da var,samyeli de… Bad-ı saba’nın esmesi ile insanlık toprağı yeşeriyor boy boy ürününü veriyor.Bu rüzgar ile gelen rahmet toprağı gül bahçesi yapıyor.içinde insanların el ele dolaştığı kırgınlıkların dargınlıkların kavgaların son bulduğu,barışın sevginin egemen olduğu ayrıştırıcı değil birleştirici kısaca ümran güllerinin açtığı huzur kuşlarının şakıdığı saadet ırmaklarının coştuğu gül bahçeleri…
Bir de sam yeli var.eyvah hele bir esmeye görsün.o zaman toprağın hayat damarlarının kuruduğu huzur bahçelerinin viranelere döndüğü görülür.
Bad-ı saba idealist insanın soluk almasıdır.samyeli ise azgınlık canavarının kustuğu alev… Saba rüzgarı barıştır,sevgidir.Samyeli ise kötülük ve kindir.
Saba rüzgarı aşktır,sevgidir,adalettir.Samyeli ise yılanın ıslığı. Saba rüzgarı toplumun her kesimini kucaklamaktır. Samyeli ise ayrıştırmak,yıkmak,yakmak ve bölmektir. Saba rüzgarı Atatürk’ün ifadesi ile çalışkan olmaktır. Samyeli ise kötü imajın ve cinnetin zincirden boşanışı. Tüm dostları Bad-ı saba selamı ile selamlıyorum.
merhaba güzel insan kutlarım şiimşeklerden sonra yağmura duran şiirini yaz yağmurları gibi dindirdi toprağın suya hasretini sevgiyle kal yüreğindeki umut hiç bitmesin adın aşk olsun çocukların kitaplarında şiirin hayırlı olsun
........... dökülsem yanaklarından damla damla.. seni bulsam düştüğüm topraklarda seni bana getirse baktığım herşey ben seni yaşasam sen beni yaşasan doya doya
kapıları kapalı olsa bütün sensizliklerin sensizlik diye birşey kalmasa hayatta seni yaşasam seni yaşasam doya doya...
çok güzeldi serap hanım yüreğinize sağlık........... saygılar sevgiler selamlar
Bir çiçek, bir ömür Demet demet alsa beni; Götürüverse Yeşilin maviyle kucaklaştığı Zenginliklere......
Ağlasa gökyüzü! Şimşek şimşek çaksa.
Savrulsam rüzgarla Bir o yana, bir bu yana.....
Dilerim tüm güzelliklere,mutlu sevgilere savursun rüzgarlar,umutla.Tebrik ederim,umutlar veren çok anlamlı ve çok güzel dizelerdi değerli şairem,sevgi ve selamlarımla.
YEŞİLİN MAVİYLE KUCAKLAŞTIĞI YERDE YAĞMURUN RÜZGARLA SAVRULDUĞU ZAMANDA OL....YETER Kİ SEN İSTE...ÖYLE OLSUN...GÜZEL YÜREKLERİN DİLEKLERİ KABUL OLSUN.....SEVGİMLE DOST.
Bir çiçek, bir ömür Demet demet alsa beni; Götürüverse Yeşilin maviyle kucaklaştığı Zenginliklere......çok güzel yazmışsınız tebriklerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ben bir kuma benzerim; toprağım deniz kumundan da ince....Toz zerreciklerini andırırım....İhtişamla yaşarım...Öldükten sonra gömmeyin beni mezara, dokunmasın toprak kumuma....O en derin nazenin vücuduma....
Bir çiçek ihtişamıyla; çıkarın rüzgarın aziz karşısına; savuruversin beni de YEŞİLİN MAVİ İLE KUCAKLAŞTIĞI YARINLARA.....