(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
....T ö r e şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
....T ö r e şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
töreler göreler töredir deyip geçenler işlerine gelenler uğrunda ölenler ölümü sinama gibi seyredenler feryad edenler ............ terzilere selam olsun celal...........varol sen
şu adına töre dediğimiz onursuz bir yasaydı kırsalda adamın biri bir kucak para saydı bedenim gelin oldu
Herkes töreye nalet okur ve kötü bulur ama Aslâ hiç kimse de uygulamaktan vazgeçmez. Herkes kendi törelerinin yanlışlıklarından vazgeçtiği gün Kızlar sevdikleriyle kurabilirler düğün!
Çok güzeldi... her satırı ta kendi gerçeklerimiz. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım. Can dostum!
annem zamanında da bu böyleydi. ve değişen hiç bir şey olmadı. her ne kadar yüzey şekil değiştirsede ülkemde, aslında her şey yerli yerinde duruyor. yasaları düzenleyenler erkek olursa kadımlarımızın kızlarımızın vayyy haline.... rakamları aklımda tutmam imkansız ama biliyorum ki şu an töre mağduru ölümden kaçmış bir çok kızımız kadınımız koruma altında... saklanıyor, gizleniyor... ya kurban gidenler...
ha bir de şunu söylemek istiyorum ne acı demi bir ülkede bu kadar korunası kadınımız var ...ve ne acı evlat katili kardeş katili mahkum sayısının bu kadar çok olması... hadi gelde düzelt bakalım bu ülkeyi tutunacak neresi kalmış. nerden baksan bir dolu yanlış bir dolu dram. yoksulluğu, işsizliği, gençlerimizi saymıyorum bile. başlasam ömrüm yetmez anlatmaya. lakin gözde yumamıyoruz abicim. diyorlar ki töre filmlerinden, töre şiirlerinden bıktık... daha çoooook okursunuz çok izlersiniz, çünkü bu ülke umutsuz vaka. malesef. yaz be abicim. unutturma var olan gerçeklerimizi... işte seni ve şiirlerini bu yüzden sevdim ben. hayata bir çok pencereden bakabilen ve gördüklerini es geçmeyen kaç kişi kaldı ki...
sana kocaman sevgimi bırakıyorum abicim. ama daha çok saygımı- taaa yürekten...
Lunapark önünde durupta hayal kurmadım renkli balonların veya bir topun peşinde saatlerce koşupta akranlarıma ayak uyduramadım. Parlak beyaz kaplı kitaplarımda olmadı benim dolma kalemi sadece perşembe pazarlarında tezgahta bana alacakaranlıklı gülümsemesiyle tanıdım. Ninniyle masallada büyütülmedim ilk ezgim melodim bahçemizdeki zeytin ağacıydı bide onun yanına ektigim fasulye fidesi oyuncaklarım yoktu ama benim bulutlarım vardı. Kimi zaman gülümser kimi zaman öfkeli ama hiçbir zaman kırılmayan bozulmayan bulutlarım vardı Derme çatma bir evde eski bir radyonun durmadan aynı şeyi mırıldandıgı dışarıda olup bitenden habersiz sadece mektup kuşlarının gelip gittigi bir çocukluk yaşadım ben oysa. Şimdi yaşım on beş evlenmelisin töre dediler. Beni hiç acımadan töreye kurban ettiler.
işte şairsen böyle şiir yazacaksın... insanın ciğerini delecek içine işleyecek... ben okurken bu kadar etkileniyorum,yazan yürek kimbilir ne haller yaşamıştır... muhteşemdi... sevgilerim ve tebriklerim çokça...
öyle sandığınız gibi hiç de kötü bir adam değildi babam sadece bize biçilen yaşam töreye uygundu Tanrı, pazen gelinliğime dokunmadı bile kasabalı terziler biçti
DÜŞÜNDÜRÜCÜ AMA ACI GERÇEK TÖRELER VE KURBAN OLAN GELİNLER ÇOK GÜZEL DİZELERDİ SEVGİLER SELAMLAR.
bu kader olamaz derken yaşamın içine savurduğu tanrısal sitem.... harika bir şiir... yalın ve toplumsal zaafların üstünde tahrip gücü yüksek bir tarz.. tebrik ederim bence son kıtası başlı başına koca şiir....bana göre günün şiirydi
Bu şiiri Tekirdağ dan biri yazıyor. Hem de bir erkek, kadın diliyle... Demek ki acıyı hissetmenin cinsiyeti ve coğrafyası olmuyormuş. kutladım ve saygı duydum Celal ağbi...
Tanrı'ya inanıp Tanrı'ya el sürdürmezler Töre'de... Ölçüyü terzi alır bir de yağlı urganı geçirirken boyuna kim bilir belki de üzülen baba... Hatta Allah'ın verdiği canı bile Allah almaz... Töre çünkü... Bernaca Sevgilerimle...
söylencek pek bir sey kalmamis töre iste örümcek kafali insanlar yasadigi sürece bu zihniyet devam edecek ve daha bircok töre adi altinda cinayetler islenecek ,,,,,kutluyorum toplumun kanayan yarasina deginmis yüreginiz,,,saygilar slmlar tbkler,,
öyle sandığınız gibi hiç de kötü bir adam değildi babam sadece bize biçilen yaşam töreye uygundu .... Başlı başına bir şiir burası Celal hocam. Okuyunca işte budur dedim. Anlatılmal istenen apaçık ortada. Kalemine sağlık. Sevgi ve selamlarımla.
Kasabalı terziler...Yani "tüccar terziler"...Ticarete,bu haksız rekabete,kırsalın alabildiğine sömürüldüğü sisteme,incelikli bir yakıştırma...Onların,modern dünyanın yorumlarından uzak,bildiklerini yaptıkları bir icraat...Ve buna kurban giden bir kız çocuğu...Aslında,sübyancı eğilimlerimize incelikli bir işaret...Bir de,bunların üstüne,burada Tanrıyı,bunlarla ilgimiz yokmuş gibi aramamız pişkin pişkin...Ben,şark nedir? diye sorsalar,"yüzsüzlük" derdim...Sevgili ağabeyim,yaşadığımız coğrafyanın,alıp başını yıldızlara uzanan insanlıkla olan acı veren çelişkisini yine sizden beklenen ustalıkla yazmışsınız...Sevgimle...
şu adına töre dediğimiz onursuz bir yasaydı kırsalda adamın biri bir kucak para saydı bedenim gelin oldu
karnımız aç toprağımız kıraç bir karış çocuktum onüç yaşında kim ağladı kim duydu
öyle sandığınız gibi hiç de kötü bir adam değildi babam sadece bize biçilen yaşam töreye uygundu
Tanrı, pazen gelinliğime dokunmadı bile kasabalı terziler biçti
töre kurbanı bu çocuklar en çokda benim canımı acıtıyor.............. belki töre değil ama kader kurbanı, onüç yaşında anne olan biri olarak.............. şimdide canım acıyor dost................ kutlarım kalemini,yüreğini...........varolasın emi................
Tebrikler Celal Bey. Bilmediğimiz daha kimler var bu yaraya parmak basan.Binlerce ağıta sağır kalan töreyi çok güzel işlemişsiniz.Ustalığınıza hayran kaldım.
adamın biri olunca kadının hayatında daha çok gömlekler biçilir kadının vücuduna ama şunu iyi bilmeliler ki onlarda giyecekler beyaz gömlekleri sonunda
Şair toplumsal duyarlılığını sergilemiş şiirinde.. Sevgili Celal'in sadece rumuzu Kardanadam; Yüreği buzdan değil ya..! ......Toplumumuzun feodal kalıntılarından belki de en kanayan yara bu, Şiir dokunmamş, oymuş ustaca.. Kutlarım dostum.
Evet, töre bazı zaman larda hakikaten çok önemli bazıları korunması gerkli töreler bir kısmıda varki,ocakları söndüren bende yazmışıtım..ir kaç defa...Harikaydı ..sevi ve selamalrımla...
şu adına töre dediğimiz şerefsiz bir yasaydı kırsalda adamın biri bir kucak para saydı bedenim gelin oldu
karnımız aç toprağımız kıraç bir karış çocuktum onüç yaşında kim ağladı kim duydu
öyle sandığınız gibi hiç de kötü bir adam değildi babam sadece bize biçilen yaşam töreye uygundu
Tanrı, pazen gelinliğime dokunmadı bile kasabalı terziler biçti
Celal Çalık ************************************** Bu ''TÖRE,, göz göre göre, sayfaya düşmüş se eğer, yoruma değer de, ne desem bilmiyorum.. . Laf ebesi gibi, çan çan çene, başladı diyeceklen yine. Ne geçecek elime? Ben en iyisi, kaçayım, bana ne... Gnlünüze sağlık diyorum, ahanda gidiyorum... Saygıyla efendim...
babidim tarafından 10/13/2009 6:39:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
öyle sandığınız gibi hiç de kötü bir adam değildi babam sadece bize biçilen yaşam töreye uygundu
..Töre kurbani babalar..eli kinlai genc kizlar, gözü yasli analar. sizce bu "töre" denilen luzumsuz düsüncenin tarzi böyle gelmis böyle gider anlayisindan cikma zamani gelmedi mi? Gelse iyi olur yanginlar yariya iner en azindan sevda yollarinda ve karalarinda.
'ölüm
aşirettir
doğuda '
demiş -hilmi YAVUZ-
sizde ne güzel değinmişsiniz
toplumumuzun bu yarasına
umarım bu saçmalık kalkar
ve yalnız insan olanın inşaa ettiği
bir dünya olur...
kuş tüyü yüreğinize
sağlık